زمان مطالعه: 3 دقیقه
ایالات متحده؛ غول جام جهانی 2026!

ایالات متحده؛ غول جام جهانی 2026!

تیم ملی ایالات متحده آمریکا بیشتر از آن که تیمی آمریکایی باشد، تیمی اروپایی است.

مهدی زارعی- همگروه ایران در جام جهانی، تیمی که بازیکنان آن در انگلیس، اسکاتلند، آلمان، اسپانیا، فرانسه، پرتغال، هلند و ایتالیا و حتی کشورهایی چون بلژیک، سوییس، ترکیه حضور دارند و به نظر می رسد که در جام جهانی 2022 قطر و به خصوص جام جهانی 2026 حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشند. چه بسا که یانکی ها با توجه به میزانی در دوره بعد جام جهانی، بهترین عملکرد تاریخ خود را در جام جهانی 2026 برجای گذارند.

****

كشورهای عضو بریتانیا در هنگام برگزاری جام جهانی 1930  عضو فیفا نبودند و در اولین دوره جام جهانی غایب بودند، امّا ایالات متحده با تركیبی از بازیكنان بریتانیایی وارد جام جهانی شد و این نفرات، فوتبالی به مراتب بالاتر از نام «آمریكا» ارائه دادند در تركیب آمریكا آلكساندر وود 23 ساله (متولد لوشگلی اسكاتلند)، برت مك گی 31  ساله (متولد ادینبورو اسكاتلند)، جورج مورهاوس 29  ساله (متولد لیورپول انگلستان) اندرو آئولد 30 ساله (متولد استیونستون اسكاتلند) جیم براون 22 ساله (متولد كیلمارناك اسكاتلند) جیمز گالاگر 29  ساله (متولد كیركینیتلوش اسكاتلند) همگی اصالتی بریتانیایی داشتند ضمن این كه رابرت میلار مربی 31  ساله تیم هم در «پیزلی» اسكاتلند به دنیا آمده بود!

آمریكا در جام جهانی 1930  با دو پیروزی (3 ـ 0) مقابل بلژیك و اروگوئه صدرنشین گروه خود شد. آمریكا در نیمه نهایی جام جهانی (1 ـ 6) از آرژانتین باخت و حذف شد.

*****

هرچند ایالات متحده در دهه‌های 60 و 70 اقدام به تأسیس لیگ فوتبال آمریكای شمالی كرد و هرچند ستارگانی چون پله، بكن باوئر، یوهان كرویف و ... برای فوتبال به ایالات متحده آمدند. امّا فوتبال مورد توجه مردم قرار نگرفت تا جایی كه تیم ملی آمریكا بین سال‌های 1981 تا 1983  تنها دو بازی بین‌المللی انجام داد! صعود آمریكا به جام جهانی 1990  بیشتر شبیه به یك اتفاق تلقی شد و نتایج یانكی‌‌ها در ایتالیا مبین این نكته بود. امّا با میزبانی آمریكا در جام جهانی 1994  فوتبال به ناگاه تبدیل به ورزشی محبوب در بین مردم شد و صعود آمریكا به دور دوم، آینده فوتبال را در این سرزمین تعیین كرد.

****

صعود به مرحله دوم جام جهانی 1994 بهترین نتیجه فوتبال کشوری به حساب می آمد که به جز دهه 30 میلادی،  تا آن زمان هرگز حرفی برای گفتن در فوتبال جهان نداشت و تنها نتایج درخشان این تیم نیز در دهه 30 و با گروهی بریتانیایی رقم خورده بود. با این حال توسعه فوتبال ایالات متحده چنان بود که این تیم در سال 2002 به جمع هشت تیم برتر جام جهانی صعود کرد و در سال 2010 و 2014 هم با پشت سر گذاشتن مرحله گروهی، به جمع شانزده تیم برتر جام جهانی رسید. آن هم با تیمهایی که به مراتب ضعیف تر از تیم کنونی امریکا بودند.

****

آمریکا در سال 2021 با کسب 9 برد پیاپی رکوردی فوق العاده از خود برجای نهاد. این بردها در رقابتهای لیگ ملتهای کونکاکاف و مسابقات جام طلایی به دست آمد تا ایالات متحده عنوان قهرمانی این تورنمنت را از آن خود سازد. با این حال شکست مقابل پاناما، کانادا و کستاریکا در آخرین بازیهای انتخابی جام جهانی نشان داد که ایالات متحده تیمی است که می تواند شکست پذیر باشد.

ضمن این که در طول یک سال اخیر، این تیم فقط سه بازی با تیمهای غیر آمریکایی برگزار کرده است؛ این تیمها عبارت بودند از سوییس، قطر و بوسنی. می توان امیدوار بود که همان طور که ایران با تیمهای آمریکایی کم مسابقه داده است، آمریکا نیز چنین مشکلی را در برابر ایران داشته باشد.

با این حال نمی توان هیچ یک از این ستاره ها را دست کم گرفت. اسامی زیر نشان می دهند که آخرین بازی ایران در جام جهانی می تواند سخت ترین آنها باشد:

زک استیفن( دروازه بان 27 ساله منچستر سیتی)

سرجینیو دِست( مدافع 21 ساله بارسلونا اسپانیا)

آنتونی رابینسون( مدافع 24 ساله فولهام انگلیس)

جیمز ساندز( مدافع 21 ساله رنجرز اسکاتلند)

رجی کانون( دفاع 23 ساله بواویشتا پرتغال)

تیلر آدامز( هافبک 23 ساله لایپزیش)

یونس موسا( هافبک 19 ساله والنسیا)

کول بَسِت( هافبک 20 ساله فاینورد هلند)

وِستون مک کنی( هافبک 23 ساله یوونتوس)

لوکا دلاتوره( هافبک 23 ساله هراکلس هلند)

جیانلوکا بوسیو( هافبک 19 ساله ونتسیا ایتالیا)

کریستین پولیشیچ( هافبک 23 ساله چلسی)

تیموتی وه آ( مهاجم 22 ساله لیل فرانسه)

 

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «ایالات متحده؛ غول جام جهانی 2026!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره ایالات متحده؛ غول جام جهانی 2026! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.