زمان مطالعه: 3 دقیقه
از اولین رستوران در پمپ بنزین تا غول فست فود جهان!

از اولین رستوران در پمپ بنزین تا غول فست فود جهان!

با اینکه سال های زیادی از شروع کار برند kfc می گذرد اما هنوز هم این خوراکی خوشمزه با چندین میلیارد دلار درآمد سالانه جایگاه خود را حفظ کرده است.

کی اف سی (KFC) معروف ترین فروشگاه مواد غذایی برای دوستداران فست فود است. هرگاه به بال مرغ سرخ شده فکر می کنیم، مغز ما بلافاصله ما را به رستوران های کی اف سی می برد. اما یک داستان باور نکردنی و جالب در پشت موفقیت KFC وجود دارد و آسمونی آن را برای شما شرح می دهد.

زندگی هارولد سندرز در کودکی

«هارولد سندرز» در ایالت ویرجینیای آمریکا متولد شد و خانواده اش در آن زمان وضع مالی خوبی نداشتند. پدر هارولد در کودکی فوت کرد و هارولد به عنوان فرزند بزرگ خانواده باید به راه هایی برای کسب درآمد می اندیشید. سندرز از خانواده اش مراقبت می کرد و آشپزی را در کنار مادرش آموخت. در کلاس هفتم، مدرسه را رها کرد تا به عنوان کشاورز در زمین کار کند. مادر هارولد پس از مدتی مجدد ازدواج کرد و او با این اتفاق تصمیم گرفت خانه را ترک کند.

شکست پشت شکست!

در 16 سالگی، سن خود را جعل کرد تا به ارتش ایالات متحده برود و پس از یک سال به عنوان کارگر در راه آهن استخدام شد. کمی بعد به دلیل درگیری با همکارش از کار اخراج شد. سندرز زمانی که در در راه آهن کار می کرد، علم حقوق را یاد گرفت اما در این حرفه هم با مشکلاتی مواجه شد و مجبور شد ترک تحصیل کند. بعد از این ماجرا سندرز مجبور شد به خانه مادرش برگردد و شغل دیگری پیدا کند. او در شرکت بیمه مشغول به کار شد و حدس بزنید چه شد؟ به دلیل عدم تمکین بار دیگر از کار اخراج شد. اما این پسر هرگز تسلیم نشد!

هارولد در مورد ترک تحصیل خود گفت: «هیچ وقت از درس ریاضی خوشم نمی آمد، به خصوص جبر و منطق مرا دیوانه می کرد. خوب شد که درس را رها کردم.»

هارولد سندرز در سال 1920 یک شرکت کشتی سازی تاسیس کرد و با پولی که از تجارت قایقرانی خود به دست آورد، یک شرکت تولید لامپ احداث کرد. مرد بیچاره نمی توانست یک جا بنشیند!

اولین کنتاکی در جهان

 کی اف سی چیست
کی اف سی چیست

او در سن 40 سالگی شروع به فروش غذاهای مرغ در یک ایستگاه خدمات پمپ بنزین کرد. هنگامی که شروع به تبلیغ غذای خود کرد، مشاجره اش با رستوران رقیب منجر به یک درگیری و تیراندازی مرگبار شد. چهار سال بعد، او مغازه ای خرید و دوباره شروع به کار کرد تا اینکه با شروع جنگ جهانی دوم مجبور به بستن آن شد.

به دنبال این جنگ طولانی، او سعی کرد با احداث رستوران های زنجیره ای بار دیگر شانس خود را امتحان کند. دستور غذای او 1009 بار رد شد و کسی آن را  به صرفه نمی دانست. این مخالفت تا جایی ادامه پیدا کرد تا دستور مخفی ساندرز  یعنی "مرغ سرخ شده کنتاکی" ابداع شد و به سرعت مورد توجه قرار گرفت. پس از سال ها شکست و بدبختی، بالاخره سندرز رستوران های بزرگش را افتتاح کرد. KFC در سطح بین المللی گسترش یافت و او شرکت را به قیمت دو میلیون دلار (امروز 15.3 میلیون دلار) فروخت.

دستور پخت کنتاکی و ادویه های مخصوص این مرغ خوشمزه، هنوز هم جزو اسرار است و کسی چیزی از آن نمی داند. طرز تهیه مرغ سوخاری که رستوران های مختلف از آن استفاده می کنند با دستور مرغ سندرز متفاوت است. سندرز همچنان در برند تجاری KFC نقش اصلی دارد و چهره او همچنان در لوگوی آن می درخشد. کت و شلوار سفید و کراوات غربی او همچنان نماد مرغ سرخ شده خوشمزه در سراسر جهان است. سندرز در سن 90 سالگی بر اثر ذات الریه درگذشت. در آن زمان، حدود 6000 رستوران KFC در 48 کشور وجود داشت.

 کی اف سی
کی اف سی

اگر از طرد شدن ناامید شده اید و یا از شکست ها دلسرد، داستان کلنل سندرز را به یاد بیاورید. اخراج از مشاغل متعدد، وکالت حرفه ای او را از بین برد. او حتی با رکود بزرگ، آتش سوزی و جنگ جهانی دوم هم عقب نشینی نکرد و امروز یکی از بزرگترین زنجیره های فست فود در جهان برای اوست. سندرز اجازه نداد هیچ چیز یا هیچ کسی او را شکست دهد. همه ما باید بیشتر شبیه کلنل ساندرز باشیم (علاوه بر بخش درگیری و اخراج).

نظر خود را درباره «از اولین رستوران در پمپ بنزین تا غول فست فود جهان!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره از اولین رستوران در پمپ بنزین تا غول فست فود جهان! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.