زمان مطالعه: 1 دقیقه
دو دهه با سرود میلان، میلان

دو دهه با سرود میلان، میلان

سرود باشگاه میلان ایتالیا، یک سرود ساده است که عمر آن به حدود دو دهه می رسد.

مهدی زارعی- برای تیمی که هفت بار قهرمان باشگاههای اروپا شده و دومین تیم پرافتخار تاریخ رقابتها محسوب می شود، چه عباراتی لازم است تا در اشعار مربوط به آن باشگاه آورده شده و تاریخ و هویت آن را به رخ بکشد؟

آیا لازم هست حتما به رنگ سیاه و قرمز لباس باشگاه و لقب روسونری، یا صلیب سنت جورج که نماد شهر میلان ایتالیاست، اشاره شود؟ یا این که باید از انبوه ستارگانی نام برد که در بیش از یک قرن، برای میلان کسب افتخار کرده اند؟ پاسخ این پرسش ساده تر از این حرفهاست. در بخش اول سرود باشگاه میلان می شنویم:

میلان! میلان! تنها با تو

میلان! میلان! همیشه برای تو

ما در کنار قهرمانانمان قدم می زنیم

در زمین سبز، زیر آسمان آبی

ستاره ای را تسخیر می کنی

با تمام شعله هایش برای ما

و با هم می خوانیم

میلان! میلان! تنها با تو

میلان! میلان! همیشه برای تو

اُ اُ آُ آُ آُ اُ اُ

اُ آُ آُ آُ اُ اُ

 

اما این کلمات ساده چه زمانی تبدیل به سرود میلان شدند؟ پاسخ را باید در شهر منچستر و نخستین فینال تمام ایتالیایی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا پیدا کرد. سال 2003 وقتی ورزشگاه اولدترافورد منچستر به عنوان میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شد، دو تیم میلان و یوونتوس به دیدار نهایی رسیدند و میلان برای ششمین بار قهرمان اروپا شد؛ عنوانی که بعدها یک بار دیگر هم به دست آمد.

در ادامه سرود میلان می شنویم:

یک تیم بزرگ

همیشه جشن می گیرد

اُ اُ آُ آُ آُ اُ اُ

اُ آُ آُ آُ اُ اُ

اُ اُ آُ آُ آُ اُ اُ

و با هم می خوانند

میلان! میلان! تنها با تو

میلان! میلان! همیشه برای تو

با میلان در قلبمان

در اعماق روحمان

یک دوست واقعی

و با هم می خوانیم

میلان! میلان! تنها با تو

میلان! میلان! همیشه برای تو

عبارات در این شعر به شکلی استفاده شده اند که حتی در هنگام باخت هم بتوان از این شعر استفاده کرد. از طرف دیگر، کلمه میلان به عنوان مهمترین عبارت این سرود، بارها در شعر تکرار شده است.

تونی رِنیس و ماسیمو جوآنتینی، از جمله خوانندگانی بودند که این سرود را خواندند و بعدها به مناسبت 122 مین سالگرد تاسیس باشگاه هم رمیکس این سرود توسط داویده لوکاتلی اجرا شد.

یک سرود با عباراتی ساده که نه به نمادها و رنگهای میلان اشاره شده و نه به افتخارات این تیم، اما همین سادگی، آن را بین هواداران محبوب کرده و به همین خاطر مورد استفاده میلانی ها قرار می گیرد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «دو دهه با سرود میلان، میلان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دو دهه با سرود میلان، میلان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.