زمان مطالعه: 2 دقیقه
درخشان ترین عملکرد آسیایی ها

درخشان ترین عملکرد آسیایی ها

تیم فوتبال الهلال در نیمه نهایی جام جهانی باشگاهها در امارات، نبردی پایاپای مقابل قهرمان اروپا برگزار کرد و تنها با یک گل از چلسی شکست خورد.

الهلال عربستان که چندی پیش برای چهارمین بار قهرمان آسیا شده بود، در رقابتهای جام جهانی باشگاهها شروعی طوفانی داشت و در مصاف با نماینده میزبان (الجزیره امارات) با نتیجه (6-1) به پیروزی دست یافت. نتیجه ای که بهترین برد یک تیم آسیایی در تاریخ این رقابتها به شمار می آید. الهلال در نیمه نهایی با یک گل از چلسی باخت تا برای کسب عنوان سومی رقابتها آماده مسابقه برابر الاهلی مصر نماینده آفریقا باشد.

اما در تاریخ این رقابتها بهترین عملکرد از آن الهلال نبوده است و تاکنون دو تیم آسیایی تا فینال این مسابقات صعود کرده اند.

اولین بار در سال 2016 تیم کاشیما آنتلرز نماینده کشور میزبان رقابتها (ژاپن) کار خود را با برد (2-1) مقابل اوکلند نیوزیلند در حالی آغاز کرد که کاشیما تا دقیقه 67 از حریف عقب بود. اما سرانجام به بازی بازگشت و با دو گل آکازاکی و کانازاکی برد را از آن خود ساخت.

در روز 11 دسامبر و سه روز پس از مسابقه با نماینده نیوزیلند، کاشیما مقابل مامه لودی سانداونز- نماینده آفریقای جنوبی و قهرمان آفریقا- به میدان رفت. این بار هم نماینده ژاپن با دو گلی که در 30 دقیقه پایانی به ثمر رساند، (2-0) پیروز شد و جالب این جا بود که باز هم مو کانازاکی در دقیقه 88 گل دوم تیمش را به ثمر رساند؛ درست مانند بازی نخست.

کاشیما در نیمه نهایی رو در روی اتلتیکو ناسیونال قهرمان کلمبیایی آمریکای جنوبی قرار گرفت و در شرایطی که به نظر می رسید نماینده کلمبیا شانس بیشتری برای پیروزی داشته باشد، کاشیما (3-0) حریف خود را در هم کوبید. پنالتی دوی در دقیقه 33 کاشیما را پیش انداخت و اندو و سوزوکی در دقایق 83 و 85 برد این تیم را تثبیت کردند.

با این نتیجه برای نخستین بار یک تیم آسیایی به فینال جام جهانی باشگاهها صعود کرد و مقابل رئال مادرید قرار گرفت. در حضور 68742 تماشاگر استادیوم بین المللی یوکوهاما، کریم بن زما در دقیقه 9 رئال را پیش انداخت. اما گاکو شیباساکی با دو گلی که در دقایق 44 و 52 وارد دروازه قهرمان اروپا کرد، برای دقایقی کوتاه نماینده ژاپن را در یک قدمی جام قرار داد. ولی موتور گلزنی کریس رونالدو از دقیقه 60 روشن شد و پس از آن نیز در دقایق 98 و 104 هت تریک خود را کامل کرد تا رئال قهرمان شده و نماینده ژاپن به نایب قهرمانی بسنده کند.

دو سال بعد العین امارات نماینده میزبان مسابقات بود که پس از خوردن سه گل در یک نیمه از تیم ولینگتون نیوزیلند، در ادامه 3 گل زد و آن گاه در ضربات پنالتی(5-4) به برتری دست یافت! سه روز بعد و در 15 دسامبر، این تیم مقابل اسپرانسه د تونس (الترجی الریاضی) کار ساده ای داشت و با 3 گل نماینده آفریقا را شکست داد. العین در نیمه نهایی دست به کاری بزرگ زد و با ریورپلاته آرژانتین (2-2) مساوی کرد و این تیم را هم در ضربات پنالتی(5-4) شکست داد و فینالیست شد.

باخت (4-1) مقابل رئال مادرید در فینال، پایانی بود بر درخشش آسیایی ها و از آن پس تاکنون، هیچی تیمی به فینال این مسابقات نرسیده است.

نظر خود را درباره «درخشان ترین عملکرد آسیایی ها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره درخشان ترین عملکرد آسیایی ها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.