زمان مطالعه: 4 دقیقه
دکتر گوش، حلق و بینی کیست و چه وظایفی بر عهده دارد؟ +معرفی بهترین پزشکان

دکتر گوش، حلق و بینی کیست و چه وظایفی بر عهده دارد؟ +معرفی بهترین پزشکان

مشکلات و بیماری هایی که در حوزه وظایف دکتر گوش، حلق و بینی قرار می گیرند متفاوت و متعدد هستند.از جمله:بیماری های مجاری تنفسی،سرطان و سینوزیت،شکاف کام و لب و...

دکتر گوش، حلق و بینی به طور تخصصی بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی برای درمان بیماری ها و انجام جراحی ها در رابطه با اختلالات شنوایی، اختلالات بویایی، بیماری های مرتبط با گلو و ساختار آن ها آموزش دیده اند. بر اساس ادعای آکادمی گوش، حلق و بینی آمریکا، این رشته پزشکی قدیمی ترین شاخه از علم پزشکی در جهان است.

بیماری های مرتبط با این حوزه تخصصی مرتبط با قشر خاصی از افراد نمی شود و برای تمامی افراد از هر سن و سالی ممکن است درگیری ایجاد کند. اما طبق تحقیقات انجام شده بیشترین افراد مراجعه کننده به دکتر گوش، حلق و بینی افراد بین 45 سال تا 65 سال بوده اند و تنها 20 درصد از مراجعه کنندگان زیر 15 سال سن داشته اند. تقریبا تمامی بیماری های مرتبط با حوزه گوش، حلق و بینی توسط متخصصین این حوزه قابل شناسایی و درمان است.

تخصص گوش، حلق و بینی دقیقا با چه اندام هایی مرتبط است و وظایف پزشکان این حوزه چیست؟

همانطور که پیش تر از این اشاره کردیم در این حوزه تخصصی، پزشکان متخصص بیشتر تمرکز خود را بر روی مشکلات و بیماری های مرتبط با گوش، بینی، گلو و حنجره منعطف نموده اند. به همین دلیل است که به این رشته E.N.T نیز می گویند. ( Ear, Nose, Throat) این حوزه تخصصی طی نیم قرن گذشته مانند حوزه های تخصصی دیگر پیشرفت بسیار خوبی داشته است و در حال حاضر می توان گفت که جراحی های سر و گردن نیز در برخی موارد خاص در حوزه وظایف پزشکان گوش، حلق و بینی قرار می گیرد.

علاوه بر بیماری های مرتبط با گوش، حلق و بینی، پزشکان متخصص این حوزه می توانند بیماری ها و سرطان های حوزه صورت، حنجره و سر و گردن را نیز درمان کنند و یا برای درمان عمل های جراحی انجام دهند. علاوه بر این موارد می توان به جا انداختن استخوان های صورت و بینی اشاره کرد که از دیگر وظایف این پزشکان است.

فلوشیپ یا فوق تخصص این رشته شامل چه حوزه هایی می شود؟

برخی از متخصصان این حوزه برای کسب اطلاعات بیشتر در رشته گوش، حلق و بینی، تصمیم می گیرند که علاوه بر دوره تخصص، به صورت جزیی تر قسمت رشته خاصی در این تخصص را مورد مطالعه قرار دهند و موفق به اخذ مدرک فوق تخصص یا فلوشیپ آن رشته شوند تا بتوانند به صورت دقیق تر در رابطه با بیماری خاصی از این حوزه به درمان بیماران بپردازند. حوزه هایی که ممکن است دکتر گوش، حلق و بینی در آنان موفق به کسب فلوشیپ شود موارد زیر هستند:

  • مشکلات و بیماری های بدخیم حنجره
  • مدیریت بیماری ها و اختلالات بینی و سینوس ها
  • درمان انواع حساسیت و آلرژی با استفاده از دارو، ایمونوتراپی
  • جراحی انواع تومورهای سر و گردن، (توده های بینی، سرطان های حنجره)
  • درمان انواع بیماری های گوش، حلق و بینی در کودکان انواع ناهنجاری های مادرزادی
  • انجام انواع جراحی زیبایی، اصلاح عملکردی یا ترمیم عضو آسیب دیده (مرتبط با صورت، گردن یا گوش)
  • درمان انواع بیماری های مرتبط با گوش شامل عفونت، تومور و اختلالات عصب شنوایی که بر شنوایی و تعادل فرد تاثیر می گذارد.
دکتر گوش، حلق و بینی کیست و چه وظایفی بر عهده دارد؟ +معرفی بهترین پزشکان
دکتر گوش، حلق و بینی کیست و چه وظایفی بر عهده دارد؟ +معرفی بهترین پزشکان

