زمان مطالعه: 2 دقیقه
شایعه دریافت کارت ضبط شده توسط خودپرداز با کلید انصراف

شایعه دریافت کارت ضبط شده توسط خودپرداز با کلید انصراف

بر اساس اعلام رئیس اداره کل عملیات فناوری باک سپه دریافت کارت پس از ضبط توسط دستگاه خودپرداز با زدن دکمه انصراف وجود ندارد.

به گزارش آسمونی، چند وقتی است که در گروه های مختلف در فضای مجازی شایعاتی در خصوص دریافت کارت عابر بانک ضبط شده توسط دستگاه خودپرداز با زدن دکمه انصراف در همان لحظه ضبط کارت منتشر شده است. در این بخش یکی از همین پیام ها را خئمت شما همراهان عزیز ارائه می کنیم و با بررسی صحبت های مسئولین مربوطه عدم صحت آن را با شما در میان خواهیم گذاشت:

اگر 3 مرتبه رمز عابر بانک تون را
اشتباه وارد کردید و کارت عابر بانک
از دستگاه خارج نشد ;

کافیست کلید انصراف رو بزنید سپس کلید صفر را فشار دهید کارت عابر بانک تون خارج میشود و دیگر نیاز نداری صبر کنی تا بانک باز بشه
ممکنه مسافر باشی و وقت آنرا نداشته باشی تا فردایش صبر کنی
لطفا منتشر کنید

همراهان عزیز آسمونی؛

این متن هم اکنون در شبکه های اجتماعی در حال دست به دست شدن می باشد، لذا درستی آن نیز  توسط پورتال جامع آسمونی تایید یا تکذیب نمی‌شود و صرفا جهت در دسترس بودن حواشی شبکه های اجتماعی و بازخورد مخاطبین گرامی درج شده است.

در حقیقت این شایعه این‌گونه وانمود می‌کند که اگر فردی پس از وارد کردن رمز اشتباه به دفعات، کارتش توسط خودپرداز ضبط یا به تلفظ عامیانه "خورده شود" می‌تواند با فشردن دکمه انصراف و صفر کارت خود را از خودپرداز دریافت کند. از این مدل شایعات زیساد است مثلا دریافت کارت مسدود شده توسط عابر بانک از طریق  فشردن کلید انصراف و عدد صفر و یک که این هم شایعه ای بیش نیست.

روابط عمومی بانک توسعه صادرات در گفتگو با خداميان، كارشناس بانكداری نوين بانک توسعه صادرات ايران گفت:

ضبط نمودن كارت مرتبط با سوئيچ نرم افزاری كارت بانک است و آن چيزی كه در بين بانک ها به صورت متحدالشكل رعايت می شود و مورد تاييد و استاندارد بانک مركزی است مسدود نمودن كارت پس از ورود متوالی 3 مرتبه با رمز اشتباه است.

لذا خبر دریافت کارت ضبط شده پس از فشردن کلید انصراف و عدد صفر صحت نداشته و يک شايعه است.

در همین مورد علی متخصص، رئیس اداره کل عملیات فناوری اطلاعات بانک سپه در مصاحبه ای با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در واکنش به این شایعه گفته بود: دریافت کارت بانکی ضبط شده توسط خودپرداز صحت ندارد و دستگاه‌های خودپرداز یا "ATM" های مستقر در بانک‌های کشور چنین تکنولوژی را در خود ندارند و احتمال می‌دهم در کشورهای دیگر هم چنین موضوعی رخ نداده باشد.

وی درادامه در مورد نحوه ضبط کارت از سوی دستگاه های خودپرداز چنین توضیح داد: دستگاه‌های ATM پس از ورود 3 بار رمز اشتباه احتمال می‌دهند که کارت سرقتی باشد و در نهایت آن را ضبط می‌کنند، کارت پس از "خورده شدن" وارد یک جعبه یا کارتکس می‌شود که دیگر قابلیت بازگشت به درگاه ورود کارت را ندارد در نهایت نمی‌توان با وارد کردن رمز یا دکمه‌ای کارت را دریافت کرد.

در پایان رئیس اداره کل عملیات فناوری اطلاعات بانک سپه در خصوص یک شایعه عجیب دیگر گفت: شایعه دیگری هم در فضای مجازی مطرح شده بود که اگر کسی افراد را مجبور به رفتن به پای خودپرداز کند با وارد کردن رمز عبور خود به صورت معکوس می‌تواند پلیس را در جریان بگذارد که این امر هم بر اساس تکنولوژی حال حاضر صحت ندارد.

نظر خود را درباره «شایعه دریافت کارت ضبط شده توسط خودپرداز با کلید انصراف» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره شایعه دریافت کارت ضبط شده توسط خودپرداز با کلید انصراف فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.