زمان مطالعه: 2 دقیقه
دیدارهای خاطره انگیز؛ اولین فینال لیگ قهرمانان اروپا

دیدارهای خاطره انگیز؛ اولین فینال لیگ قهرمانان اروپا

در یک شب سرد و پرسوز در برابر 40 هزار تماشاگر، نخستین فصل جام باشگاه های اروپا به پایان رسید.

مهدی زارعی- نخستین فینال جام باشگاه های اروپا در استادیوم پارک دپرنس، در شهر پاریس برگزار شد. این نخستین فصل کتابی بود که تا کنون نزدیک 70 فصل دیگر به آن افزوده شده است.این دیدار، از نقطه نظر تکنیک مسابقه ای در خور بحث و گفتگو نبود ، اما از نظر تماشایی بودن، جنبش و جریان بازی بسیار جالب بود، زیرا تا دقیقه پایانی، مسابقه پرشور و گرم و نتیجه نامعلوم بود. دو فینالیست، دو تیم بزرگ آن عصر در اروپا بودند. ریموند کوپا در درخشان ترین روزهای حیات خود به سرکردگی تیم رمس کارهای شگفت انگیز می کرد. رمسی که در آن روزگاران انجام دهنده زیباترین بازیها در جهان بود.

هرگز تا آن زمان تیمی به زیبایی، لطافت و پرثمری رمس وجود نداشته است. در جهان فوتبال پیش از آن تیم های بسیار بزرگ تری وجود داشته است  اما رمس آن زمان صفحه زرینی از زیبا ترین هنر دوران بر تارک فوتبال بوده است. رمس در شش مسابقه پیش از فینال فاتح بود و اینک می خواست در برابر تماشاگران خود، هفتمین پیروزی را به دست آورد. آغاز بازی عجیب بود، سه گل برای رمس در ده دقیقه، در حالی که گل دوم به علت آفساید مردود اعلام شد. رئال با جراتی بی پایان و غیر قابل تصور به نبرد برخاسته بود. کوشش مردان رئال از حد گذشت، تیمی که در مدت 10 دقیقه دو گل خورده بود چنان می کوشید و چنان هوشیار بود که گویی هیچ اتفاقی روی نداده است.

در آن روز کوپا اندکی مشهور بود.دی استفانو - ستاره آرژانتینی الاصل- هم همچنین، اما نزد تیم های خود هر یک امیدی بزرگ و قدرتی بی چون و چرا بودند. شاید پایه های عظمت کوپا و دی استفانو در همین بازی محکم شد و کوپا که تیم خود را به دو گل رسانیده بود چون شیری در میدان می کوشید. دی استفانو رقیب بزرگ او در آن سوی میدان تلاشی خارق العاده داشت. رئال زیر قدرت دی استفانو جان گرفت؛ دو گل را جواب داد و نیمه نخست برابر پایان یافت. آغاز نیمه دوم به سود رمس بود ، سومین گل را یاران کوپا زدند. موقعیتی بسیار عالی برای فوتبال فرانسه بود که می رفت تا نخستین عنوان بین المللی را به دست آورد؛ اما اگر دی استفانو مجال می داد. رئال در دقایق 67 و 79 دو گل دیگر زد و مسابقه در میان حملات پیاپی رمس پایان یافت.

 

13 ژوئن 1956 در پاریس: رئال مادرید، رمس را 4-3 شکست داد.

نیمه نخست 2-2.

داور آقای «الیس» از انگلستان.

 گل ها: «لیلوند» در دقیقه 6، «تامپ لین» دقیقه 10، «هیدالگو» دقیقه 63 برای رمس.

دی استفانو دقیقه 14، «رئال» دقایق 30 و 79، «مارکینوس» دقیقه 67 برای رئال مادرید

رئال مادرید: الونسو- اتینزا- مارکیتوس- لس مس- مونیوز- زاراگس- خونیتیو- ماتئوس- دی استفانو- رئال- خنتو،

مربی: ویلالونگا

تیم رمس: ژاکه- زیمتی- ژونکه- ژیرودو- لیلوند- سیاتکا- هیدالگو- گلوواکی- کوپا- بلیارد- تاملین

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «دیدارهای خاطره انگیز؛ اولین فینال لیگ قهرمانان اروپا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دیدارهای خاطره انگیز؛ اولین فینال لیگ قهرمانان اروپا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.