مهدی زارعی- در سال 1996 ایتالیا عنوان قهرمانی را از دست داد. این بار این تیم دیدار نهایی را مقابل هلند برگزار کرد و با نتیجه 3 بر 2 مغلوب شد در حالی که در آخرین ست ایتالیا تا امتیاز 20 پیش آمد اما هلندی ها به امتیاز 22 رسیدند و قهرمان شدند.

 از نکات قابل ذکر این رقابت ها برگزاری تورنمنت با حضور 11 تیم بود به این ترتیب گروه سوم تنها با حضور سه تیم روسیه، چین و ژاپن انجام گرفت. تیم کوبا هم در سال 1998 به جمع قهرمانان لیگ جهانی اضافه شد؛ این بار مسابقات برای بار سوم در شهر میلان ایتالیا برگزار شد. 12 تیم شرکت کننده به سه گروه تقسیم شدند و با توجه به نتایجی که در مرحله گروهی به دست آوردند. 7 تیم به دور دوم راه یافتند. این تیم ها در دو گروه رقابت کردند و در پایان تیم های کوبا، روسیه و هلند در کنار ایتالیای میزبان دور نهایی را به صورت گروهی برگزار کردند تا این دوره از مسابقات تنها به دوره رقابت ها تبدیل گردد که در آن خبری از مسابقه رده بندی و فینال نباشد. تیم کوبا با سه برد متوالی مقابل روسیه، ایتالیا و هلند قهرمان مسابقات شد و اولین و آخرین قهرمانی خود را جشن گرفت.

دوران اقتدار برزیل

برزیلی ها برای کسب دومین عنوان قهرمانی خود تا سال 2001 منتظر ماندند پیش از این دوره و در دو دوره قبلی رقابت ها برزیل دو عنوان سومی بدست آورد در حالی که ایتالیا با فتح این مسابقات تعداد عناوین قهرمانی خود را به عدد 8 افزایش داد.  برزیلی ها طی 10 دوره پیش رو موفق شدند 9 بار به فینال لیگ جهانی رسیده و در 8 دوره این مسابقات عنوان قهرمانی را از آن خود کردند. در سال 2001 مسابقات برای اولین بار با حضور 16 تیم در 4 تیم برگزار شد. هر تیم در مرحله گروهی 12 مسابقه انجام می داد و در پایان دو تیم برتر راهی مرحله دوم می شدند. این مرحله نیز در دو گروه برگزار شد با این تفاوت که تیم ها تنها یک بار با هم رقابت کردند. تیم برزیل بعد  از برد 3 بر 2 مقابل روسیه در فینال 3 بر صفر ایتالیا را شکست داد و قهرمانی خودرا در این مسابقات جشن گرفت. ازآن پس برزیل به غول والیبال دنیا بدل شد. این تیم پیش از این در المپیک 1992 هم قهرمان شده بود اما این بار دوران اقتدار به یک دهه رسید. پس از شکست در فینال لیگ جهانی 2002 مقابل روسیه برزیل موفق شد 5 قهرمانی پیاپی در مادرید اسپانیا، رم ایتالیا، بلگراد یوگسلاوی، مسکو روسیه و کاتوویژ لهستان به دست آورد. در این مسابقات صربستان دو بار مغلوب برزیل شد و ایتالیا، فرانسه و روسیه هر کدام یک بار.

نظر خود را درباره «لیگ ملت های والیبال از آغاز تا امروز ( بخش دوم) ؛ پایان اقتدار ایتالیا و رکورد دست نیافتنی برزیل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره لیگ ملت های والیبال از آغاز تا امروز ( بخش دوم) ؛ پایان اقتدار ایتالیا و رکورد دست نیافتنی برزیل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.