زمان مطالعه: 1 دقیقه
دیدارهای خاطره انگیز؛ دومین فینال جام قهرمانان اروپا و دومین قهرمانی رئال مادرید

دیدارهای خاطره انگیز؛ دومین فینال جام قهرمانان اروپا و دومین قهرمانی رئال مادرید

سال 1957، جام باشگاه های اروپا برای بار دوم نصیب رئال و شهر مادرید شد و ژنرال فرانکو جام را به میگوئل مونیوز کاپیتان رئال داد.

مهدی زارعی- نخستین فینال جام باشگاه ها در پاریس یک مسابقه دلپذیر بود، اما دومین دیدار نهایی، بسیار فشرده، پایاپای و عصبی کننده بود. فشار سنگینی قلب ها را آزار می داد. در مادرید 120 هزار اسپانیول از نگرانی و هیجان می لرزیدند. این گروه کثیر یک سال تمام گفته بودند که رئال آقای فوتبال جهان است. یک سال تمام به خاطر رئال به خود بالیده بودند و اینک می دیدند که تیم محبوبشان در برابر فیورنتینا به دیوار آهنین برخورده است. بازی تا دقیقه 70 بی ثمر بود، 70 دقیقه ای که برای هر اسپانیایی 70 سال بود و حالا بعد از گذشت این زمان طولانی، دی استفانو روی نقطه پنالتی ایستاده بود. این بدان معنی که رئال نخستین گل را زده است.

 گل دی استفانو از روی نقطه پنالتی قلب ها را آزاد کرد. این پنالتی را خنتو به رئال تقدیم کرده بود زیرا با فشاری طاقت فرسا خط دفاع فیورنتینا را پست سر گذارده، می رفت تا نخستین گل را بزند. مداخله و خطای مدافعین موجب پنالتی شد اما 6 دقیقه بعد از آن کوپا گوش راست رئال که در ابتدای فصل از رمس به مادرید کوچ کرده بود با هنرنمائی درخشان، توپ را به خنتو سپرد و خنتو با یکی از همان کورس های مخصوص خود که کم کم در اروپا شهرت می گرفت گل دوم را زد. جام باشگاه های اروپا برای بار دوم نصیب رئال و شهر مادرید شد و ژنرال فرانکو جام را به میگوئل مونیوز کاپیتان رئال داد.

30 مه 1957 در مادرید: رئال مادرید، فیورنتینا را 2-0 شکست داد.

 125 هزار تماشاگر

داوری آقای «هورن» از هلند

گل ها: دی استفانو دقیقه 70 روی پنالتی و دقیقه 76 خنتو برای رئال مادرید

رئال مادرید: آلونسو- تورس- مارکیتوس- لس مس- مونیوز- زاراگس- کوپا- ماتئوس- دی استفانو- ریال- خنتو-

 مربی: ویلالونگا

فیورانتینا: سارتی- مایننتی- اورزان- سرباتو- اسکاراموس- سگاتو- جولینیو- گراتون- ویرجیلی- مون تواری- بیزاری

مربی: برناردینی

نظر خود را درباره «دیدارهای خاطره انگیز؛ دومین فینال جام قهرمانان اروپا و دومین قهرمانی رئال مادرید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دیدارهای خاطره انگیز؛ دومین فینال جام قهرمانان اروپا و دومین قهرمانی رئال مادرید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.