زمان مطالعه: 2 دقیقه
خاطرات دربی استقلال – پرسپولیس؛ فینال لیگ 1361

خاطرات دربی استقلال – پرسپولیس؛ فینال لیگ 1361

پیروزی هر یک از سرخابی ها در روز جمعه 17 دی ماه 1361 به معنای امضاء سند قهرمانی برای آن تیم بود.

یخبندان داغ

زمستان زودرس سال 1361 و سرما و یخبندان کم نظیر آن گویی در روز 17 دی ماه این سال در ورزشگاه آزادی برای چند ساعت جای خود را به تابستانی داغ داده بود. چه در این روز یکصدهزار تماشاگر که روی سکوهای سرد و پر از برف ورزشگاه به تماشای دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال نشسته بودند، هرگز ذره ای از سوز و سرمای زمستانی را در تن خود احساس نکردند.

این بازی در هفته های پایانی مسابقات باشگاهی تهران و در شرایطی برگزار گردید که دو تیم با امتیازی برابر چشم به عنوان قهرمانی داشتند و پیروزی هر یک به معنای امضاء سند قهرمانی برای آن تیم بود.

در این روز استادیوم آزادی یکی از روزهای پرافتخار خود را گذراند. چه همه چیز در اوج خود قرار داشت و داوری خوب، تماشاگر خوب، انتظامات خوب و بازی خوب، همه دست به دست هم داده بودند تا خاطره ای زیبا از برخورد دو نام بزرگ فوتبال را در یادها برجای گذارند. 

حساسیت بیش از حد این دیدار باعث شده بود که ناصر حجازی پس از مدت ها غیبت مجددا در دروازه استقلال قرار بگیرد و حسن روشن دیگر یار قدیمی این تیم در صف ذخیره ها وارد میدان شود.

در تیم پرسپولیس یار دیرپای این تیم کاپیتان پروین، باز هم به سان روزهای جوانی با اقتدار هرچه تمام تر قدم به نبردگاه گذاشته بود و از بازماندگان دیروز محمد دادکان نیز آمده بود تا آخرین بازی فوتبالش را در این میدان پرخروش و غوغا برگزار نموده و با مشتاقان فوتبال خداحافظی کند.

بازی را پرسپولیس با حملات بی امان خود آغاز کرد و پس از اینکه یکی، دوبار اشتهای فراوان خود را برای زدن گل به رخ مدافعان استقلال کشید، خیلی زود موفق به گشودن دروازه حجازی شد و این در دقیقه 9 بازی بود که غلامرضا فتح آبادی روی یک توپ سانترشده و در غفلت حجازی با ضربه سر، دروازه استقلال را باز کرد.

استقلالی ها پس از این گل تا حدود زیادی خود را باز یافتند و احتیاط پرسپولیس برای حفظ گل پیروزی به آنها کمک کرد تا کم کم حضور خود را در زمین پرسپولیس به حریف بقبولانند، استقلال چندین بار توسط مهاجمانش مخصوصا احدی و فریبا دفاع پرسپولیس را پریشان کرد اما پرسپولیسی ها به هر ترتیب نیمه اول را با همان یک گل به سود خود خاتمه دادند.

در نیمه دوم همچنان استقلالی های هیجان زده خود را به آب و آتش می زدند و پرسپولیس با سعی در حفظ خونسردی خود فشارهای استقلال را تحمل می کرد و این شکل کلی بازی تا چند دقیقه به پایان پابرجا بود.

بازی می رفت تا به همین ترتیب پایان یابد که در دقیقه 86 تعلل دفاع پرسپولیس به فریبا اجازه داد که با شوتی سنگین و تماشایی استقلال را به آرزوی خود یعنی گل تساوی برساند و دو تیم را در اندیشه روزهای آینده فرو ببرد.

 

مسابقات قهرمانی باشگاه های تهران، سال 1361

جمعه 17 دی ماه 1361، استادیوم آزادی

پرسپولیس   1    استقلال   1

پرسپولیس: بهروز سلطانی، محمد دادکان (جواد حسن زاده)، محمد پنجعلی، کاظم سید علیخانی، روح الله عبادزاده، محمد مایلی کهن، ضیاء عربشاهی، علی پروین (کاپیتان)، حمید درخشان (مجید سبزی)، غلامرضا فتح آبادی، ناصر محمدخانی (عباس کارگر)

مربی:علی پروین

استقلال: ناصر حجازی (کاپیتان)، شاهین بیانی، سعید مراغه چیان (حمید فرد علی نیا)، رضا رجبی، اصغر حاجیلو، شاهرخ بیانی، بهتاش فریبا، احمد حیدرخان (غلامرضا برهان زاده)، رضا احدی، عبدالعی چنگیز، پرویز مظلومی (حسن روشن)

مربی: ناصر حجازی

داور: محمدصالحی با کمک حمید خوشخوان و هادی دزفولی

تماشاگر: 100 هزار نفر

اخطار: شاهین بیانی

گل ها: دقیقه 9 غلامرضا فتح آبادی، دقیقه 86 بهتاش فریبا

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «خاطرات دربی استقلال – پرسپولیس؛ فینال لیگ 1361» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره خاطرات دربی استقلال – پرسپولیس؛ فینال لیگ 1361 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.