زمان مطالعه: 4 دقیقه
روابط عمومی دیجیتال چیست؟ (PR Digital)

روابط عمومی دیجیتال چیست؟ (PR Digital)

روابط عمومی دیجیتال یک استراتژی است که در آن از روش های آنلاین مدرن استفاده می شود و باعث بهبود برندینگ می شود.

روابط عمومی دیجیتال (PR Digital) از بسیاری جهات مانند روابط عمومی سنتی می باشد، اما مخاطبان بسیار بیشتری می توانند از آن استفاده کنند. روابط عمومی دیجیتال فرصت های بیشتری برای مخاطب فراهم می‌کند که با روش‌های آفلاین نمی‌تواند به آنها دسترسی پیدا کند. برای اثرگذاری بیشتر، روابط عمومی دیجیتال بر استراتژی‌های مبتنی بر اینترنت مانند بهینه‌سازی موتورهای جستجو، بازاریابی محتوا و شبکه های اجتماعی متکی است. با آسمونی همراه باشید تا ببینید نقش روابط عمومی دیجیتال در سازمان ها چیست و از چه ابزارهایی استفاده می کند.


اهداف روابط عمومی دیجیتال

روابط عمومی دیجیتال یک استراتژی قدرتمند است که می تواند بر حضور آنلاین و دیده شدن یک برند در فضای مجازی تاثیر مثبتی داشته باشد. شرکت ها با استفاده از این استراتژی می توانند تقریباً در هر زمانی از شبانه روز به طور مستقیم با مخاطبان هدف خود در ارتباط باشند. با یافتن نقاط اشتراک می توان گفت وگویی را با مخاطبان هدف آغاز کرد. این کار که تمرکز شما را عمیق می کند باعث می شود اخبار و اطلاعات سریعتر از همیشه منتشر شوند.

روابط عمومی دیجیتال و روابط عمومی سنتی یک هدف مشترک دارند و آن هم کمک به بهبود شهرت دیده شدن میان مخاطبان هدف است. این استراتژی ها برای شناسایی بیشتر یک برند مورد استفاده قرار می گیرند و تفاوت اصلی آنها انتخاب روشی برای تحقق این هدف است.

هدف روابط عمومی دیجیتال ایجاد ارزش برای برند با استفاده از ابزارهای دیجیتال است. ساختن یک برند قوی در عصر دیجیتال که رقبای آن دائماً در حال افزایش است می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما روش‌های متنوعی وجود دارد که می‌توان از آن ها برای افزایش دیده شدن و ماندن در دنیای رقابت استفاده کرد.

چرا روابط عمومی دیجیتال برای برند شما مفید است؟

گاهی اوقات، شما فقط به دنبال این هستید که برند خود را بیرون فریاد بزنید. شاید رقبای شما نام آشنا باشند، یا شاید شما تازه وارد کار شده اید و می خواهید رقابت کنید. دلیلتان هرچه که باشد، اگر شناخته شده نباشید، مردم به شما اعتماد نمی کنند. محتوای سئو شده یک روش عالی برای ایجاد آگاهی از برند است، یعنی زمانی که مردم موارد مربوط به کسب و کار شما را جستجو می‌کنند، محتوای شما جایگاه بالایی در نتایج موتورهای جستجو داشته باشد. ابزارهای روابط عمومی دیجیتال یک مکمل عالی برای سئو است. اگر قبلاً نام برند شما را دیده باشند، احتمالاً وقتی آن را دوباره و چندباره ‌بینند، روی آن کلیک خواهند کرد. هنگامی که روابط عمومی دیجیتال در کسب و کار شما به خوبی انجام شود، سایتتان در صدر نتایج است، زیرا شما منبع اطلاعات هستید! به طور کلی، وظایف روابط عمومی دیجیتال به شرح زیر است:

افزایش ترافیک وب سایت: از آنجایی که نام برند شما دائما در فضای آنلاین ذکر می شود، افراد بیشتری از وب سایت شما بازدید خواهند کرد.

بهینه سازی موتور جستجو: زمانی که محتوای شما در سایت های معتبری که به وب سایت شما لینکسازی انجام می دهند، منتشر می شود، رتبه سئو سایت شما برای کلمات کلیدی هدف بهبود می یابد. این امر باعث بهبود ترافیک وب سایت و فروش شما نیز خواهد شد.

