زمان مطالعه: 5 دقیقه
11 کاری که بعد از خرید گوشی آیفون باید انجام دهید

11 کاری که بعد از خرید گوشی آیفون باید انجام دهید

گوشی های اپل یا آیفون به خاطر تنظیمات امنیتی ویژه‌ شان شناخته شده‌اند.

زمانی که آیفون نو یا کارکرده می‌خرید باید چند اقدام اصلی را برای راه‌اندازی گوشی‌ تان انجام دهید. در غیر این صورت یا آیفون اصلا کار نمی‌کند یا به زودی مدام برای شما نوتیفیکشن نمایش می‌دهد. در این مقاله 11 اصل اولیه راه‌اندازی اپل را بررسی می‌کنیم.

آیفون یکی از هیجان‌انگیزترین گوشی‌ها و محصولات بازار ایران و حتی دیگر کشورها است. گوشی‌های آیفون کیفیت بسیار بالایی دارند و هم به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری طولانی‌مدتی برای آن‌‌ها منتشر می‌شوند؛ اما قیمت گوشی آیفون معمولا بالاتر از سایر برندهاست و جزو محصولات رده‌بالای بازار قرار می‌گیرند. اگر به خرید گوشی آیفون فکر می‌کنید بد نیست درباره این گوشی‌ها اطلاعات مناسبی داشته باشید. شرکت اپل به‌عنوان سازنده گوشی‌های آیفون تا امروز مدل‌های مختلفی از گوشی آیفون راهی بازار کرده است

ایجاد Apple ID

کد شناسایی اپل، ضروری‌ترین بخش راه‌اندازی گوشی اپل است. انجام این کار اصلا سخت نیست. نیاز به معرفی یک ایمیل دارید و در مرحله‌ی بعد باید نام کاربری و رمز اختصاصی خود را ایجاد کنید تا بتوانید در اپل فعال شوید.

اگر شما چند محصول مختلف از اپل را داشته باشید، تنها به یک Apple ID نیاز دارید. تنها کافی‌ست با آی‌دی موجود در آیفون وارد شوید.

iTunes را نصب کنید

برای افزایش کاربری گوشی‌تان بهتر است برنامه‌ی iTunes را روی رایانه‌تان نصب کنید. iTunes به شما کمک می‌کند، به راحتی گوشی اپل‌تان را به کامپیوتر خود متصل کنید. با این روش تصاویر، ویدئوها و موسیقی‌تان را در فضای دیگری ذخیره خواهید داشت.

گوشی خود را فعال کنید

برای استفاده از گوشی بعد از 2 مرحله‌ی قبلی باید سایر عملکردهای اپل را فعال کنید. برای این منظور وارد بخش تنظیمات آیفون شوید. سپس امکاناتی مانند FaceTime، Find My iPhone، iMessage را راه‌اندازی کنید.

آیفون‌تان را همگام‌سازی کنید

اگر قبلا هم آیفون داشته‌اید یا از دیگر محصولات اپل استفاده می‌کنید، بهتر است عملیات همگام‌سازی را انجام دهید.

این کار را می‌توانید هم از طریق فضای ابری (iCloud) انجام دهید هم از طریق اتصال گوشی اپل به کامیپوتر. زمانی که اتصال کابلی برقرار می‌شود، عملیات همگام‌سازی به صورت خودکار شروع خواهد شد.

تنظیمات Find my iPhone

احتیاط شرط عقل است. بعد از خرید گوشی اپل تنظیمات Find my iPhone را انجام دهید. این گزینه به شما امکان می‌دهد در صورت گم کردن گوشی‌ سریع‌تر و امن‌تر آن را پیدا کنید.

Find my iPhone از طریق تکنولوژی GPS شما را از مکان دقیق گوشی‌تان آگاه می‌کند.

