زمان مطالعه: 5 دقیقه
دومینیکا

دومینیکا

دومینیکا یکی از کشورهای زیبا و دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان در شرق دریای کارائیب است که دارای پاسپورت قدرتمندی می‌باشد.

دومینیکا (Dominica) کشوری جزیره شکل واقع در حوزه کارائیب است. این کشور جزیره‌ای با توجه به طبیعت بکر و بسیار زیبایی که دارد بین گردشگران بسیار محبوب شده است، همچنین بسیاری از افراد این کشور را برای سفر ماه عسل خود انتخاب می‌کنند. دومینیکا از دیدگاه زمین شناسی جوان ترین جزیره انتیل کوچک بوده و به همین دلیل در آن فعالیت های آتشفشانی و زمین گرمایی دیده می‌شود. دومین دریاچه آبگرم جهان که دریاچه جوشان نامیده میشود در کشور دومینیکا قرار دارد. این‌ کشور دارای کوه‌های آتشفشانی و آبشارها و حوضچه آب گرم است.

عده‌ای کشور دومینیکا را با دومینیکن اشتباه می‌گیرند. این دو کشور هر دو در دریای کارائیب واقع شده‌اند ولی پاسپورت کشور دومینیکا بسیار قدرتمند است و سرمایه‌گذاران زیادی در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند ولی پاسپورت کشور دومینیکن ضعیف‌تر می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با کشور دومینیکا در ادامه مطلب با آسمونی همراه شوید.

پایتخت روسو
حکومت جمهوری پارلمانی
زبان رسمی انگلیسی
واحد پول دلار کارائیب شرقی(XCD)
کد کشور

8091+

جهت رانندگی چپ
اختلاف ساعت با تهران 4 ساعت عقب تر از تهران
فرودگاه های بین المللی

ملویل هال و کنفیلد

 

دومینیکا کجاست؟

دومینیکا واقع در شرق دریای کارائیب است. زبان رسمی این کشور انگلیسی بوده و نظام سیاسی آن مردم سالاری است. پایتخت کشور دومینیکا شهر روسو می‌باشد.

دومینیکا روی نقشه
دومینیکا روی نقشه

آب و هوای کشور دومینیکا چگونه است؟

آب و هوای کشور دومینیکا در بیشتر ماه های سال بسیار معتدل است و در طی ماه‌های سرد یعنی از دسامبر تا مارچ دمای تابستان در دومینیکا به 32 درجه سانتی گراد  می‌رسد. در فصل زمستان هم تغییرات زیادی در دمای آن ایجاد نمی شود. فصل خشک در این کشور از فوریه تا می و فصل بارانی از ماه جون تا اکتبر است.

آداب و رسوم و فرهنگ دومینیکا

اکثر مردم این کشور خیلی مهربان بوده و رفتاری دوستانه با هم دارند. از چیزهای جالب این کشور می توان به نام گذاری جاده ها، خیابان ها و جاذبه ها اشاره کرد. زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی می باشد. در این‌ کشور هر سال کارناوال ها، جشن های سالانه، جشنواره‌ موسیقی جهانی کرئول و غیره برگزار می شود که از فرهنگ این کشور نشات گرفته است. اکثر مردم کشور دومینیکا پیرو دین مسیحی کاتولیک می باشند و اکثر شاخه های مسیحیت هم در این کشور طرفداران خاص خودش را دارد.

طبیعت کشور دومینیکا

طبیعت دومینیکا
طبیعت دومینیکا

دومینیکا دارای کوهستان ها و سواحل بسیار دیدنی می باشد و از مناطق بکر قاره آمریکا است. منظره های طبیعی کشور دومینیکا نظر بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی و دوست داران طبیعت را  به خود جلب کرده است. نماد این کشور طوطی شاهی بوده و تصویر آن روی پرچم کشور دومینیکا حک شده است، این کشور بخاطر طبیعت زیبایش جزیره طبیعت کارائیب نام گرفته است.

دولت دومینیکا 

کشور دومینیکا جمهوری دموکراتیک پارلمانی است قوه مجریه در این کشور از رئیس‌ جمهور و نخست‌وزیر تشکیل می‌شود. رئیس جمهور در این کشور طی یک دوره 5 ساله مجلس انتخاب می‌شوند و نخست وزیرها توسط رئیس‌ جمهور انتخاب می‌شوند. رئیس‌ جمهور تمام اعضای پارلمان خود را با مشورت کردن با نخست‌ وزیر انتخاب می‌کند. مجلس این کشور  از 30 عضو شامل سخنران و دادستان کل تشکیل می شود که از این 30 عضو 21 نفر با رأی‌ گیری انتخاب شده و 9 نفر هم توسط رئیس‌ جمهور انتخاب می‌شوند.  این کشور دارای دوحزب می باشد،حزب کارگر و  حزب متحد کارگران. انتخابات در این کشور هر 5 سال یکبار انجام می شود  و با حق رأی بزرگسالان نمایندگان انتخاب می‌شوند.

اقتصاد دومینیکا

دومینیکا درسال 2003 و 2004 دچار بحران مالی شدیدی شده بود اما با مدیریت بسیار جدی دولت دومینیکا در صنعت کشاورزی و خدمات دریایی و ساخت ساز و گردشگری به رشد قابل توجهی دست یافت. کشور دومینیکا به یک مرکز مالی بین‌ المللی بزرگ تبدیل شده و یکی از مهم ترین ویژگی آنها بانکداری برون مرزی شرکت های پردازش و پرداخت فعالیت های عمومی شرکت ها می باشد. تنظیم نظارت در صنعت خدمات مالی در این کشور بر عهده واحد خدمات مالی المنافع  کشور دومینیکا FSU و تحت نظارت وزارت دارایی می‌باشد. بسیاری از این خدمات توسط مؤسسات مالی و جهانی مانند: بانک سلطنتی کانادا و بانک سرمایه گذاری کلیسای جامع و همچنین اولین بانک بین المللی کارائیب مانند بانک بین اقیانوسی کارائیب انجام می شود. در آمد بیشتر این کشور از طریق صادرات موز و نارگیل می باشد. 

