زمان مطالعه: 1 دقیقه
خطای اسنادی چیست؟

خطای اسنادی چیست؟

قضاوت کردن در مورد این که رفتاری که در یک لحظه از فردی می بینیم.

قضاوت کردن در مورد این که رفتاری که در یک لحظه از فردی می بینیم، آیا ناشی از ویژگی شخصی اوست یا ویژگی موقعیتی، (یعنی رفتارش براساس موقعیت موجود ایجادشده) معمولاً دراین خطا ویژگی شخص مقدم تر به نظر می رسد، وآن رفتار مشخص رابه صفات شخصی او مربوط میکنیم. با آسمونی همراه باشید.

گاهی اوقات شرایط وموقعیت به نحوی فشار می اورد که فرد یک رفتاری متفاوت از صفات وویژگیهای شخصی خود نشان دهد و ما مصرانه رفتار سرزده ازاورا ناشی ازصفات شخصیتیش میدانیم به اینگونه خطاها که ناشی از سوگیری ذهنی مان است خطای اسنادی میگوییم. به بیان دیگر خطای اسنادی تلاش ما برای فهم دلائلی که در پشت رفتار دیگران وجود دارد اشاره می کند .

به بیان دیگرخطای بنیادی اسناد تمایل افراد به تأکید بیش از حد بر ویژگی های شخصی و نادیده گرفتن عوامل موقعیتی در قضاوت دیگران است. خطای بنیادی اسناد توضیح می‌دهد که چرا ما اغلب دیگران را به سختی قضاوت می‌کنیم ولی درمورد خودمان با منطقی کردن رفتار حتی غیراخلاقی خودمان راارام می کنیم.

نظر خود را درباره «خطای اسنادی چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خطای اسنادی چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.