استفاده از خودرو و موتورسیکلت‌ها سرعت انجام کارها را افزایش داده و باعث شده که سبک زندگی‌ افراد  تغییر کند و حال اگر هنگام استفاده از خودرو خود از قوانین راهنمایی و رانندگی سرپیچی کنید یا در صورت بروز مشکلات فنی دچار حادثه جاده‌ای شوید، ممکن است که خسارت‌های جبران ناپذیری برای شما رخ دهد. تمام راننده‌های وسایل نقیله مسئول حوادث و اتفاق‌هایی هستند که در اثر آن راننده مقصر با خودرو یا افراد دیگر حادثه(مالی یا جانی) ایجاد می‌کند، همچنین راننده مقصر باید خسارت‌های ایجاد شده را جبران کند.از این رو خرید بیمه شخص ثالث برای جبران هزینه‌های ناشی از تصادف طراحی شده است تا هنگام حادثه بار سنگین هزینه‌ها را از روی دوش راننده مقصر بردارد. همچنین خرید بیمه شخص ثالث اجباری بوده و هر مالک خودرو یا موتورسواری باید آن را تهیه کند. حال اگر این بیمه نامه را تمدید نکنید، جریمه خواهید شد و علاوه بر اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی می‌تواند خودرو شما را توقیف کند، شرکت بیمه هم می‌تواند جریمه دیرکرد بیمه را به صورت روز شمار در نظر بگیرد. البته که بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث در برخی از مواقع می‌تواند یک راه حل برای جبران مبلغ دیرکرد باشد. بیمه شخص ثالث چند سالیست که برای تمام خودروها اجباری شده و به همین علت متقاضیان فراوانی دارد. تمام شرکت های بیمه وظیفه دارند این بیمه‌نامه را با شرایط و قیمتی مشابه برای خودروها صادر نمایند ولی قیمت هر شرکت تفاوت اندکی با سایر شرکت ها دارد.در ادامه متن درباره جریمه بیمه شخص ثالث و بخشودگی جرایم  دیرکرد بیمه شخص ثالث پایان سال 1400 توضیحاتی خواهیم داد با ما همراه باشید.

بیمه شخص ثالث چیست؟

بیمه شخص ثالث، بیمه ای اجباری برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث است.در بیمه شخص ثالث، مالك وسيله نقليه شخص اول به شمار مي آيد(كه در اكثر بيمه‌نامه ها تحت عنوان بيمه‌گزار شناخته مي شود)، شخص ثاني شركت بيمه است كه متعهد به جبران هزينه ها طبق قرارداد است (كه در بيمه نامه با عنوان بيمه‌گر درج مي شود) و در نهايت شخص ثالث فرد زيان ديده در حوادث رانندگي است (كه منظور غير از راننده مقصر است). تمامي اشخاصي كه در يك حادثه تصادف، زيان مالي و جاني مي بينند، تحت پوشش بيمه شخص ثالث قرار گرفته و اين بيمه هزينه هاي مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران مي كند. در اين گونه اتفاقات، راننده مقصر هم مي تواند از مزاياي بيمه حوادث راننده كه شاخه اي جديد از بيمه شخص ثالث به شمار مي آيد استفاده كند.

حال اگر شما هم جزو افرادی هستید که تاریخ تمدید بیمه نامه شما گذشته یا خودرو خود را بیمه شخص ثالث نکرده‌اید، باید بدانید که علاوه بر توقیف خودرو، به ازای هر روزی که از تاریخ تمدید بیمه نامه گذشته باشد باید جریمه دیرکرد پرداخت کنید.

جریمه دیرکرد بیمه چیست؟

جریمه دیرکرد بیمه در حقیقت به مبلغ و جرائمی‌ گفته می‌شود که بیمه‌گزار در صورت عدم تمدید بیمه نامه خود باید پرداخت کند. هنگامی ‌که بیمه‌گزار مدت اعتبار بیمه نامه‌اش تمام شود و برای خرید و تمدید بیمه شخص ثالث خود اقدام نکند، باید جریمه دیر کرد وسیله نقلیه خود را پرداخت کند. دقت کنید که این جرائم به صورت روز شمار بوده و به مبلغ حق بیمه اضافه خواهد شد.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث خودرو شامل چیست؟

سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که چرا باید بیمه نامه شخص ثالث را خریداری کنیم؟ علت اصلی خرید بیمه ثالث این است که خسارت‌های مالی و جانی ناشی از حادثه تصادف رانندگی را جبران می‌کند و نگرانی‌های بیمه‌گزار را از بین می‌برد. بدین گونه که این بیمه نامه دو پوشش اصلی جبران خسارت‌های مالی و جانی دارد.

پوشش جانی:

پوشش‌های جانی شامل دیه در صورت بروز حادثه و اتفاق‌های شکستگی، آسیب، نقص عضو، از کارافتادگی و فوت است. میزان دیه توسط قوه قضاییه مشخص می‌شود و در ماه‌های حرام و غیر حرام متفاوت خواهد بود. مبلغ دیه در بیمه نامه شخص ثالث درج خواهد شد.

پوشش مالی:

پوشش‌های مالی بیمه شخص ثالث هر سال با توجه به میزان دیه اعلام می‌شود. همینطور هر سال مبلغی را به عنوان بیمه پایه در نظر می‌گیرند که بیمه‌گزار در عادی ترین حالت باید این بیمه نامه را با مبلغ پایه تهیه کند. البته که بیمه‌گزار می‌تواند برای پوشش‌های مالی بالاتر، حق بیمه بیشتر پرداخت کند.

با خرید بیمه خودرو در فرصت بخشودگی جرایم بیمه، در هزینه خود صرفه جویی کنید.
با خرید بیمه خودرو در فرصت بخشودگی جرایم بیمه، در هزینه خود صرفه جویی کنید.

