زمان مطالعه: 2 دقیقه
خوان هوهبرگ و ترسناک ترین شادی بعد از گل جام جهانی

خوان هوهبرگ و ترسناک ترین شادی بعد از گل جام جهانی

ماندگارترین تصویر از تیم اروگوئه سال 1954، از هوهبرگ بعد از گل گرفته شد. به نظر می رسید که او از هوش رفته است.

مهدی زارعی- جام‌جهانی 1954، مهمترین دوره جام‌جهانی برای فوتبالیست‌های اروگوئه‌ای بود. تا قبل از این مسابقات، تیم اروگوئه در دو حضور خود در جام‌جهانی، برنده 2 عنوان قهرمانی شده بود و حالا كسب سومین عنوان قهرمانی می‌توانست این تیم را فاتح همیشگی جام ژول ریمه گرداند. اروگوئه‌ای‌ها تركیب اصلی خود را در جام 1950 حفظ كرده و گروهی جوان را به مردان باتجربه خود افزوده بودند تا با قدرتی بیشتر برای فتح جام خیز بردارند.

 دو پیروزی (2-0) و (7-0) این تیم در برابر چكسلواكی و اسكاتلند نشان از اقتدار این تیم می‌داد و پیروزی (4-2) این تیم در برابر انگلستان، فوتبال اروگوئه را به عنوان یك فوتبال كامل مورد توجه اروپاییان قرار داد. در تمام این دیدارها، بازیكن شماره 8 اروگوئه نیمكت‌نشین بود.

 خوان هوهبرگ متولد 19 ژوئن 1926 در کوردوبای آرژنتین بود و پدربزرگش آلخاندرو برای تیم ملی پرو بازی کرده بود. هوهبرگ تا قبل از  دیدار نیمبه نهایی فرصت بازی پیدا نكرد. امّا او در مهمترین دیدار اروگوئه و در بازی نیمه‌نهایی مقابل مجارستان با دستور ایوان لوپز مربی تیم از همان ابتدا وارد زمین شد و چیزی نمانده بود كه طی یك ربع، سرنوشت جام را تغییر دهد!

در این دیدار مجارها با دو گل دقایق 13 و 46 از رقیب پیش افتادند. امّا هوهبرگ با دو گل دقایق 75 و 86 خود، كار را به وقت اضافی كشاند. ماندگارترین تصویر از تیم اروگوئه آن سال، از هوهبرگ بعد از گل گرفته شد. به نظر می رسید که او در اثر فشار مسابقه به شدت دچار مصدومیت شده و حتی از هوش رفته است. اما او سرانجام به بازی بازگشت.

در وقت اضافی نیز اروگوئه سراپا حمله بود. به نظر می‌رسید كه مجارها برای اولین بار پس از چهارسال می‌خواهند شكست بخورند.

 ضربه اروگوئه‌ای‌ها به تیر دروازه نیز اصابت كرد، امّا گل نشد و سرانجام دو صد حمله دقایق 111 و 116 مجارها، شكست (2-4) هوهبرگ و هم تیمی‌هایش را رقم زد.

هوهبرگ از  آن پس به بازیكن فیكس تیم خود بدل شد. او در دیدار رده‌بندی نیز اثر خود را نشان داد و 6 دقیقه پس از گل دقیقه 16 اتریش، كار را به تساوی كشاند. امّا یك گل به خودی در نیمه دوم، كار اروگوئه را یكسره كرد و این تیم به دنبال شكست (1-3) به مقام چهارم جام‌جهانی قناعت كرد. هوهبرگ هم یک سال بعد با 8 بازی ملی و 3 گل زده به کار خود در اروگوئه خاتمه داد.

 16 سال گذشت، سه جام‌جهانی بدون هیچ موفقیتی برای اروگوئه سپری شد تا آن كه سكان هدایت این تیم در جام 1970 به هوهبرگ سپرده شد. تیم تحت رهبری او با شعار هر بیست سال یك جام وارد مسابقات مكزیك شد و تا نیمه نهایی صعود كرد. امّا این بار نیز دو شكست دربرابر برزیل و آلمان در انتظار این تیم بود تا هوهبرگ باز هم عنوان چهارم جهان را به خود اختصاص دهد. این بار در قالب یك مربی.

 

 

نظر خود را درباره «خوان هوهبرگ و ترسناک ترین شادی بعد از گل جام جهانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خوان هوهبرگ و ترسناک ترین شادی بعد از گل جام جهانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.