زمان مطالعه: 2 دقیقه
خاطرات دربی سرخابی؛ پرسپولیس بازی را برد، تاج جام را!

خاطرات دربی سرخابی؛ پرسپولیس بازی را برد، تاج جام را!

جشن تیم بازنده در دربی پایتخت تنها زمانی رخ داد که تیم شکست خورده در این دیدار، قهرمانی لیگ را جشن گرفت.

ورزشگاه پیر شهر تهران در آخرین هفته جام دوم تخت جمشید بار دیگر میعادگاه دو غول فوتبال ایران بود.

تاج چند هفته قبل از این دیدار پرونده قهرمانی خود را بسته و با اندوختن امتیاز کافی بر تخت قهرمانی تکیه زده بود؛ ولی این بازی برای پرسپولیس مفهومی دیگر داشت زیرا پیروزی برای این تیم به منزله رسیدن به مقام نیابت قهرمانی و شکست به معنای سقوط تا رده چهارم جدول بود. از طرف دیگر سوای این موضوع رقابت همیشگی دو تیم چیزی از اهمیت این بازی را در نظر هواداران دوآتشه آنها که ساعت ها قبل ازشروع بازی در ورزشگاه حاضر شده بودند کم نمی کرد.

این بازی در شرایطی انجام شد که زمین مسابقه به علت ریزش مداوم برف و باران گل آلود و سنگین شده بود و این تاحدود زیادی از کیفیت دو تیم می کاست.

در نیمه اول بازی حالتی متعادل داشت و هر دو تیم به تناوب حملاتی روی دروازه یکدیگر داشتند که هیچیک نتوانست خطر جدی برای دروازه بان ها ایجاد کند. ولی نیمه دوم با کیفیت بهتری آغاز شد و هنوز چهار دقیقه از به حرکت درآمدن توپ نگذشته بود که صفر ایرانپاک روی پاس کلانی با شلیکی زمینی و محکم حجازی را مغلوب کرد و گل اول را به نام پرسپولیس به ثبت رساند.

پس از این گل باز هم پرسپولیس به بازی هجومی ادامه داد اما بازیکنان تاج کم کم خود را از زیر فشار پرسپولیس رهانیده و بازی را به زمین حریف کشیدند و موفق شدند توسط غلامحسین مظلومی گل تساوی را به ثمر برسانند. مظلومی روی پاس کارو با ضربه دقیق سر توپ را به زاویه بالای دروازه پرسپولیس فرستاد.

پرسپولیس که پیروزی و مقام دوم را بار دیگر دور از دسترس می دید سخت به تلاش افتاد و پنج دقیقه بعد بار دیگر به گل برتری دست یافت.

این گل را اسماعیل حاج رحیمی پور پس از دریافت توپی که از روی خط کرنر برایش فرستاده شده بود با دریبل باغوردانی از زاویه ای تنگ به سقف دروازه تاج کوبید و حجازی نتوانست در برابر آن واکنش مثبتی انجام دهد.

پرسپولیس بعد از این گل برای حفظ پیروزی خود قیافه دفاعی به خود گرفت و دقایق باقیمانده را به دفع هجوم های تاج پرداخت و در پایان با پیروزی میدان را ترک کرد و تاج مغلوب را به آغوش جام قهرمانی فرستاد.

در پایان این بازی جعفر کاشانی مدافع پرسپولیس که سال ها در این تیم و تیم ملی ایران بازی کرده بود و از مدافعان خوب فوتبال ایران بود با اعلام کناره گیری از فوتبال روی دوش یاران دو تیم دور خداحافظی را در استادیوم زد و برای همیشه با فوتبال وداع کرد.

مسابقات قهرمانی باشگاه های ایران، سال 1353-1352

جام دوم تخت جمشید، بازی برگشت

چهارشنبه 27 آذرماه 1353، استادیوم امجدیه

پرسپولیس  2  تاج  1

پرسپولیس:  بهرام مودت، فریدون معینی، جعفر کاشانی (کاپیتان) جواد الله وردی، رضا وطنخواه ،علی پروین، ایرج سلیمانی (محمد دستجردی)، اصغر ادیبی، اسماعیل حاج رحیمی پور، صفر ایرانپاک، حسین کلانی (محمدرضا خلعتبری)

مربی: آلن راجرز

تاج: ناصر حجازی منصور پورحیدری (عباس نوین روزگار)، اکبر کارگر جم، سعید باغوردانی، آندرانیک اسکندریان، علی جباری (کاپیتان)، حسین نگارش (مهرداد دزمانزاده)، غلامحسین مظلومی، حسن روشن

مربی: رایکوف

داور: محسن زمانی با کمک بهمن بهلولی و محمد اطهری

تماشاگر:28 هزار نفر

اخطار: رضا وطنخواه، کارو حق وردیان

گل ها: دقیقه 49 صفر ایرانپاک، دقیقه 59 غلامحسین مظلومی، دقیقه 64 اسماعیل حاج رحیمی پور

 

نظر خود را درباره «خاطرات دربی سرخابی؛ پرسپولیس بازی را برد، تاج جام را!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خاطرات دربی سرخابی؛ پرسپولیس بازی را برد، تاج جام را! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.