زمان مطالعه: 1 دقیقه
خاطرات دربی؛ یک مسابقه استثنائا بی حاشیه!

خاطرات دربی؛ یک مسابقه استثنائا بی حاشیه!

دیدار دوستانه پرسپولیس و استقلال به مناسبت خداحافظی صفر ایرانپاک، استثنائا از دربی های بدون حاشیه بوده است.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

به مسابقه روز جمعه 13 تیرماه 1359 پرسپولیس و استقلال در استادیوم آزادی حتی نمی توان لقب دربی سرخابی داد؛ زیرا استقلالی ها در این روز سفید پوشیده بودند!

پرسپولیس  0  استقلال   0

  • پرسپولیس: بهرام مودت (وازگن صفریان)، رضا وطنخواه (محسن الله وردی)، جعفر کاشانی (امیرخانی)، علیرضا عزیزی (عباس کارگر)، اصغر ادیبی (غلامرضا فتح آبادی)، محمود خوردبین (مجید سبزی)، صفر ایرانپاک، ابراهیم طهماسبی، ناصر نورایی، مهدی شاهمرادی، حمید درخشان؛ مربی: مهراب شاهرخی
  • استقلال: ناصر حجازی، شاهین بیانی، اصغر حاجیلو، سعید مراغه چیان، مصطفی مسلمی، اکبر کارگر جم (پرویز مظلومی)، کارو حق وردیان، حسین فرزامی (عبدالعلی چنگیز)، ایرج دانایی فرد؛ مربی: منصور پورحیدری
  • داور: محمدصالحی با کمک بهرام رضوی و بهمن بهلولی
  • تماشاگر: 30 هزار نفر

پیرمردها در میدان

صفر ایرانپاک توپچی بزرگ تیم پرسپولیس و تیم ملی در سال 1359 برای همیشه با فوتبال وداع کرد و برای دیدار خداحافظی او سی هزار تماشاگر در استادیوم آزادی شاهد دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال شدند.

ایراپاک مانند بسیاری از فوتبالیست های خوب ایران از بچه های خوزستان بود که در سال 1349 به تهران آمد و در تیم پرسپولیس عضویت یافت و تا پایان دوران بازیگریش به این تیم وفادار ماند.

ایرانپاک در طول دیدارهایی که دو تیم پرسپولیس و استقلال با یکدیگر داشتند، بیشترین تعداد گل را وارد دروازه استقلال کرد و از این نظر بیشترین ضربات را به این تیم زد. اما استقلالی ها برای دیدار خداحافظی ایرانپاک و برای قدردانی از این بازیکن بزرگ به میدان آمدند.

به علاوه تعدادی از بازیکنان دو تیم نیز که همگی کفشهایشان را مدت ها قبل آویخته بودند در این روز با موهای سفیدشده و بدن های خارج از فرم برای هرچه باشکوه تر کردن این بازی برای چند دقیقه ای در میدان ظاهر شدند و باعث شعف و خوشحالی تماشاگران شدند.

بازی تا دقیقه 25 که پیرمردها در میدان بودند بیشتر جنبه نمایشی داشت ولی بعد از آنکه جوان ها جای آنان را در دو تیم گرفتند بازی رنگ جدی به خود گرفت و دو تیم با تمام قوا برای فتح دروازه های یکدیگر دست به هجوم و بازی نفوذی زدند و صحنه های جالبی را برای تماشاگران به نمایش گذاشتند.

نیمه اول بدون گل به پایان رسید و نیمه دوم با حملات همه جانبه استقلال آغاز شد و این تیم در اکثر وقت این نیمه در زمین پرسپولیس بود و فشار زیادی را روی دروازه صفریان تحمیل کرد ولی با تمام سعی و کوششی که مهاجمان استقلال به عمل آوردند دروازه پرسپولیس تا به آخر بسته ماند و سرانجام دو تیم به همین ترتیب بازی را به پایان رساندند و خاطره خوشی برای ایرانپاک به یادگار گذاشتند که حتما تا پایان عمر این روز را از خاطر نبرد.

نظر خود را درباره «خاطرات دربی؛ یک مسابقه استثنائا بی حاشیه!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خاطرات دربی؛ یک مسابقه استثنائا بی حاشیه! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.