زمان مطالعه: 9 دقیقه
دی اکیتو اینستاگرام - دلایل و روش های غیرفعال کردن حساب کاربری اینستا

دی اکیتو اینستاگرام - دلایل و روش های غیرفعال کردن حساب کاربری اینستا

نحوه دی اکتیو موقت اینستاگرام سوالی است که بیشتر مردم می پرسند، چرا که نگرانی ها در مورد حریم خصوصی و زمانی که در این شبکه صرف می کنیم، روز به روز بیشتر می شود

وقتی صحبت از شبکه های اجتماعی به میان می آید، اینستاگرام بهترین برنامه اجتماعی در جهان است. اینستاگرام با تصاویری خیره‌کننده و ویژگی‌های مفید، به راحتی عنوان برترین پلتفرم‌ رسانه اجتماعی در جهان را به خود اختصاص داده است. اما، مانند چیزهای خوبی که یک روز به پایان می رسند، زمان هایی در زندگی ما وجود دارد که تصمیم می گیریم با این اپلیکیشن به صورت موقتی یا دائمی خداحافظی کنیم. نمی توان انکار کرد که اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای نمایش کارهای خلاقانه و حتی برای فروش مستقیم و همچنین برای به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات شخصی است. با بیش از یک میلیارد کاربر، اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان و یک ابزار عالی برای دستیابی به مخاطبان بیشتر است. اما دلایلی وجود دارد که باعث می شود تصمیماتی برای ترک این پلتفرم بگیرید. شاید از دنبال کردن اخبار کرونا خسته شده باشید، و یا فضای سمی آن دیگر برای شما قابل تحمل نباشد.

ممکن است بخواهید زمان بیشتری را در کنار افرادی که دوستشان دارید بگذرانید و دیگر به دلیل مشغله فکری، زمان کمتری برای اشتراک‌گذاری زندگی خود در فضای مجازی داشته باشید. به هر دلیلی، اگر کار شما با اینستاگرام تمام شده باشد، دو انتخاب دارید: یک استراحت دائمی برای خود ایجاد کنید (اکانت اینستاگرام را برای همیشه حذف کنید) یا یک استراحت موقت (اکانت اینستاگرام خود را دی اکتیو کنید تا بعداً مانند بریتنی اسپیرز برگردید). اگر تصمیم دارید که برنامه اینستاگرام خود را دی اکتیو کنید، در ابتدا یک مرورگر وب را روی دسکتاپ یا تلفن همراه خود باز کنید، چرا که در خود برنامه اینستاگرام نمی توانید این کار را انجام دهید. به هر حال، چه به یک استراحت کوتاه و فاصله از شبکه‌های اجتماعی نیاز داشته باشید و چه بخواهید برای همیشه از این شبکه ها خارج شوید، این راهنما هر آنچه را که باید در مورد غیرفعال یا دی اکتیو کردن حساب اینستاگرام خود بدانید، به شما آموزش می‌دهد.

آموزش اینستاگرام از صفر تا صد – کلیک کنید  

پس از دی اکتیو کردن اینستاگرام چه اتفاقی می افتد؟

اگر می‌خواهید از شر حساب اینستاگرام خود خلاص شوید، ابتدا باید یک انتخاب داشته باشید: آیا می‌خواهید حساب خود را دی اکتیو کنید یا آن را به طور کامل حذف نمایید؟

زمانی که اینستاگرام خود را دی اکتیو می کنید:

دی اکتیو کردن اینستاگرام با حذف آن بسیار متفاوت است. هنگامی که یک حساب کاربری اینستاگرام را دی اکتیو می کنید، در واقع، به طور موقت آن را از دسترس خود و دیگران خارج می نمایید. تمام عکس‌ها، نظرات، لایک‌ها و حتی پروفالتان از دید عموم و دنبال‌کنندگان شما پنهان می‌شوند، اما برای همیشه از بین نمی‌روند. حساب اینستای شما تا زمانی که تصمیم به فعال سازی مجدد آن نداشته باشید، مخفی می ماند.  