برای درمان چه بیماری هایی به دکتر گوش، حلق و بینی مراجعه کنیم؟

مشکلات و بیماری هایی که در حوزه وظایف دکتر گوش، حلق و بینی قرار می گیرند متفاوت و متعدد هستند. چند نمونه از بیماری هایی که برای درمان آن ها باید حتما به این متخصصان مراجعه کرده و مراحل تشخیص و درمان را با مشاوره و تحت کنترل آن ها انجام دهید را به صورت اجمالی معرفی می کنیم.

بیماری های مجاری تنفسی

برای درمان مشکلات تنفسی مانند استریدور (تنفس همراه با خس خس)، انسداد شدید راه ها و مجاری تنفسی و بیماری های مرتبط با این مورد.

انواع سرطان

برای درمان انواع سرطان و توده های خوش خیم و بدخیم تشکیل شده در گردن، حنجره، سینوس ها، داخل حفره بینی و... می توانید به پزشک گوش، حلق و بینی مراجعه نمایید.

انواع سینوزیت

برای درمان سینوزیت مزمن و سینوزیت حاد که از بسته شدن مجاری سینوسی و تکثیر ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها در آن ایجاد می شود می توانید به این متخصصان رجوع کنید.

انحراف تیغه بینی

به تیغه اصلی در وسط بینی سپتوم می گویند که از جنس استخوان و غضروف است که بینی را به دو قسمت تقسیم و حفره های بینی را از هم جدا می کند. انحراف این دیواره به صورت مادرزادی و یا بر اثر عوامل خارجی می تواند مشکلات تنفسی و سینوزیت ایجاد کند که برای درمان آن می توانید تحت نظر دکتر گوش، حلق و بینی قرار گرفته و مراحل درمان را طی نمایید.

دکتر-گوش،-حلق-و-بینی-کیست-و-چه-وظایفی-بر-عهده-دارد
دکتر-گوش،-حلق-و-بینی-کیست-و-چه-وظایفی-بر-عهده-دارد

شکاف کام و لب

وضعیتی است که در آن لب در دوران جنینی به کامل رشد نمی کند و اندازه شکاف های دهان ممکن است در این عارضه متفاوت باشد که ایجاد مشکل می کند.  این مشکلات می تواند در تغذیه گفتار و تنفس رخ دهد که با مراجعه دکتر گوش، حلق و بینی اقدام به برطرف نمودن این مشکل کرد.

 

برای برقراری ارتباط با بهترین پزشکان حوزه گوش، حلق و بینی باید چه کار کنیم؟

به لطف سایت پذیرش 24 که خدمات پزشکی مرتبط با اکثر بیماری ها را در اختیار کاربران به صورت از راه دور قرار می دهد می توانید به جدول پزشکان گوش حلق بینی برتر بیمارستان های ایران دسترسی داشته باشید و با مطالعه نظرات و امتیازات کاربران دیگر به آنان، مناسب ترین پزشک را انتخاب کرده و نسبت به دریافت نوبت و یا مشاوره آنلاین و تلفنی با آن ها اقدام نمایید.

با توجه به محبوبیت سایت پذیرش 24 می توان گفت که بهترین پزشکان حوزه گوش، حلق و بینی در حال حاضر در این سایت فعالیت دارند که از جمله آنان می توان به دکتر گیلدا گیوه چی، دکتر روح الله صادق منش، دکتر یونس ابراهیم زاده، دکتر سید محسن فانی، دکتر محمد علی قنبری، دکتر حامد هاتفی، دکتر وارسته وکیلی، دکتر آیه ترقی، دکتر محبوبه نظری و بسیاری دیگر از پزشکان متخصص گوش، حلق و بینی اشاره کرد.

نظر خود را درباره «دکتر گوش، حلق و بینی کیست و چه وظایفی بر عهده دارد؟ +معرفی بهترین پزشکان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دکتر گوش، حلق و بینی کیست و چه وظایفی بر عهده دارد؟ +معرفی بهترین پزشکان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.