زمان مطالعه: 1 دقیقه
وسواس

وسواس

وسواس به معنای وسوسه و فکرهای آزار دهنده است اما چطور باید از شر این بیماری رها شویم؟

بنام یگانه عالم
دراین مطلب میخواهیم در مورد چند روش برای درمان وسواس صحبت کنیم. حتما میدانید که از خواص اصلی گلاب آرامبخشی، ضد استرس، تقویت سیستم عصبی، و حتی کمک به رفع بعضی از سردردهای عصبی است.
حتما آگاه هستید که وسواس موجب عصبانیت و در اثر عصبانیت سردرد ایجاد میکند و حتی ممکن است بر اثر انجام ندادن اداب خاص وسواس اضطراب و استرس ایجاد شود. افراد وسواسی با افکار و رفتارش هم به خود ظلم میکند هم به خانواده و اطرافیانش. زیرا باید اداب خاصی که درفکرش است بطور کامل انجام دهد که این یک پروسه زمانبر است و اگر مطابق میل فرد وسواسی نباشد در نهایت عصبانیت و موجب ناراحتی هم برای فرد وسواسی و هم اطرافیان میگردد.
وسواس به معنای وسوسه است، وسوسه ها و فکرهای مزاحم است. برای ترک وسواس باید سختی تحمل کرد و در جهت مخالف وسواس حرکت و عمل کرد و در این راه صبور باشید.
تضاد روشی دیگر برای درمان وسواس است. به این معنا که وسواس هرچه از شما می خواهد برعکس عمل کنید یا اصلا عمل نکنید و با فکرهای وسواسی مخالفت کنید.
این راهکار همانند راهکار های دیگر نتیجه خوبی به همراه خواهد داشت.
سعی کنید صبر و تاخیر در اعمال وسواس گونه داشته باشید اگر بلافاصله اعمال وسواس گونه را انجام دهید روز به روز بیشتر میشود.
زمانی که وسواس به سراغ شما می آید صبر کنید و هیچ تصمیمی نگیرید و هیچ عملی انجام ندهید و آنرا به تاخیر بیاندازید.
با این روش شما کمتر افکار و رفتار وسواسی انجام می دهید و مرتب از وسواس شمابه مرور زمان کاسته می شود.


سارافلاحی

نظر خود را درباره «وسواس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره وسواس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.