دی اکتیو اینستاگرام یعنی چه؟
دی اکتیو اینستاگرام یعنی چه؟

 

زمانی که اینستاگرام خود را حذف می کنید:

از طرف دیگر، حذف اکانت اینستاگرام شما دائمی است. وقتی حساب کاربری شما حذف می شود، کل اطلاعات در تاریخچه اکانت اینستاگرام شما از بین می رود. به بیانی ساده تر، تمام دیتای شما حذف می شود و دیگر نمی توانید آن ها را بازیابی کنید. توجه داشته باشید که تنها این شما هستید که می توانید اکانت اینستاگرام خود را حذف کنید. به دلایل امنیتی، اینستاگرام نمی تواند این کار را با اکانت شما انجام دهد و همچنین نمی تواند حساب حذف شده را دوباره فعال کند. بنابراین، عاقلانه است که قبل از انجام این کار، 100٪ مطمئن باشید که می خواهید حساب اینستاگرام خود را برای همیشه حذف کنید. اگر اینستاگرام خود را حذف کنید و بعداً تصمیم بگیرید که دوباره به این برنامه  برگردید، امکانپذیر است، البته با یک «ولی» بزرگ! دیگر نمی توانید حساب قدیمی خود را فعال کنید و هم چنین نمی توانید برای یک حساب کاربری جدید با همان نام کاربری قدیمی ثبت نام انجام دهید.

چرا می بایست حساب اینستاگرام خود را دی اکتیو کنیم؟

از آنجایی که حذف اکانت اینستاگرام دائمی و بدون بازگشت است، اینستاگرام توصیه می کند ابتدا اکانت خود را به طور موقت دی اکتیو کنید. با انجام این کار، همچنان امکان بازیابی حساب و تمام محتوای صفحه شما وجود خواهد داشت. اگر اینستاگرام خود را کامل حذف کنید، صفحه شما به صورت دائمی نابود می شود و دیگر امکان برگشت وجود ندارد! قبل از تصمیم‌گیری برای ترک اینستاگرام ممکن است بخواهید به نکاتی که دیجیتال مارکتر ها در مورد نحوه فروش در اینستاگرام بیان می کنند، نگاهی بیندازید یا آموزش های اینستاگرام را در لینک زیر مشاهده کنید تا با ایده‌هایی در مورد تولید محتوای اثرگذار در اینستاگرام آشنا شوید.

 استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی – کلیک کنید  

با این حال، اگر مطمئن هستید که به اندازه کافی وقت خود را در این شبکه اجتماعی صرف کرده اید، در ادامه مطلب آموزش دی اکتیو اینستاگرام یا غیرفعال کردن موقت اکانت اینستاگرام را توضیح خواهیم داد.

نحوه دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام

دی اکتیو اینستاگرام، یک راه آسان برای استراحت و دوری از شبکه های اجتماعی است. در این مدت استراحت می توانید تصمیم نهایی خود را در مورد حذف کامل اینستاگرام خود بگیرید. غیرفعال کردن موقت یا دی اکتیو اینستاگرام یک فرآیند ساده است. با این حال، امکان انجام این کار در برنامه اینستاگرام وجود ندارد. برای شروع باید از طریق مرورگر وارد حساب اینستاگرام خود شوید. بنابراین مطمئن شوید که تمام اطلاعات ورود از جمله رمزعبور خود را در دسترس دارید. در اینجا نحوه دی اکتیو اینستاگرام آپدیت جدید را مشاهده می کنید:

دی اکتیو اینستاگرام اپدیت جدید
دی اکتیو اینستاگرام اپدیت جدید

 

  • مرورگر خود را باز کنید.
  • به اینستاگرام بروید.
  • وارد حساب کاربری خود شوید.
  • روی عکس پروفایل خود در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
  • ویرایش پروفایل را انتخاب نمایید.
  • به پایین صفحه بروید و روی گزینه غیرفعال کردن موقتی اکانت (Temporarily Disable My Account) در گوشه سمت راست پایین صفحه کلیک کنید.
  • در این قسمت از شما پرسیده می شود که چرا حساب خود را دی اکتیو می کنید، گزینه ای را به دلخواه انتخاب نمایید.
  • در مرحله بعد، رمز عبور خود را دوباره وارد کنید.
  • و در آخر، روی گزینه غیرفعال کردن موقتی اکانت (Temporarily Disable My Account) کلیک کنید.

