زمان مطالعه: 2 دقیقه
خاطرات دربی سرخابی؛  تساوی بدون گل در دربی 1360

خاطرات دربی سرخابی؛ تساوی بدون گل در دربی 1360

17 مهرماه 1360 یکی دیگر از تساوی های بدون گل سرخابی ها در دربی تهران رقم خورد.

تا قبل از سال 1360 دو تیم استقلال و پرسپولیس تنها در دو دیدار ابتدایی خود در سال 1347 به تساوی بدون گل دست یافته بودند و پس از آن به مدت 12 سال خبری از تساوی بدون گل در دیدارهای دو تیم نبود. پس از آن که دو تیم در دیداری دوستانه با هم به تساوی بدون گل دست یافتند، در سال 1360 و در مسابقات قهرمانی باشگاه های تهران مقابل هم قرار گرفتند.

استقبال از فوتبال و کمبود بنزین

در این روز استادیوم بزرگ شهر تهران بار دیگر شاهد حضور انبوه تماشاگران شد که با وجود مشکلاتی از قبیل کمبود بنزین و دوری راه  ساعت ها قبل از بازی مشتاقانه خود را به ورزشگاه رساندند و در روی سکوهای آن به انتظار دیدار پیکاری نشستند که با وجود سابقه طولانی و تکراری اش هنوز در نظر عاشقان فوتبال تازگی و طراوت خود را بیش از پیش حفظ کرده بود.

دو تیم در حالی قدم به میدان گذاشتند که از یاران قدیمی علی پروین و ناصر حجازی به عنوان کاپیتان های دو تیم یادآور دیدارهای داغ و هیجان انگیز قبلی آنها بودند.

دو تیم بدون شانس قهرمانی

این بازی در هفته دهم مسابقات باشگاهی تهران انجام می شد و با وجود اینکه هیچ یک از دو تیم بختی برای قهرمانی نداشتند با این وصف از نظر تماشاگران و هواخواهان آنها این دیدار نقطه اوج بازی ها بود و پیروزی تیم مورد علاقه شان برای آنها ارزشی بالاتر از کسب مقام قهرمانی داشت. در نیمه اول بازی دو تیم با یارگیری سخت و فشرده بیش از آنکه به فکر زدن گل باشند در تلاش حفظ دروازه خود بودند؛ ولی همین برخوردهای دو به دو باعث ایجاد صحنه ها و لحظات دیدنی و جالبی بود که یک دم تماشاگران از شور و شوق نمی انداخت ضمن آنکه هر بار که مهاجان دو تیم کوچکترین فرصتی به دست می آوردند بزرگ ترین خطرات را در آستانه دروازه حریف ایجاد می کردند.

استقلال در نیمه دوم با عزمی راسخ تر به میدان آمد و در بیشتر وقت بازی صاحب توپ و زمین بود اما در دروازه پرسپولیس نیز وحید قلیچ راه هر گونه نفوذی را بر مهاجمان استقلال بسته بود و با شجاعتی کم نظیر در برابر یورش های حریف مقاومت کرد.

بازی با وجود اینکه گلی به همراه نداشت اما آنچنان جذاب و دیدنی بود که تماشاگران یک لحظه چشم از میدان بر نمیداشتند و هر حرکتی آنان را بیشتر در التهاب و هیجان فرو می برد. به طوری که وقتی محمدصالحی سوت پایان بازی را کشید جمعیت انبوه حاضر در ورزشگاه  بدون احساس خستگی گویی قصد ترک میدان را نداشتند و تا دقایقی بعد از آنکه بازیکنان به رختکن رفتند تماشاگران مشغول مرور و حلاجی این دیدار بر غوغا برای یکدیگر بودند.

مسابقه با تساوی بدون گل تمام شد. امری که چندان در این مسابقه سنتی عادی نبود اما امروز که به نتایج دو تیم مرور داریم، می بینیم در سال های اخیر نتیجه(0-0) امری کاملا عادی در رقابت های دو تیم شده است.

 

17 مهرماه 1360- استادیوم آزادی

پرسپولیس: وحید قلیچ، ابراهیم کیان طهماسبی، حسین کاشی نژاد، محمد پنجعلی، روح الله عبادزاده، ضیاء عربشاهی، محمد مایلی کهن، حمید درخشان، علی پروین (کاپیتان)، غلامرضا فتح آبادی، عباس کارگر

مربی: مهراب شاهرخی

استقلال: ناصر حجازی (کاپیتان)، شاهین بیانی، سعید مراغه چیان، رضا رجبی، اصغر حاجیلو، شاهرخ بیانی، بهتاش فریبا، رضا نعلچگر، غلامرضا برهان زاده، عزیز دسترس، عبدالعلی چنگیز

مربی: عباس رضوی

داور: محمد صالحی با کمک بهرام رضوی و هادی دزفولی

اخطار: روح الله عبادزاده، شاهرخ بیانی

تماشاگر:80هزارنفر

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «خاطرات دربی سرخابی؛ تساوی بدون گل در دربی 1360» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره خاطرات دربی سرخابی؛ تساوی بدون گل در دربی 1360 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.