زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئال مادرید و دهه های طلایی  50 و 60

رئال مادرید و دهه های طلایی 50 و 60

 رئال مادرید از 1956 تا 1966 در هشت فینال اروپایی حضور پیدا کرد!

جام قهرمانان اروپا با افتخارآفرینی رئال مادرید آغاز شد. این تیم در نخستین فینال این بازی‌ها در روز 13 ژوئن 1956 تیم رمس فرانسه را با نتیجه 4-3 شكست داد و این عنوان را در سال 1957 نیز تكرار كرد. این بار با پیروزی 2-0 در برابر فیورنتینا. طی یك سال تركیب رئال‌ تغییر چندانی نكرده بود. خوان آلونسو، ماركو تیوس، رافائل لسمس، میگوئل مونوز -كاپیتان تیم- جوزه ماریا زارگا، آلفردو دی استفانو، هكتور ريال و فرانسیسكو خنتو هشت بازیكنی بودند كه در هر دو فینال حضور داشتند. مربی تیم خوزه ویالونگا یورنته نیز در هر دو فینال، سكان هدایت مادریدی‌ها را در دست داشت.

رئالی‌ها اگر تغییری نیز در تركیب خود ایجاد كردند، در جهت بهبود شرایط بود. به این ترتیب در دومین فینال، شاهد حضور ریموند كوپا ستاره‌ فرانسوی در تركیب این تیم بودیم كه از رمس به رئال آمد. رئالی‌ها سومین فینال پیاپی خود را نیز در وقت اضافی با پیروزی 3-2 مقابل میلان به پایان رساندند. باز هم آلونسو، لسمس، زارگا، دی‌استفانو، ریال و خنتو در تركیب تیم حضور داشتند. آنخل آلتینه زا و خوسیتو هم پس از یك غیبت در فینال، دومین فینال اروپایی خود را تجربه می‌كردند. درست مثل ریموند كوپا. حالا اگر مربی تیم تغییر كرده و جای خود را به لوییس كارنیلیا آرژانتینی داده بود اما در عوض به تركیب تیم خوزه سانتاماریا اروگوئه‌ای اضافه شده بود تا قدرت رئال‌، بیشتر از گذشته شود. چهارمین فینال این تیم نیز با پیروزی 2-0 مقابل رمس فرانسه همراه شد. زاراگاه، دی‌استفانو، ریال و خنتو در این فینال، چهارمین دیدار نهایی خود را تجربه می‌كردند و ماركوتیوس، سانتاماریا و خوان سباستین نیز یادگارهایی از گذشته بودند. درست مثل مربی آرژانتینی تیم! رئالی‌ها در سال 1960 برای پنجمین بار پیاپی به لیگ قهرمانان رسیدند و 7-3 اینتراخت فرانكفورت را در هم كوبیدند. تیم فاتح پنجمین دوره جام قهرمانان اروپا تغییرات فراوانی نسبت به تیم فاتح اولین دوره بازی‌ها كرده بود. اما این تحولات به قدری تدریجی صورت گرفته بود كه به هیچ عنوان به چشم نیامده بود. دیگر ریموند كوپا در تركیب تیم نبود اما جای وی را فرانس پوشكاش گرفته بود كه به تنهایی 4 گل وارد دروازه اینتراخت کرد! دی استفانو، خنتو،دومینگوئز، ماركوتیوس و سانتاماریا نیز همچنان در اوج بودند.

تیم رئال  پس از یك سال غیبت، باز هم در فینال سال 1962 حاضر بود و بازیكنانی چون سانتاماریا، دل‌سول، دی استفانو، پوشكاش و خنتو همچنان در تركیب ثابت تیم می‌درخشیدند. هر چند كه این‌بار اسیر تیم رویایی بنفیكا شدند و(3-5) باختند. رئالی‌ها پس از غیبتی یك ساله، باز هم در سال 1964 به فینال مسابقات رسیدند و باز هم پوشكاش، خنتو، دی استفانو و سانتاماریا فینال دیگری را تجربه كردند. سال 1966 نیز نوبت به هشتمین فینال رئال رسید. از تركیب ده سال قبل، تنها خنتو در تركیب اصلی تیم حضور داشت. اما نیم دهه بود كه خوزه آراكوبیستین، پاچین و مربی اسپانیایی تیم  میگوئل مونیوز در رئال بودند. در حقیقت مهمترین عامل در رسیدن رئال به هشت فینال اروپایی طی 10 سال، ثبات بود و دوری از تحولات یك شبه!

 

نظر خود را درباره «رئال مادرید و دهه های طلایی 50 و 60» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره رئال مادرید و دهه های طلایی 50 و 60 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.