زمان مطالعه: 1 دقیقه
کاربرد دستور Tracert

کاربرد دستور Tracert

دستور تریس به شما اجازه می‌دهد تا مسیر هاست موردنظر خود را ردیابی کنید و خطا ها را مشاهده کنید.

دستور tracert چیست؟

دستور تریس به شما اجازه می‌دهد تا مسیر هاست موردنظر خود را ردیابی کنید و خطا ها را مشاهده کنید.زمانی شما دستور Tracert را اجرا می کنید مقدار TTL را برابر یک قرار می‌دهد و به اولین روتری که برسد، مقدار TTL یکی کم می‌شود و صفر می‌شود و بسته اطلاعاتی یا همان پکت (Packet) از بین می‌رود.

دستور تریس در ویندوز چه مواقعی کاربرد دارد؟

شاید برای همه کاربران این اتفاق افتاده که هنگام استفاده از اینترنت صفحه ایی باز نمی شود و یا به اصلاح اینترنت قطع می شود در صورتی که روی مودم یا روتر را مشاهده کردید و چراغ DSL ثابت بود و چشمک زن نبود می توانید با استفاده از دستور tracert متوجه شوید که از کجا به بعد ارتباط قطع شده است. در واقع با اجرای این دستور از هر جا به بعد به صورت پشت سرهم Request timed out شد یعنی از آن‌جا به بعد ارتباط قطع است. پس با این دستور دقیقا می‌توانیم مطمئن شویم که از سمت ما اینترنت قطع است یا از سمت سرویس دهنده اینترنت باشد.

تنها در یک صورت می تواند مشکل از سمت کاربر باشد که بعد از اجرا دستور Tracert خط اول که مودم یا روتر شما می باشد Request timed out شود

آموزش تریس گرفتن در ویندوز

دستور تریس1- منوی Start ویندوزتان را باز کنید و برروی Run کلیک کنید و یا همزمان روی کیبورد کلید ویندوز+R را بزنید.
2- در قسمت باز شده در کادر سرچ عبارت cmd را تایپ و روی Ok کلیک نمایید.
3- در صفحه مشکی باز شده در اینجا Tracert -d را تایپ کنید وجلوی آن آدرس سایت یا آیپی جایی که میخواهید تریس کنید را تایپ کنید.
4- منتظر بمانید تا Trace بصورت کامل انجام شود و عبارت Trace complete نمایش داده شود.

دلیل نوشتن عبارت d- بعد از tracert فقط به دلیل این می باشد که سرعت بررسی سریع تر انجام می شود

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «کاربرد دستور Tracert» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره کاربرد دستور Tracert فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.