طرح بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث

همانطور که اشاره شد خرید بیمه شخص ثالث اجباری است و باید راننده‌ها و مالک‌های خودرو این قانون را اجرا کنند. حال اگر به هر دلیلی زمان تمدید بیمه نامه گذشته باشد، آیا شرایطی وجود دارد که جریمه دیرکرد را پرداخت نکرد؟

بله. در طرح بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث اگر وسایل نقلیه‌ای مانند: خودروهای سواری، تاکسی، کامیون، اتوبوس و موتورسیکلت که شامل جریمه دیرکرد بیمه شده‌اند و جرائم دیرکرد بیمه نامه ثالث خود را پرداخت نکرده می‌توانند این بیمه نامه را تمدید کنند.

دقت کنید تمام افرادی که بعد از پایان انقضای بیمه نامه خود برای تمدید بیمه شخص ثالث اقدام نکرده باشند، باید جریمه دیرکرد پرداخت کرده و این بیمه نامه را تهیه کنند، اما نکته مهم این است که در طرح بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث، اگر انقضای بیمه نامه تمام شود و با فاصله تمدید بیمه نامه را انجام دهید، جریمه دیرکرد بیمه نامه را پرداخت نمی‌کنید.

دقت کنید که بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث تا زمان اعلام شده معتبر بوده و فقط در بازه زمانی مشخص شده قابل اجرا است. همچنین تنها برای بیمه نامه ثالث یکساله اعتبار دارد و شامل بیمه‌های کوتاه مدت سه ماهه و شش ماهه نمی‌شود.

استعلام و محااسبه قیمت بیمه شخص ثالث خودرو
استعلام و محااسبه قیمت بیمه شخص ثالث خودرو

نحوه محاسبه جریمه دیرکرد خودرو

توجه کنید که اگر در مهلت طرح بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث نتوانید بیمه خودرو خود را تمدید کنید مشمول جریمه دیرکرد می‌شود. همانطور که می‌دانید مبلغ جریمه دیرکرد بیمه ثالث را باید به شرکت بیمه پرداخت کنید که طریقه محاسبه جریمه دیرکرد عدم تمدید بیمه ثالث به عوامل مختلفی بستگی دارد ، اما هزینه شامل: حق بیمه بدون تخفیف، تقسیم بر 365 روز می‌شود که عوامل دیگر هم بر این محاسبه تاثیر گزار هستند. این موارد عبارتند از:

  • شرکت بیمه‌گر انتخابی
  • نوع خودرو( سواری شخصی، تاکسی، آتش نشانی و اورژانس)
  • تعداد سیلندر
  • ظرفیت بار ماشین

هنگامی ‌که از بخشودگی جرائم دیرکرد خودرو استفاده نکرده باشید، جریمه دیرکرد برای خودروهای سواری در سال 1400 تقریبا 6000 تومان تعیین شده است.

بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث خودرو و موتور در بهمن 1400
طرح بخشش جریمه بیمه شخص ثالث موتورسیکلت 1400 در بازه زمانی خاص 20 بهمن الی 10 اسفند به مدت 20 روز  عملی می شود. این بخشودگی به دلیل شرایط اقتصادی و به مناسبت 22 بهمن و اعیاد پیش رو و به شرط تهیه بیمه نامه یک ساله است. به علاوه، با توجه به این که از تعداد بالای 11 میلیون دستگاه موتورسیکلت که در سراسر کشور در حال تردد می باشند، فقط 2 میلیون از آن ها دارای بیمه ثالث هستند، حق بیمه شخص ثالث صاحبان موتورسیکلت که متاسفانه از قدرت مالی کافی برای خرید این بیمه نامه برخوردار نیستند، در اقساط مختلف دریافت خواهد شد.امید است با چنین تمهیداتی شرایط مطلوب استفاده از این فرصت طلایی بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث برای همگان فراهم گردد

خرید بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام

به طور کلی با مزیت‌های خرید بیمه شخص ثالث آشنا شده‌اید و به اهمیت این بیمه نامه پی برده‌اید. با توجه به اینکه طرح بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث در بهمن و اسفند 1400 مدت زمان محدود دارد، ما به شما توصیه می‌کنیم که در این فرصت محدود 20 روزه،  از سامانه آنلاین بیمه دات کام برای خرید بیمه شخص ثالث خودرو خود استفاده کنید. بیمه دات کام یک سامانه استعلام، مقایسه و خرید انواع بیمه نامه و بیمه ثالث است که به صورت آنلاین در حال خدمات رسانی است. کافی است که به این https://bimeh.com/ مراجعه کنید و در صفحه محصولات بر روی بیمه نامه شخص ثالث کلیک کرده و با وارد کردن اطلاعات بیمه‌ای، بهترین مقایسه و خرید آنلاین بیمه را داشته باشد تا در صورت کمبود وقت برای مراجعه حضوری به کارگزاری‌ها، مشمول جریمه دیرکرد نشوید. همچنین انواع بیمه نظیر بیمه شخص ثالث خودرو و موتور  خود را درب منزل تحویل گیرید.

اطلاعات تماس با کارشناسان بیمه دات کام:
نشانی :تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک 17 طبقه 6، واحد 6
کد پستی 1998653740

شماره های تماس:

021-4372

پست الکترونیکی:

info@bimeh.com

 

نظر خود را درباره «خرید بیمه شخص ثالث در فرصت بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه خودرو و موتور ( آخر سال 1400)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خرید بیمه شخص ثالث در فرصت بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه خودرو و موتور ( آخر سال 1400) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.