زندگی و کار در دومینیکا به چه صورت است؟

زندگی و کار در کشور دومینیکا
زندگی و کار در کشور دومینیکا

در کشور دومینیکا موقیعت شغلی مناسبی برای تمام مردم وجود ندارد. یکی از شغل ها که می‌توان از آن کسب در آمد کرد تدریس زبان انگلیسی می باشد و این کار هم در صورتی قابل اجراست که فرد خارجی  از اهالی کشورهای انگلیسی زبان باشد. یکی دیگر از شغل هایی که می‌توان کسب در آمد کرد تجارت است البته افرادی که تجربه و تخصص در این زمینه را دارند می‌توانند از این شغل استفاده کنند. کشور دومینیکا دارای منابع طبیعی زیادی می باشد و واردات هم در این کشور  انجام می‌شود.

هزینه ها در کشور دومینیکا چقدر است؟

زندگی در هر کشوری هزینه های خاص خود را دارد در ادامه به بررسی هزینه ها درمورد کشور دومینیکا می پردازیم.

  • هزینه اقامت در دومینیکا

بخشی از هزینه زندگی در کشور دومینیکا، هزینه مربوط به اجاره و خرید خانه در آن کشور می باشد. در کشور دومینیکا مانند دیگر کشورهای دنیا، هزینه مربوط به اجاره و خرید ملک در بخش روستایی و حاشیه ای در سطح پایین‌تری نسبت به بخش های شهری و مرکزی می باشد. قیمت زمین در کشور دومینیکا ارزان تر از دیگر کشورهای حوزه کارائیب می باشد. با توجه به پیشرفت سرمایه گذاری ها در این کشور، پیش بینی می شودکه قیمت زمین و ملک در دومینیکا افزایش پیدا کند. قیمت های مربوط به اجاره خانه در این کشور با توجه به مکان ملک متغیر می باشد و با توجه به نوع، اندازه، قدمت و تعداد اتاق ها مشخص می شود.

  • هزینه غذا در دومینیکا

هزینه خورد و خوراک در کشور دومینیکا
هزینه خورد و خوراک در کشور دومینیکا

بخشی از هزینه های مربوط به خورد و خوراک در کشور دومینیکا به صورت زیر می‌باشد. 

  1. 500 گرم نان 3/08 دلار است.
  2. 1کیلوبرنج سفید 3/95 دلار است.
  3. 1کیلو مرغ 12/50دلار است.
  4. 1کیلو گوشت 22 دلار است.
  5. 0/33 لیتر آب 3/30 دلار است.
  • هزینه حمل و نقل در دومینیکا

  1. بلیط یک طرفه محلی 3/5 دلار است.
  2. تاکسی تعرفه آزاد 20 دلار است.
  3. بنزین لیتری 3/1 دلار است.
  4. تاکسی کیلومتری 20 دلار است.
  • هزینه فعالیت های تفریحی در دومینیکا

  1. هزینه استفاده از یک باشگاه ورزشی 163 دلار دومینیکا می باشد. 
  2. هزینه اجاره یک‌زمین تنیس در این کشور 100 دلار دومینیکا می باشد.

تور دومینیکا

تور دومینیکا
تور دومینیکا

سفر به کشور دومینیکا برای ایرانی ها نیاز به ویزا ندارد و می‌توانند هر بار که به دومینیکا سفر می‌کنند حدود 21 روز در آنجا اقامت داشته باشند. در تور دومینکا هزینه خورد و خوراک شما طبق تور خدماتی که خودتان انتخاب میکنید متفاوت است. شما برای یک وعده غذای معمولی در رستوران ارزان قیمت باید 350 الی 400 دلار پرداخت کنید. برای خرید آب معدنی 21 دلار و خریده قهوه نیز 74 دلار باید پرداخت کنید. و هزینه های حمل نقل در تور دومینیکا برای بلیط تک نفره 25 دلار می‌باشد.

کشور دومینیکا

چیزهایی که باید در مورد کشور دومینیکا بدانید!

  1. زبان کشور دومینیکا انگلیسی است و تابع دین مسیحی می باشند و انتخاب دین در این کشور اختیاری می باشد هر کس دین خود را خودش انتخاب میکند.
  2. این کشور آبشار های زیبایی دارد.
  3. دومینیکا از آب هوای استوایی برخوردار است.
  4. این کشور از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و جرم جنایت در اینجا کمتر دیده می‌شود.
  5. موقیعت شغلی در این کشور زیاد نیست.
  6. هزینه بهداشت و درمان در دومینیکا به صورت رایگان است.
  7. منبع در آمد کشور دومینیکا از صادرات موز و نارگیل به کشور های دیگر می باشد.
  8. مردمان بسیار خوب و مهمان نوازی دارند و اگر خواستید از مردمان آنجا عکس بگیرید حتما قبلا اجازه بگیرید.
  9. این کشور با طبیعت زیبای که دارد گردشگران زیادی به دیدن دومینیکا می آیند حتما به یاد داشته باشید که آشغال را در طبیعت زمین نیاندازید. 
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «دومینیکا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دومینیکا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.