زمان مطالعه: 2 دقیقه
رشته پلو با کشمش و خرما

رشته پلو با کشمش و خرما

رشته پلو با کشمش و خرما غذایی خوشمزه و خوش عطر است که به راحتی و در کمترین زمان می‌توان برای مهمانی‌های عید آماده کرد.

رشته پلو با کشمش و خرما غذایی لذیذ و خوش طعم است. ما ایرانی‌ها برای مراسم‌های مختلفی همچون چهارشنبه سوری، عید نوروز و یا سیزده بدر، غذاهای متنوعی داریم. یکی از این غذاها، «رشته پلو» است. طرز تهیه رشته پلو مدل‌های مختلفی دارد. در ادامه با آشپزی آسمونی باشید و طرز تهیه «رشته پلو با کشمش و خرما» را ببینید.

رشته پلو با کشمش و خرما / غذای مخصوص عید نوروز
رشته پلو با کشمش و خرما

مواد لازم برای تهیه رشته پلو

برنج ۳ پیمانه
رشته پلو ۱۰۰ گرم
نمک به میزان دلخواه
روغن به میزان لازم
پیاز ۱ عدد
کشمش ۱ پیمانه
خرما ۱۰ عدد
زعفران ۱ ق چ
دارچین ۱ ق چ
زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه رشته پلو

ابتدا برنج را در مقداری آب و یک قاشق غذاخوری نمک خیس کنید. نصف یک قابلمه متوسط را با آب پر کنید و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید. یک قاشق غذاخوری سر خالی نمک را به آب در حال جوش درون قابلمه اضافه کنید. آب برنج را خالی کنید و برنج‌ها را در قابلمه بریزید. سپس صبر کنید تا به جوش آید.

در ۵ دقیقه‌ی آخر پخت برنج قبل از آبکشی، رشته‌های پلویی را با دست سه قسمت کنید و آن‌ها را به برنج اضافه کنید. برنج‌ها و رشته پلویی را به خوبی هم بزنید تا بهم نچسبند. پس از این که رشته‌ها با برنج ۵ دقیقه جوشیدند، یک دانه برنج بین انگشتانتان فشار دهید. اگر اطراف آن نرم و مغز آن کمی سفت بود یعنی برنج آماده آبکشی است. برنج و رشته را آبکشی کنید.

قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید و ۴ قاشق غذاخوری روغن داخل آن بریزید. نان یا سیب‌زمینی را به اندازه برش بزنید و کف قابلمه قرار دهید. برنج و رشته را در قابلمه بریزید و اجازه دهید به مدت ۴۵ دقیقه به خوبی دم بکشد. برای بهتر دم کشیدن برنج، از دم کنی استفاده کنید. اگر تمایل داشتید می توانید در ۱۵ دقیقه آخر، زعفران دم کرده را با مقداری روغن روی پلو بریزید. در مدتی که برنج دم می کشد، پیاز را خرد کنید. خرماها را از وسط نصف کنید و هسته آن را خارج کنید. کشمش را نیز بشویید و خشک کنید.

مقداری روغن داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. زمانی که روغن داغ شد، پیازهای خرد شده را داخل روغن بریزید و تفت دهید تا طلایی شوند. زردچوبه و دارچین را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید. کشمش و خرما را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا نرم شوند. سپس ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. وقتی رشته پلو دم کشید آن را از روی حرارت بردارید. پلو را در دیس بکشید و با مخلوط کشمش و خرما تزئین کرده و سرو کنید.

نکته: اگر دوست داشتید می‌توانید از گوشت قلقلی یا مرغ هم برای رشته پلو استفاده کنید.

 

reshteh-polo
تزئین رشته پلو
نظر خود را درباره «رشته پلو با کشمش و خرما» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره رشته پلو با کشمش و خرما فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.