زمان مطالعه: 1 دقیقه
خواندنی های دربی سرخابی؛ هفت سال شکست ناپذیری

خواندنی های دربی سرخابی؛ هفت سال شکست ناپذیری

تیم های پرسپولیس و استقلال در روز 17 آذر 1368 از سری رقابت های فوتبال باشگاه های تهران در حالی مقابل هم قرار گرفتند که 6 سال از آخرین برد استقلال می گذشت.

پس از آنکه استقلال در پرتماشاگرترین دربی تاریخ با گل پرویز مظلومی مقابل سرخپوشان به برتری دست یافت پرسپولیسی ها در چهار مسابقه مقابل استقلال، یک برد 3برصفر به دست آوردند در دو مسابقه با نتایج صفر-صفر و یک -یک به تساوی دست یافتند و سرانجام در روز 19 اسفند 67 در یک چهارم نهایی جام حذفی در ضربات پنالتی استقلال رابا نتیجه 4بر2 شکست دادند. دربی سی یکم دو تیم در شرایطی آغاز شد که رضا عابدیان در دقیقه 18 اولین گل مسابقه را در موقعیت تک به تک وارد دروازه آبی پوشان کرد. در ادامه تلاش دو تیم نتیجه ای نداشت و پرسپولیس یک بار دیگر استقلال را شکست داد. به این ترتیب شکست ناپذیری پرسپولیس مقابل استقلال به سال هفتم رسید.

اما حدود شش ماه بعد استقلالی ها در فینال لیگ قدس موفق شدند 2بریک پرسپولیس را شکست داده و طلسم شکست ناپذیری این تیم را بشکنند. از آن پس دوره طولانی از ناکامی های پرسپولیس آغاز شد. در روز 28 دی 69 دو تیم در لیگ تهران به تساوی یک-یک دست یافتند و پس از یک تساوی صفر-صفر در بهمن 70 نوبت به دو برد استقلال رسید که اولی با نتیجه 2برصفر در جام آزادگان و دومی نیز در 8 خرداد 71 با نتیجه یک برصفر در همین مسابقات رقم  خورد.

پنج مسابقه بعد هم با ناکامی سرخپوشان به پایان رسید. سه مسابقه بدون گل خاتمه یافت و در دیدار 30دی 73 که دو تیم به تساوی 2-2 رسیدند هجوم تماشاگران به داخل میدان سبب شد که استقلال 3برصفر برنده اعلام شود. در مسابقه ششم مرداد 74 هم استقلالی ها به لطف سه گلی که در 36دقیقه ابتدایی به ثمر رساندند 3بریک پیروز شدند. تا در 10 مسابقه پیاپی از پرسپولیس شکست نخورند. آماری که طی مدت سال های 68 تا 75 به جا گذاشته شد و سرانجام در روز 27 مهر 75 این آمار با تک گل ادموند بزیک به پایان رسید. 

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «خواندنی های دربی سرخابی؛ هفت سال شکست ناپذیری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره خواندنی های دربی سرخابی؛ هفت سال شکست ناپذیری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.