زمان مطالعه: 3 دقیقه
درمان کیست تخمدان به روش طب سنتی

درمان کیست تخمدان به روش طب سنتی

نگذاریم تیغ جراحی آخرین راه حل شود.   شاید اینگونه به نظربرسد که طب سنتی تنها برای درمان بیماری هایی...
در این مطلب می خوانید : [بستن]

نگذاریم تیغ جراحی آخرین راه حل شود.

 

شاید اینگونه به نظربرسد که طب سنتی تنها برای درمان بیماری هایی مانند:سرماخوردگی –دل پیچه – سردرد –ضعف –اسپاسم های عضلانی وامراضی این چنینی مناسب و تاثیر گذار است . کیست تخمدان ،توده ای گوشتی که به اذعان بسیاری از پزشکان علتی جز تغذیه نامناسب –بی تحرکی و چاقی ندارد و البته بازهم موضوع وراثت که بی تاثیر نیست .

 

کیست
کیست

 

دکترمجتبی رفیعی صراحتا اعلام کرد که اگربه موقع تشخیص داده شود و به مرحله ایی نرسیده باشد که جراحی آخرین راه علاج باشد میتوان با اقداماتی که متعاقبا گفته خواهد شد کیست را برطرف نمود .

این متخصص طب سنتی صحبتها و نکات پیرامون کیست تخمدان را با این توضیح شروع کرد :

کیست ها تومورهایی هستند که از اجزای تخمک سرچشمه گرفته و معمولا حاوی مواد چرب غلیظ و عفونی به رنگ زرد هستند.اختلالات هورمونی –تجمع مواد عفونی دردستگاه تناسلی –استفاده از مواد شیمیایی زمینه های خلطی و مزاجی را می توان از سرمنشاء های این بیماری نام برد. کیست های تخمدان گاه هیچ مشکلی ایجاد نمی کنند اما دراغلب موارد علاوه بر تهدید سلامت رحم و تخمدان وایجاد نازایی ،در قسمت های دیگر بدن نیز موجب اختلالاتی چون پرمویی –چاقی –دیابت مقاوم به انسولین و غیره می شوند .

 

کیست
کیست

   

وی شناخت علائم را مهمترین گام دردرمان بهنگام دانست و گفت:برخی از کیست ها علامت بالینی مستقیمی از خود نشان نمی دهند اما درمجموع نشانه های ظاهریشان :به هم ریختگی تنظیم قاعدگی –لمس توده متراکم در معاینه شکمی درکیست های بزرگ –درد حاد یا مزمن شکمی در ناحیه زیر شکم ،کمر و گاهی کشاله ران –ترشحات عفونی و غیره و درصورت پارگی کیست ممکن است علامت های حادی شبیه به درد آپاندیس ایجاد گردد.

واما نحوه درمان این بیماری با روش طب سنتی،که البته دکترمجتبی رفیعی تاکید کرد برای حاصل شدن نتیجه باید به دقت و مو به مو این نکات رعایت گردد:استفاده از جوشانده 21 قسمتی که در برطرف کردن بیماری های رحمی –تنظیم قاعدگی و رفع عفونت ها بسیار موثر است .

گل گاو زبان –انسیون شیرین –انسیون تلخ –سداب –نیلوفر-زیره سیاه –سیاه دانه –بومادران –تخم کرفس –تخم جعفری –ناخنک –کاکنج-تخم شوید –تخم کاهو از هرکدام 25 گرم.

داروها را کاملا یکدست با هم مخلوط کرده و به 21 قسمت مساوی تقسیم کنید و روزی سه بار هر بار یک قسمت را با 4 لیوان آب بجوشانید به نحوی که 3 لیوان باقی بماند سپس یک لیوان قبل قبل از هرسه وعده از غذا و دولیوان بعد از آن (جمعا 9 لیوان درروز)میل شود .طبق این دستور همه 21 قسمت جوشانده طی یک هفته تمام خواهد شد.بعد ازانجام این درمان، با مراجعه به پزشک و معاینه دقیق اثری ازکیست مشاهده نخواهد شد.

   

کیست
کیست

 

عضو انجمن حجامت و طب سنتی ایران یکی دیگر از روش های درمان کیست تخمدان را نیز توضیح داد:قرص کیست تخمدان،که به روش زیر تهیه و استفاده می گردد.

حنظل-هلیله سیاه-سنا-گل سرخ –تخم کرفس –زنیان –رب ریوند –کبابه چینی –مقل ارزق.

داروها را کوبیده و از الک رد کنید ،مقل را با مقداری آب جوشانده و داروها را درآن خمیرو با عسل به صورت قرص های نخودی شکل درآورید و روزانه 3 تا 9 عدد از آن را میل نمایید .افرادی که از خوردن آن عاجزند می توانندقرص را همراه داروی حقنه (ورود از طریق مقعد مانند شیاف)استفاده وکیست تخمدان ایجاد شده را برطرف نمایند .

وی دو روش از حقنه های گیاهی درمان کیست تخمدان را نیز عنوان کرد:

1-حنظل-هلیله سیاه –گل سرخ –سماق –پوست انار –نعناع –تخم گشنیز-این داروها را مخلوط و آسیاب کنید هر بار یک قاشق غذا خوری از آن را در 2 لیوان آب برروی شعله ملایم جوشانده تا یک لیوان باقی بماند مواد را صاف و با نصف استکان سرکه انگورخانگی و سه قاشق روغن زیتون یا کنجد مخلوط و حقنه نمایید.

2-حقنه برگ سرو –برگ بید –برگ جودن کاج ،داروها را مانند روش بالا آماده کرده و همراه با سرکه و روغن زیتون یا کنجد استعمال نمایید.

به تناسب مزاج،مصرف روزانه 3 مرتبه جوشانده و 3 مرتبه قرص کیست تخمدان و حقنه تاثیر قوی تری در درمان کیست دارد.

گفتنی است تمام داروهای گیاهی یاد شده در عطاری های مجازسطح شهر موجود است .

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «درمان کیست تخمدان به روش طب سنتی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره درمان کیست تخمدان به روش طب سنتی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.