نکته: قبل از حذف یا دی اکتیو حساب اینستاگرام، داده های صفحه خود را دانلود کنید. می توانید داده های خود را در مرورگر تلفن همراه، دسکتاپ یا در برنامه های خاص جمع آوری نمایید. برای دانلود دیتای اینستاگرام از طریق کامپیوتر مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید و به بخش پروفایل خود بروید و روی تنظیمات کلیک کنید.
  2. به قسمت Privacy and Security بروید.
  3. در بخش Data Download ، روی گزینه Request Download کلیک کنید.
  4. آدرس ایمیل خود را وارد کرده و روی گزینه Next کلیک کنید.
  5. رمز عبور اکانت اینستاگرام خود را وارد کنید و روی Request Download کلیک کنید.
  6. در این مرحله، ایمیلی با لینک داده های اینستاگرام خود دریافت خواهید کرد. روی دانلود داده کلیک کنید و دستورالعمل ها را دنبال نمایید تا دانلود دیتا و اطلاعات اینستاگرام خود را به پایان برسانید.

برای دانلود دیتا در خود برنامه اینستاگرام:

  1. وارد حساب کاربری خود شوید و به پروفایل خود بروید.
  2. روی نماد منو در بالا سمت راست ضربه بزنید و سپس به قسمت تنظیمات بروید.
  3. در بخش Privacy and Security ، روی «Download Data» کلیک کنید.
  4. آدرس ایمیل خود را وارد نمایید و روی «درخواست دانلود» یا Request Download ضربه بزنید.
  5. رمز عبور اکانت اینستاگرام خود را وارد کنید و روی Next و سپس Done کلیک کنید.
  6. ایمیلی با لینک داده های اینستاگرام خود دریافت خواهید کرد. روی دانلود داده کلیک کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید تا دانلود اطلاعات به پایان برسد.

به یاد داشته باشید که با انجام این مراحل، تمام محتوای صفحه اینستاگرام شما پنهان می ماند و هیچ کس نمی تواند صفحه شما را ببیند تا زمانی که با ورود مجدد، دوباره آن را فعال کنید. اگر فکر می‌کنید زمان زیادی را در اینستاگرام می‌گذرانید یا برایتان دشوار است که مرز دنیای واقعی و مجازی را برای خود ترسیم کنید، نگران نباشید! هنوز راهی برای خروج از این فضا دارید. برای برخی از شما، اینستاگرام می‌تواند به شدت اعتیادآور باشد، حواس شما را از کار روزانه‌تان پرت کند و در مواقعی شما را افسرده کند.

آموزش دی اکتیو اینستاگرام
آموزش دی اکتیو اینستاگرام

 

اگر چنین احساسی دارید، توصیه می کنیم به روش های کسب درآمد از اینستاگرام فکر کنید. با انجام این کار، نه تنها از زمان صرف شده خود در اینستاگرام بهترین استفاده را می کنید، بلکه با روش های فروش در این پلتفرم جهانی نیز آشنا می شوید. اگر قصد انجام این کار را دارید، می توانید با خواندن مطلبی که فرادرس آماده کرده است، از اینستاگرام درآمد کسب کنید.

راه های کسب درآمد از اینستاگرام – کلیک کنید  

حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا با دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام، فالوورهای خود را از دست می دهید؟ جواب خیر است. از آنجایی که اینستاگرام هنگام غیرفعال کردن موقت حسابتان، تمام داده‌های حسابتان را ذخیره می‌کند، در زمان فعال کردن مجدد، آن را به حالتی که در زمان حذف آن بود برمی‌گرداند. همچنین، وقتی حساب خود را غیرفعال می‌کنید، صفحه اینستاگرام شما در همه جای پلتفرم ناپدید می‌شود - از جمله لیست فالوورهای شما. به عبارت دیگر، وقتی حساب شما مخفی است، افراد نمی توانند شما را آنفالو کنند، زیرا نمی توانند شما را پیدا کنند یا حساب شما را ببینند. با دی اکتیو کردن اینستاگرام چه اتفاقی برای مسیج های دایرکت می افتد؟ می‌توانید پیام‌های دایرکت خود را در زمانی که حساب اینستاگرامتان موقتاً غیرفعال است، مشاهده کنید؛ اما نمی‌توانید پیام‌هایی دریافت یا ارسال کنید. هنگامی که حساب شما به طور موقت دی اکتیو شد، دیگر در این برنامه حضور ندارید. برای دریافت پیام های بخش دایرکت اینستاگرام، باید حساب کاربری خود را دوباره فعال کنید. زمانی که اکانت اینستاگرام موقتا حذف شود هنوز نشان داده می شود. حذف موقت اینستاگرام باعث ناپدید شدن پیام های شما نمی شود. فقط آیدی شما به "کاربر اینستاگرام" تغییر می کند و جای عکس پروفایل حساب دی اکتیو شما خالی خواهد بود.

