زمان مطالعه: 1 دقیقه
از رقابتهای کافا بیشتر بدانیم

از رقابتهای کافا بیشتر بدانیم

دومین دوره رقابت های اتحادیه فوتبال آسیای مرکزی( کافا) در بخش زنان در شهر دوشنبه تاجیکستان با قهرمانی ازبکستان خاتمه یافت.

مهدی زارعی- در رقابتهای سال 2022 این تورنمنت پنج تیم حضور داشتند که از این بین ترکمنستان برای نخستین بار در این تورنمنت حضور یافت. تیم افغانستان هم که در دوره قبلی مسابقات شرکت داشت، این بار غایب بود.

در اولین روز رقابتهای کافا 2022 تیم ملی زنان ایران با گل شبنم بهشت موفق شد قرقیزستان را شکست داده و ترکمنستان و تاجیکستان هم با یکدیگر به تساوی(1-1) دست پیدا کنند. ازبکستان مدافع عنوان قهرمانی این تورنمنت در روز نخست بازیها استراحت داشت.

تیم ملی بانوان ایران در روز دوم مسابقات استراحت داشت و قرقیزستان مقابل ترکمنستان روبه رو شدند که در این مسابقه گلی از خط دروازه ها عبور نکرد. در همین روز و در مسابقه ازبکستان با تاجیکستان، ازبکها برد راحت(6-0) را از آن خود کردند و به صدر جدول صعود کردند.

سومین روز مسابقات نیز با بردهای قاطع ازبکستان و ایران همراه بود. ازبکها در برابر ترکمنستان(6-0) پیروز شدند و ایران هم (5-0) تاجیکستان را شکست داد. به نظر می رسید یک بار دیگر سرنوشت قهرمانی به دیدار دو تیم ازبکستان و ایران کشیده شده است. برد(4-0) ایران مقابل ترکمنستان و برتری(7-0) ازبکها در برابر قرقیزستان، درستی این امر را محقق ساخت و دو تیم مدعی قهرمانی در روز آخر در شرایطی مقابل هم قرار گرفتند که با توجه به تفاضل گل دو تیم، ازبکستان با یک تساوی نیز قهرمان می شد. در حالی که ایران برای قهرمان شدن، نیازمند برد مقابل حریف بود.

در این دیدار ازبکها با تک گل مفتونا شوییمووا در دقیقه 86 به پیروزی رسیده و قهرمانی را از آن خود ساختند. قرقیزستان هم با همین نتیجه تاجیکستان را از پیش رو برداشت و عنوان سومی رقابتها را از آن خود ساخت.

نیلوفر کودراکووا از ازبکستان نیز با پنج گل زده، جایزه بهترین گلزن و بهترین بازیکن این تورنمنت را از آن خود ساخت. جایزه بازی جوانمردانه نیز به تیم ملی ایران رسید.

****

اما اولین دوره این رقابتها در سال 2018 به میزبان تاشکند ازبکستان برگزار شد و پنج تیم حاضر در این تورنمنت به صورت دوره ای به مصاف هم رفتند. در این رقابتها نتایج زیر به دست آمد:

تاجیکستان(1-0) قرقیزستان

ازبکستان(20-0) افغانستان

ایران(6-0) افغانستان

ازبکستان(11-0) تاجیکستان

ازبکستان(2-1) ایران

قرقیزستان(1-0) افغانستان

ازبکستان(10-0) قرقیزستان

ایران(4-1) تاجیکستان

تاجیکستان(5-0) افغانستان

ایران(5-0) قرقیزستان

در پایان اولین دوره این رقابتها جایزه بازی جوانمردانه به تاجیکستان رسید. اما سایر جوایز همگی از آن ازبکستان شد. نیلوفر کودراتووا از ازبکستان با 9 گل زده بهترین گلزن رقابتها شد و لیودمیلا کاراچیک از ازبکستان نیز جایزه بهترین بازیکن تورنمنت را از آن خود کرد. ازبکها با 43 گل زده و یک گل خورده، بهترین خط حمله و دفاع را در بین تیمهای شرکت کننده به خود اختصاص دادند.  

نظر خود را درباره «از رقابتهای کافا بیشتر بدانیم» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره از رقابتهای کافا بیشتر بدانیم فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.