زمان مطالعه: 1 دقیقه
داروهای ضروری در خانه و سفر

داروهای ضروری در خانه و سفر

با داشتن داروهای ضروری در خانه و همچنین هنگام سفر می توانید بدون مراجعه به پزشک، به موقع به داروهای اساسی دسترسی داشته باشید.

داروهای ضروری باید در هر خانه ای وجود داشته باشند، همچنین موقع سفر هم باید آنها را به همراه داشت تا در صورت عدم دسترسی به دکتر و داروخانه بتوانید با استفاده از آنها مشکلات جزئی خود را حل کنید. توجه داشته باشید که باید داروها را در محل مناسب چه در خانه چه در هنگام مسافرت قرار دهید. خصوصاً در هنگام سفر نباید زیر نور خورشید یا در داشبورد قرار گیرند. آسمونی در این بخش به معرفی داروهای ضروری در منزل و سفر اختصاص داده است.

لیست داروهای ضروری در سفر و خانه

البته نیازی نیست که تمام داروهای موجود در منزل خود را همراه تان به مسافرت ببرید. با توجه به شهر یا مقصد موردنظر و سنجیدن شرایط آب و هوایی آن می توانید چند داروی موردنیاز را با خود ببرید.

  • داروی ضد اسهال

بالاخره زمانی که وارد مقصدی می شوید ممکن است در اثر ورود میکروب به بدن یا حتی خوردن آب آنجا دچار دلپیچه یا اسهال شوید. پس بهتر است این نوع دارو را همراه داشته باشید.

  • داروی آنتی هیستامین (ضدحساسیت ها)

برای درمان انواع آلرژی ها نیاز است، خصوصاً اگر به مقاصدی می روید که گل و گیاه زیادی دارد و افرادی که حساسیت دارند بهتر است از یکی از انواع داروهای ضد آلرژی استفاده کنند.

  • داروی ضد تهوع و سرگیجه

برخی افراد در سفر خصوصاً هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل دچار حالت تهوع و یا سرگیجه می شوند پس داشتن داروهای ضدتهوع و سرگیجه ضروری ندارد.

  • داروی مسکن و تب بر

در صورت بروز درد می توان مسکن مصرف کرد و به آرامش رسید. همچنین همراه داشتن داروهای تب بر هم هنگام بروز تب بهترین راهکار است.

  • داروی مسهل و ضدیبوست

گاهی افراد در طول زندگی دچار یبوست می شوند خصوصاً در سفر. پس به همراه داشتن داروی ضد یبوست در منزل یا سفر از بروز مسائل جدی تر جلوگیری می کند.

  • پماد ضدباکتری

چنانچه در منزل یا سفر قسمتی از بدنتان دچار جراحت شد می توانید از پماد ضدباکتری استفاده کنید تا دچار عفونت نشوید.

داروهای دیگری هم می توانید در منزل یا سفر داشته باشید اما بستگی به مشکلات خود و بیماری ای که دچارش هستید دارد. توجه داشته باشید در زمان سفر حتما داروهای خود را به موقع مصرف کنید.

چه داروهایی را نمی توانم با خود به سفر ببرم؟

البته قبل از هرچیز اگر قصد مسافرت به کشور دیگری را دارید باید بدانید چه داروهایی طبق قوانین کشور مقصد غیرمجاز هستند. مثلاً در کشورهایی مثل عربستان و امارات متحده عربی، داروهای مسکن و آرام‌ بخش و همچنین داروهایی که برای وابستگان به مواد مخدر از سوی پزشکان ایرانی تجویز می‌شود، ممنوع هستند.

نظر خود را درباره «داروهای ضروری در خانه و سفر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره داروهای ضروری در خانه و سفر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.