زمان مطالعه: 3 دقیقه
رنگ سبز ، رنگ صلح و دوستی

رنگ سبز ، رنگ صلح و دوستی

  آیا شما هم جزء کسانی هستید که رنگ سبز را در چیدمان منزل ، انتخاب لباس و یا هر کار دیگری برمی گزینید ؟ پس...
در این مطلب می خوانید : [بستن]

رنگ سبز
رنگ سبز

 

آیا شما هم جزء کسانی هستید که رنگ سبز را در چیدمان منزل ، انتخاب لباس و یا هر کار دیگری برمی گزینید ؟ پس روانشناسی رنگ سبز را که آسمونی برای شما انتخاب کرده مطالعه کنید .

رنگ سبز ، از رنگ‌های فرعی است که از ترکیب دو رنگ اصلی آبی و زرد به وجود می‌آید. این رنگ آرامش بخش‌ترین رنگ در بین رنگ‌هاست و نشانه‌ی طبیعت است. هر چه سبز کم رنگ‌تر باشد ، آرامش بیشتری به فرد می‌دهد. رنگ سبز ، کامل‌ترین رنگ است و نشانه‌ی زندگی ، رشد ، دوست داشتن ، امیدواری ، آرامش ، خوشبختی و سلامتی است و احساس صلح و دوستی و هماهنگ بودن را به انسان می‌دهد. رنگ سبز نیروی شفا بخشی بسیار زیادی دارد و به وسیله‌ی آن می‌توان ذهن و روح انسان را آرام کرد. هم چنین این رنگ تعادل بین دانش و ایمان را نشان می‌دهد. برای نگاه کردن به رنگ سبز ، نیازی به تنظیم شبکیه‌ی چشم نیست و این رنگ بدون این که تجزیه و شکسته شود ، به راحتی دیده می‌شود. به همین دلیل موجب تقویت بینایی می‌شود. رنگ سبز نشانه‌ی سلامتی است و غذاهایی که به رنگ سبز هستند ، به نظر مردم سالم‌ترند. رنگ سبز به ایجاد تعادل کمک می‌کند ، به همین دلیل در بین رنگ‌ها ، از همه خوشایندتر است. این رنگ نشان دهنده‌ی ثبات عقیده و خودشناسی است و در فرد احساس امنیت و احترام به خود را به وجود می‌آورد.

   

رنگ3
رنگ3

   

روانشناسان بر این باورند که رنگ سبز تفکر مثبت ایجاد می‌کند و ثبات و امنیت را به وجود می‌آورد. سبز آرام بخش‌ترین رنگ برای چشم انسان است. عدسی چشم رنگ سبز را به طور خیلی دقیق روی شبکیه چشم متمرکز می‌کند. هنگام روز ، زمانی که تعداد زیادی سلول دریافت کننده نور کنار هم فعال هستند ، حساسیت زیادی به نور سبز مایل به زرد از خود نشان می‌دهند. شاید ارتباط این رنگ با ثبات و آرامش ناشی از درک و دریافت راحت آن باشد. رنگ سبز احساسات مثبت و منفی را در برمی‌گیرد و کسانی که تحت تاثیر این رنگ هستند ، می‌تواند دو سوی مشکل را ببینند و خیر و شر اخلاقی را به شدت رعایت کنند. در گذشته سالن‌های نمایش تئاتر ، در پشت صحنه دارای اتاقی به نام " اتاق سبز " بودند. این مکان در حقیقت اتاق انتظار بازیگرانی بود که وارد صحنه و یا از آن خارج می‌شدند. انواع سبز زمردی و سبزهای مایل به زرد ، روحیه را بالا برده و متعادل می‌کنند. رنگ سبز زمانی بهترین و بیشترین تاثیر را دارد که رنگ نارنجی را در کنار خود داشته باشد. در این صورت رنگی فعال و پر شور و در عین حال لطیف است. کسانی که تحت تاثیر رنگ سبز قرار دارند ، زمانی که برای بر آوردن خواسته‌ها و نیازهای عاطفی‌شان ، بر سر دو راهی قرار می‌گیرند ، سرسختی و اراده‌ی لازم را دارند که آهسته و با اطمینان این مشکل را حل کنند.

 

رنگ4
رنگ4

   

در محیطی با نور سبز همه چیز نو ، مفید و تازه به نظر می‌رسند. به همین دلیل سبز رنگی بسیار مناسب برای بسته‌بندی مواد غذایی و مخصوصا غذاهای دارای سبزیجات می‌باشد. افراد تحت تاثیر فضاهای سبز رنگ ، با استعداد و صبور به نظر می‌رسند و دیگران آن‌ها را انسان‌هایی خوش قلب و مهربان می‌بینند. استفاده بیش از حد از رنگ سبز باعث رشد احساسات منفی مانند بهانه‌جویی ، حرص ، حسادت و شکاکیت در افراد می‌شود. سبز روشن آرام بخش‌ترین و تسکین دهنده‌ترین رنگ است و متعادل کننده‌ی کل وجود هستی می‌باشد. این رنگ تا حدی باعث دو دلی و کند شدن حرکات می‌شود. سبز روشن ، بهار ، طبیعت ، زندگی و انرژی جوانی را به خاطر می‌آورد. این رنگ نشانه‌ی امید ، در عشق‌های تازه می‌باشد ، ولی سبز تیره‌تر نشانه‌ی حسرت و احساسات منفی ناشی از عشق شکست خورده است. هم چنین رنگ سبز جنگلی یا رنگ سبز درختان ، ثبات و رشد را نشان داده و به افراد این احساس را القا می‌کند که می‌توانند وضعیت اقتصادی خوبی دشاته باشند و به موفقیت برسند. سبز مایل به آبی نشان دهنده‌ی قدرت اراده و تلاش است و کسانی که به این رنگ توجه دارند ، می‌توانند به راحتی خود را با شرایط و موقعیت‌ها هماهنگ کنند. پژوهشگران دریافته‌اند که رنگ سبز توانایی خواندن را بالا می‌برد. برخی از دانش آموزان و دانشجویان با قرار دادن یک برگه‌ی شفاف سبز رنگ بر روی صفحه کتاب ، می‌توانند مطالب را با سرعت بیشتری بخوانند و درک کنند ، پس استفاده از این رنگ در پس زمینه‌ی کتاب‌ها مناسب می‌باشد.

    از کتاب روانشناسی رنگ ها منیره دانایی   منبع : آسمونی        

" همه چیز در مورد رنگ بنفش "

                   
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «رنگ سبز ، رنگ صلح و دوستی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره رنگ سبز ، رنگ صلح و دوستی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.