زمان مطالعه: 2 دقیقه
دربی های خاطره انگیز سرخابی؛ بردهای یک گله نیم قرن قبل

دربی های خاطره انگیز سرخابی؛ بردهای یک گله نیم قرن قبل

چهار تیم پرسپولیس، تاج، پاس و عقاب در خردادماه سال 1352 یک دوره مسابقه چهارجانبه با نام جام اتحاد بین خود ترتیب دادند

دیدار و اوج این جام را طبق معمول دو کهنه حریف و دو رقیب همیشگی یعنی تاج و پرسپولیس در آخرین روز بازی ها برگزار کردند.

دیدار این دو چون همیشه یک پیکار سخت و چیزی بالاتر از رقابت بود چه وقتی دو تیم در برابر هم قرار گرفتند هیچ چیز جز پیروزی برای آنها مطرح نبود و وقتی تاج در همان دقایق نخست به هدف رسید حفظ پیروزی از طرف این تیم و تلاش همه جانبه پرسپولیس برای تلافی تمام حرف بازی شد و در پایان این حجازی بود که با شاهکارهای خود ناجی تاج در حفظ پیروزی گشت.

بازی هنوز درست شکل نگرفته بود و تماشاگران در جای خود آرام نگرفته بودند که یک ضربه آزاد در فاصله 25 متری دروازه پرسپولیس نصیب تاج شد. نوک پای جباری و شلیک محکم عادلخانی تور دروازه پرسپولیس را به لرزه انداخت و این نیمی از ورزشگاه را در سکوت عمیق و نیمی دیگر را غرق در خروش و غوغا ساخت.

از این لحظه به بعد پرسپولیسی ها با تشویق و حمایت تماشاگرانشان 86 دقیقه تلاش کردند تا شاید طلسم دروازه تاج را بشکنند و بارها نیز تا مرز رسیدن به هدف پیش رفتند اما تاج تا آخرین دقیقه در برابر این هجوم ها ایستادگی کرد و هرگز تسلیم نشد.

پس از تنها گل این بازی تماشاگران شاهد جشنواره ای از شوت های مهاجمان پرسپولیس بودند.

تاج در این میان تنها به ضد حمله ها دل خوش کرده بود و در چند مورد نیز توسط مظلومی خطرآفرین شد اما این بهزادی، کلانی و حاج رحیمی پور بودند که مدام با حضور خود در اطراف دروازه تاج صحنه های زیبا و هیجان انگیزی ایجاد می کردند و باعث گرمی و رونق هرچه بیشتر این دیدار می شدند.

در اواخر وقت، بازی کمی رنگ خشونت به خود گرفت و در این میان پرسپولیسی ها چندین بار به داور مسابقه اعتراض کردند. به طوری که سرانجام همایون بهزادی کاپیتان پرسپولیس در 7 دقیقه به پایان بازی توسط داور از زمین اخراج شد و این ضربه سختی بر پیکر تیم پرسپولیس بود که امکان دست یافتن به گل تساوی را برای این تیم غیرممکن ساخت. به این ترتیب تاج علاوه بر شکست رقیب همیشگی خود عنوان قهرمانی این مسابقات را نیز از آن خود کرد.

 

جام اتحاد باشگاه ها

جمعه 25 خردادماه 1352، استادیوم آزادی

تاج  1    پرسپولیس   0

تاج: ناصر حجازی، اکبر کارگر جم، عباس نوین روزگار، جواد الله وردی، عزت الله جان ملکی، علی جباری (کاپیتان)، جواد قراب، حسن نگارش (منصور پورحیدری) حسن روشن، غلامحسین مظلومی (پرویز مظلومی)، رضا عادلخانی

مربی: رایکوف

پرسپولیس: بهرام مودت، ابراهیم آشتیانی، عزت الله وطنخواه، جعفر کاشانی، مهراب شاهرخی، علی پروین، اصغر ادیبی (ایرج سلیمانی)، فردون معینی، اسماعیل حاج رحیمی پور، همایون بهزادی (کاپیتان)، حسین کلانی

مربی: آلن راجرز

داور: داود حیدری با کمک حسین سلیم آبادی و محمد صالحی

تماشاگر: 60 هزار نفر

اخراج: همایون بهزادی

گل: دقیقه  4 رضا عادلخانی

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «دربی های خاطره انگیز سرخابی؛ بردهای یک گله نیم قرن قبل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دربی های خاطره انگیز سرخابی؛ بردهای یک گله نیم قرن قبل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.