زمان مطالعه: 2 دقیقه
دربی های خاطره انگیز پرسپولیس و استقلال

دربی های خاطره انگیز پرسپولیس و استقلال

هنوز هم در تاریخ دربی های سرخابی پایتخت، چهار برد پیاپی استقلال مقابل پرسپولیس، رکوردی خاص محسوب می شود.

مهدی زارعی- هرچند پرسپولیسی ها به هیچ عنوان نمی پذیرند که 4 بار پیاپی از استقلال باخته اند و تساوی(2-2) دو تیم در جام ولایت را که در بین این بازیها برگزار شد، سندی معتبر برای اثبات حرف خود می دانند، اما استقلالی ها مخالفند و نه جام ولایت را رسمی می دانند و نه مسابقه ای که بین دو تیم در آن جام فاقد اعتبار برگزار شد. به هر شکل در چهار دیداری که با برد آبی ها تمام شد، اتفاقات خاص و جالبی رخ داد که مرور آنها خالی از لطف نیست:

  • علی دایی در دو باخت نخست پرسپولیس مقابل استقلال، سرمربی سرخپوشان بود و با ثبت این دو شکست، آماری ضعیف از دربی ها در کارنامه خود برجای گذاشت.
  • برد در دربی سرنوشت سبیل پرویز مظلومی را برای همیشه به پایان رساند! پس از پایان دربی و برد استقلال، روزنامه استقلال جوان تصویری از مظلوی روی جلد برد و سبیل او را با فتوشاپ حذف کرد. دختر مظلومی که این تصویر را در استرالیا دید به پدرش زنگ زد که همین تیپ را نگه دار. نتیجه این توصیه دخترانه آن بود که مظلومی سبیلش را تراشید و هرگز سبیل دار نشد!
  • در اولین مسابقه از دربی های چهارگانه، مرتضی کریمی کمک داور مسابقه در دقیقه 6 گل درست محمد نوری را آفساید اعلام کرد. بعدها کریمی مادام العمر محروم شد و متهم شد که در مصاحبه ای اعتراف کرده به عنوان رشوه، یک یخچال یخچال و 16 میلیون تومان پول گرفته بود. لازم نیست گفته شود که او این مصاحبه را به کل تکذیب کرد و ماجرای گرفتن یخچال نیز عملا تکذیب شد.
  • در دومین باخت دایی به استقلال، یک صحنه جنجالی سرنوشت مسابقه را عوض کرد. در این صحنه غلامرضا رضایی ، محمد محمدی دروازه بان استقلال را دریبل زد، به دنبال آن محمدی خطا کرد اما داور اعتقادی به خطا نداشت تا سرانجام استقلال (1-0) برنده این مسابقه شود
  • شادی بعد از گل آرش برهانی پس از گلزنی به پرسپولیس از صحنه های ماندگار این رقابت ها بود. برهانی بعد از زدن گل، دو دستش را گرد کرد و مثل دوربین جلوی چشمانش گرفت. او بعدها در گفتگو با برنامه 90 گفت: این کار را برای پرسپولیسی ها کردم که بگویم شما را ریز می بینم!
  • بعد از دو برد تک گله استقلال، نوبت به برد 2-0 این تیم رسید. این بار مربی سرخپوشان استیلی بود. در این مسابقه محمد نوری صاحب یک ضربه پنالتی شد که آن را از دست داد. این پنالتی وقتی اوت شد که بازی (1-0) بود. البته استقلال دو بار هم توپ را به تیر دروازه زد تا شکست حریف سنگین تر نشود!
  • روز قبل از بازی دو تیم و برد(2-0) استقلال، حمید استیلی به دفتر خبر ورزشی رفت و روی تخته سیاه نوشت: دربی را می بریم( عکس روی جلد خبر ورزشی رفت). بعد بازی مظلومی به دفتر خبر ورزشی رفت و روی همان تخت نوشت: حمید جان دیدی دربی را باختی؟
  • چهارمین برد استقلال در وقت های اضافی به دست آمد با این حال سنگین ترین باخت پرسپولیس در این چهار مسابقه بود. در این مسابقه که در یک چهارم نهایی جام حذفی برگزار شد، استقلال(3-0) برد، بعدها دو استقلالی دوپینگشان مثبت شد و پرسپولیسی ها معتقد بودند که باید استقلال به خاطر دوپینگ بازیکنانش محروم می شد.
  • سوبله، چوبله لقبی بود که مظلومی به خاطر این چهار برد به خودش داشت و مدتی روی وی ماند و سوژه خوبی برای رسانه ها جور کرد!

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «دربی های خاطره انگیز پرسپولیس و استقلال» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دربی های خاطره انگیز پرسپولیس و استقلال فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.