حساب اینستاگرام تا چه مدت می تواند دی اکتیو باشد؟

تا هر زمانی که بخواهید می توانید حساب خود را به طور موقت غیرفعال نگه دارید. با ورود مجدد می توانید آن را در هر زمانی که مدنظرتان است، دوباره فعال کنید. با این حال، یک محدودیت وجود دارد! اینستاگرام در حال حاضر فقط یک بار در هفته به شما اجازه می دهد تا اکانت خود را دی اکتیو کنید. بنابراین اگر حساب اینستای خود را غیرفعال کنید و دوباره وارد آن شوید؛ برای دی اکیتو کردن مجدد باید یک هفته صبر کنید! در مجموع، غیرفعال کردن یا دی اکتیو اینستاگرام یک فرآیند ساده است. متأسفانه هیچ روشی برای انجام این کار در گوشی های آیفون یا اندروید وجود ندارد و استفاده از مرورگر تنها فرآیند حذف را کمی پیچیده‌تر خواهد کرد.

چرا نمی توانم اینستاگرام خود را دی اکتیو کنم؟

غیرفعال کردن موقت حساب اینستاگرام شما واقعاً برای شما مفید خواهد بود. با این حال، چند شرط برای غیرفعال کردن حساب وجود دارد.  

دی اکتیو موقت اینستاگرام با گوشی
دی اکتیو موقت اینستاگرام با گوشی

· دی اکتیو کردن اینستاگرام فقط از طریق مرورگر وب امکان پذیر است

در حال حاضر، اینستاگرام به شما اجازه نمی دهد حساب کاربری خود را از برنامه های آی او اس یا اندروید دی اکتیو کنید. بنابراین، اگر می خواهید این کار را از طریق یکی از تلفن های همراه انجام دهید، متأسفانه خوش شانس نیستید. برای غیرفعال کردن موقت پروفایل اینستاگرام خود باید به یک مرورگر – ترجیحاً رایانه شخصی – دسترسی داشته باشید.

· دی اکتیو اکانت اینستا فقط هفته ای یکبارممکن است

اگر بعد از غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام خود دلتنگ این فضای شلوغ شده اید، می توانید با ورود به این برنامه، آن را دوباره فعال کنید. با این حال، اگر دوباره خسته شوید و بخواهید فوراً آن را غیرفعال کنید، اینستاگرام این اجازه را به شما نمی دهد. بیش از یک بار در هفته نمی توانید اکانت اینستاگرام خود را غیرفعال کنید. بنابراین، تصمیم خود را قطعی کنید. اینستاگرام یک برنامه عالی است، اما برای همه مناسب نیست. چه فقط بخواهید از این فضا فاصله بگیرید یا به طور کلی از شبکه های اجتماعی فرار کنید، امیدواریم این راهنما، دی اکتیو کردن حساب اینستاگرام شما را کمی آسان تر کند. اگر می خواهید با روش های بازاریابی در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی آشنا شوید، این مطلب در سایت فرادرس را مطالعه کنید. 

آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی – کلیک کنید  

آیا این راهنمای گام به گام، فرآیند دی اکتیو اینستاگرام را برای شما روشن کرده است یا هنوز در حال کنکاش هستید؟ در نهایت، چه چیزی باعث شد که بخواهید اینستاگرام خود را دی اکتیو کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید و مثل همیشه از اینکه ما را همراهی می کنید، متشکریم.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «دی اکیتو اینستاگرام - دلایل و روش های غیرفعال کردن حساب کاربری اینستا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دی اکیتو اینستاگرام - دلایل و روش های غیرفعال کردن حساب کاربری اینستا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.