زمان مطالعه: 2 دقیقه
دیدارهای خاطره انگیز منچستر یونایتد و لیورپول

دیدارهای خاطره انگیز منچستر یونایتد و لیورپول

در رقابت های جام حذفی انگلیس در سال 1977 یونایتد طی چهار دقیقه مانع از دبل لیورپولی ها در آن فصل شد.

مهدی زارعی- تیم فوتبال منچستر یونایتد کار خود را با برد خانگی(1-0) در برابر والسال آغاز کرد و با همین نتیجه کوئینز پارک رنجرز را شکست داد. در فوریه 1977 این تیم در خانه ساوتهمپتون به تساوی(2-2) دست یافت تا برای صعود به دور بعد در دیدار تکراری به مصاف همین رقیب برود. برد(2-1) خانگی مقابل ساوتهمپتون و یک برد خانگی دیگر با نتیجه ای مشابه برابر استون ویلا، این تیم را به نیمه نهایی رساند. جایی که آنها در ورزشگاه بی طرف شفیلد باید به مصاف دشمنی قدیمی- لیدز یونایتد- می رفتند.  لیدز مدتها بود که از روزهای اوج خود فاصله گرفته و لیگ را هم با رتبه دهم به پایان رسانده بود. یونایتد این بازی را هم طوفانی آغاز کرد و به لطف دو گلی که در ربع نخست بازی به ثمر رساند، برتری(2-1) خود را تثبیت کرد و فینالیست شد.

در سوی دیگر قهرمان لیگ انگلیس- لیورپول- که فصل را با رقابتی پایاپای و تنها با یک امتیاز برتری نسبت به منچسترسیتی با قهرمانی به پایان رسانده بود، در جام حذفی هم ابتدا در خانه مقابل کریستال پالاس(0-0) متوقف شد و تنها به لطف برتری(3-2) در دیدار تکراری در خانه حریف به دور بعد رسید. کارلایزل یونایتد هم در آنفیلد(3-0) مغلوب لیورپول شد و این تیم با دو برد خانگی دیگر در برابر اولدهام اتلتیک(3-1) و میدلزبورو راهی نیمه نهایی شد. رقیب این تیم همشهری و رقیب دیرینه- اورتون- بود و مسابقه هم در مین رود( ورزشگاه منچسترسیتی) برگزار می شد. لیورپول در این مسابقه دو بار پیش افتاد اما هر دو بار اورتونی ها کار را به تساوی کشاندند تا کار دو تیم به مسابقه تکراری کشیده شود. دیداری پایاپای که لیورپول تا آخرین لحظات با یک گل پیش بود. اما ناگهان در دو دقیقه پایانی درخشش سرخها آغاز شد و آنها بازی را (3-0) کردند تا برای دبل در آن فصل، تنها یک بازی پیش رو داشته باشند. مسابقه روز 27 می 1977 در حضور 99252 تماشاگر ورزشگاه ومبلی.

ترکیب دو تیم کاملا بریتانیایی بود. شاگردان سفیدپوش باب پیزلی همگی انگلیسی و تنها جوئی جونز ولزی و استیو های وی ایرلندی نفرات غیر انگلیسی لیورپول بودند. در سوی دیگر شاگردان تامی داچرتی اسکاتلندی 4 غیرانگلیسی را در ترکیب داشتند. در فهرست بازیکنان سرخپوش منچستریونایتد، آرتور آلبیستون، مارتین بوکان و لو ماکاری اسکاتلندی و سامی مک ایلروی از ایرلند شمالی بود.

See the source image

نیمه نخست مسابقه بدون گل سپری شد تا تماشاگران در چهار دقیقه نیمه دوم شاهد طوفان دو تیم باشند. در دقیقه 51 استورات پیرسون مهاجم یونایتد گل اول بازی را زد. اما دو دقیقه بعد جیمی کِیس بازی را به تساوی کشاند. هنوز لیورپولی ها به خود نیامده بودند که جیمی گرینهوف هافبک یونایتد در دقیقه 55 گل دیگری برای این تیم به ثمر رساند و مسابقه(2-1) به سود یونایتد شد تا این تیم چهارمین قهرمانی خود را در جام حذفی جشن بگیرد.

See the source image

گرینهوف زننده گل، پیش از این دو بار جام اتحادیه را با لیدز و استوک سیتی برده بود، اما این بار با گلی که به ثمر رساند، یک جام حذفی را هم در 31 سالگی به کارنامه خود افزود.

نظر خود را درباره «دیدارهای خاطره انگیز منچستر یونایتد و لیورپول» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دیدارهای خاطره انگیز منچستر یونایتد و لیورپول فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.