11 کاری که بعد از خرید گوشی آیفون باید انجام دهید
11 کاری که بعد از خرید گوشی آیفون باید انجام دهید

پیکربندی iCloud

بسته به مدل آیفون‌تان شما از فضای ذخیره‌سازی مناسب iCloud بهره‌مند خواهید شد. به علاوه‌ی آنکه زمانی که به صورت هم‌زمان از مک‌بوک، آیپد و آیفون استفاده می‌کنید،‌ بدون زحمتی همزمان به اطلاعات خود دسترسی خواهید داشت.

از مزیت‌های iCloud می‌توان به امکان ذخیره‌ی نسخه‌ی پشتیبان از داده‌هایتان نیز اشاره کرد.

تنظیمات Touch ID را جدی بگیرید

شناسه‌ی لمسی اپل؛ Touch ID در میان هم‌نسلانش از همه‌ی دقیق‌تر و قوی‌تر است. این شناسه امنیت زیادی برای کاربران آیفون ایجاد می‌کند. پس توصیه می‌کنیم حتما تنظیمات آن‌را در اسرع وقت انجام دهید.

برای تنظیم Touch ID به تنظیمات گوشی وارد شوید. به بخش Touch ID & Passcode بروید. حالا با انتخاب گزینه‌ی Touch ID، طی چند مرحله‌ی تکرار شونده اثر انگشت خود را اسکن کنید.

پشتیبان‌گیری را فرا بگیرید

از دست دادن اطلاعات‌ ذخیره‌ شده در گوشی‌ کابوس ترسناکی برای ماست. برای همین بهتر است از همان ابتدا نحوه‌ی پشتیبان‌گیری اطلاعات در گوشی اپل را یاد بگیرید. برای این کار از مسیر زیر پیروی کنید:

  • وارد بخش تنظیمات گوشی شوید
  • روی گزینه‌ی iCloud ضربه بزنید
  • در صفحه‌ی باز شده گزینه‌ی Backup را انتخاب کنید

برنامه‌های جدید را نصب کنید

بخش زیادی از برنامه‌های کاربردی اپل به صورت پیش‌فرض بر روی گوشی‌تان نصب هستند. اما برای بارگیری برنامه‌های دیگر باید چه کار کرد؟

سری به فروشگاه‌های اینترنتی اپلیکشن بزنید. برنامه‌ی App Store فروشگاه اختصاصی محصولات اپل است. در این فروشگاه تمامی برنامه‌هایی که نیاز دارید وجود دارد. علاوه بر این App Store جزء امن‌ترین فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایلی‌ست.

همچنین می‌توانید از بازارهای اپلیکیشن‌ ایرانی برای دانلود برنامه‌های بومی نیز استفاده کنید. برنامه‌های کاربردی از فردی به فرد دیگر فرق دارد. با این حال بسیاری از برنامه‌ها بین همه‌ی ما مشترک هستند.

واتس‌اپ، اینستاگرام، یوتیوب، برنامه‌های مالی و خدماتی جزء اولین برنامه‌هایی هستند که به آن نیاز داریم. وارد اپ‌استور شوید. برنامه را پیدا کنید. و دکمه‌ی دریافت را لمس کنید.

به این نکته توجه کنید برای دانلود برنامه‌ها در گوشی اپل نیاز دارید که نام‌ کاربری و رمز Apple ID خود را وارد کنید. یا به روشی آسان‌تر از Touch ID استفاده کنید.

کار با گوشی اپل را یاد بگیرید

حالا که همه‌ی مراحل بالا را انجام دادید، بهتر است عملکردهای اساسی آیفون را یاد بگیرید. یادگیری تکنیک‌های ساده‌ی کار با آیفون آسان‌ است. در اینجا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

دستیار لمسی را فعال کنید

امکان Assistive Touch یا همان دستیار لمسی میانبرهایی از پرکاربرد‌ترین فعالیت‌ها را یک‌جا در اختیار کاربر می‌گذارد. به همین دلیل حتما آن‌را تنظیم کنید. برای انجام این کار از مسیر زیر استفاده کنید:

  • وارد تنظیمات گوشی شوید
  • وارد بخش Accessibility  شوید
  • در صفحه‌ی باز شده و در بخش Physical And Motor گزینه‌ی Touch را لمس کنید
  • در ابتدای صفحه‌ی Touch گزینه‌ی Assistive Touch قابل مشاهده‌ است. آن‌را در حالت On قرار دهید.
خرید-گوشی-آیفون
خرید-گوشی-آیفون

کار با اپلیکیشن‌های مختلف

باز کردن برنامه‌ها در گوشی اپل مانند هر برند دیگری ساده است، کافی‌ست روی آیکون برنامه کلیک کنید تا باز شود. همچنین می‌توانید هم‌زمان چند برنامه‌ی باز داشته باشید و بنا به نیازتان میان آن‌ها بچرخید.

 برای این کار کافی‌ست دوبار با سرعت روی دکمه‌ی Home ضربه بزنید تا برنامه‌های باز نمایش داده شوند.

اعمال تغییرات در صفحه‌بندی گوشی اپل

برای مدیریت برنامه‌هایتان نیاز دارید نظم شخصی‌تان را اعمال کنید. به دسته‌بندی‌های جدید نیاز دارید. انجام این کارها در اپل به راحتی میسر است.

تنها کافی‌ست انگشت‌تان را چند ثانیه روی برنامه‌ی مورد نظر قرار دهید تا به حالت لغزان درآید. حالا می‌توانید آن‌را در صفحات مختلف جابه‌جا کنید.  برای حذف برنامه روی علامت × ضربه بزنید.

در برخی نسخه‌های IOS تنظیمات اندکی متفاوت هستند. با لمس چند ثانیه‌ای روی برنامه، منویی برای کاربر نمایان می‌شود که امکان انتخاب عملکردهای مختلف را به او می‌دهد.

  • انتخاب Remove App منجر به حذف برنامه می‌شود.
  • انتخاب Edit Home Screen امکان مدیریت صفحات را به کاربر می‌دهد

جستجو در بین برنامه‌ها

برای جستجو در صفحه‌ی اصلی گوشی اپل تنها کافی‌ست انگشت خود را روی صفحه بگذارید و آن‌را از بالا به پایین بکشید.

علاوه بر نمایش کادر جستجو، می‌توانید آخرین برنامه‌هایی که استفاده کرده‌اید و برنامه‌های پرکاربرد خود را یک‌جا ببنید.

کار با Control Center

مرکز کنترل پرکاربردترین بخش گوشی‌های آیفون است. کم و زیاد کردن نور صفحه‌ی نمایش. روشن و خاموش کردن نقاط اتصال، چراغ قوه، ماشین حساب و ایرپلی همه و همه در Control Center میانبر دارند.

روی دستیار لمسی ضربه بزنید. در صفحه‌ی مربع باز شده Control Center را باز کنید. حالا به همه‌ی میانبرهای پر کاربرد دسترسی دارید.

ایمیل‌هایتان را روی آیفون تنظیم کنید

علاوه بر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مرسوم شما ایمیل‌تان هم نیاز دارید. به ویژه برای مناسبات رسمی‌تر و کاری. بهترین کار این است که در اولین اقدام ایمیل آدرس‌هایتان را در آیفون همگام‌سازی کنید.

برای انجام این کار تنها لازم است اپلیکیشن Mail که به صورت پیش‌فرض در گوشی اپل نصب است را باز کنید.

گزینه‌های زیادی به شما نمایش داده می‌شود؛ Yahoo، Google، Outlook و iCloud. هر کدام را که‌ می‌خواهید انتخاب کنید. با ورود ایمیل یا نام کاربری و همچنین رمز ورود، ایمیل‌تان را روی گوشی تنظیم کنید.

نظر خود را درباره «11 کاری که بعد از خرید گوشی آیفون باید انجام دهید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 11 کاری که بعد از خرید گوشی آیفون باید انجام دهید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.