نفر اول در حوزه کاری خود: انتشار مقالات با کیفیت در سایت های معتبر روی شهرت شما تاثیر مثبتی دارد و به عنوان منبع معتبر اطلاعات برای افراد معرفی می شوید.

بهبود تصویر برند و افزایش اعتماد: مخاطبان هدف چیزهای خوب در مورد برند شما می شنوند و بیشتر و بیشتر به شما اعتماد می کنند.

وظایف روابط عمومی دیجیتال

تفاوت روابط عمومی سنتی و دیجیتال

روابط عمومی سنتی شامل ارتباط با روزنامه نگاران جهت محبوبیت در نشریات چاپی است. در گذشته، هدف روابط عمومی سنتی این بود که مشتریان خود را از روزنامه ها، مجلات، رادیو و تلویزیون جذب کنند. امروزه بیشتر کسانی که در روابط عمومی سنتی تخصص داشته اند، به سوی روابط عمومی دیجیتال آمده اند؛ اگرچه برخی از اشکال سنتی روابط عمومی ممکن است هنوز مورد استفاده قرار بگیرند.

با رشد اینترنت، روش های بسیاری برای بهبود جایگاه کسب و کار شما وجود دارد. روابط عمومی دیجیتال شامل طیف گسترده ای از امکانات مارکتینگ یا بازاریابی مانند مصاحبه با نشریات آنلاین، حضور آنلاین در شبکه های اجتماعی و استفاده از قدرت آن ها برای رشد و شناخت بیشتر است.

روابط عمومی دیجیتال شامل چه مواردی است؟

تبلیغات آنلاین تقریباً امکانات بسیاری دارد و کسب و کارها در دنیای امروز باید از فرصت های چاپی فراتر بروند و با مخاطبان هدف خود به صورت آنلاین تعامل داشته باشند. آژانس های روابط عمومی دیجیتال، روابط عمومی سنتی را با تمرکز بر تکنیک های جدید بازاریابی محتوا و موارد دیگر ترکیب می کنند. یک متخصص روابط عمومی دیجیتال از روش های مختلفی برای بهبود حضور مشتری در فضای وب استفاده می کند. از ویژگی های روابط عمومی دیجیتال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بیانیه های مطبوعاتی آنلاین
  2. برقراری ارتباط با روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان برای پوشش خبری آنلاین
  3. ساخت پروفایل کسب و کار
  4. سازماندهی بررسی و مصاحبه آنلاین
  5. اطمینان از بهینه سازی انتشارات مطبوعاتی و پیوندهای مرتبط به وب سایت شما.
  6. بازاریابی اینفلوئنسرها برای برندینگ در شبکه های اجتماعی
  7. انتشار محتوای آنلاین برای کسب شهرت و بک لینک های با کیفیت

تفاوت بین بازاریابی و روابط عمومی دیجیتال چیست؟

تفاوت زیادی بین بازاریابی آنلاین و روابط عمومی دیجیتال مارکتینگ وجود ندارد. به طور کلی، بازاریابی به طور خاص روی فروش تمرکز دارد، در حالی که روابط عمومی یک تصویر مثبت از برند شما ایجاد می کند. هدف از روابط عمومی دیجیتال این است که برند شما را خاص نشان دهد آن را منحصر به فرد معرفی کند. هدف آن بیشتر افزایش ترافیک و آگاهی است، در حالی که بازاریابی معمولاً بیشتر بر روی فروش و نرخ تبدیل متمرکز است. با بازاریابی، شما مستقیماً یک محصول یا خدمات را تبلیغ می کنید. با روابط عمومی دیجیتال، شما برند یا شرکت را در ابعاد وسیع تر تبلیغ می کنید. بنابراین، آموزش روابط عمومی دیجیتال برای هر کسب و کاری با ارزش است. در حالت ایده‌آل، روابط عمومی دیجیتال و بازاریابی با هم کار می کنند و هر استراتژی مکمل دیگری است.

نظر خود را درباره «روابط عمومی دیجیتال چیست؟ (PR Digital)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره روابط عمومی دیجیتال چیست؟ (PR Digital) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.