در بازي‌هاي سيدني علاوه بر 12 عضو واليبال نشسته، 29 نفر در رشته‌هاي انفرادي نيز در بازي‌ها شركت‌كردند. در اين دوره از بازي‌ها با حضور 3843 وزرشكار از 123 كشور در 7 رشته تيمي و 13 رشته انفرادي برگزار شد. سازماندهي بازي‌ها بي‌نظير بود و كليه مسابقات بدون ثانيه‌اي تأخير برگزار شد. به نظر مي‌رسيد كه اين ناشي از اراده عمومي مردم كشور  استرالياست كه همگي مايلند درشكوه المپيك سهيم باشند.

«محمد‌صادقی مهريار» پرتابگر ديسك كشورمان و يكي از طلايي‌هاي اين دوره در خاطرات خود چنين گفته است. « اتوبوسي كه ورزشكاران ايراني را از دهكده بازي‌ها به ميدان مسابقه مي‌برد، راننده‌اي داشت كه حدوداً 80 سال داشت او مي‌گفت 9 ماه به مرخصي نرفته‌ام كه اجازه داشته باشم در هنگام برگزاري بازي‌ها به صورت داوطلب در سيدني كار‌كنم. برنامه مسابقات كاملاً دقيق اجرا شد. به طوري‌كه از حدود 5 ماه مانده به پارالمپيك مي‌دانستم كه ساعت 9 صبح ششم آبان بايد در مسابقه شركت‌كنم!.»

در اين بازي‌ها عنايت‌الله بخارايي از عنوان قهرمانی خود در تیراندازی دفاع كرد نيره عاكف هم با كسب مدال برنز تيراندازي در بين زنان معلول كشورمان جاودانه شد.

 وزنه‌برداري هم سرانجام طلاي پارالمپيك را به دست آورد و علاوه بر تك مدال زرين، صاحب 3 نقره و يك برنز نيز شد. دو و ميداني ايران بهتر از گذشته‌ ظاهر شد و با كسب 9 طلا، 1 نقره و 5 برنز ركورد درخشان آتلانتا را هم ترقي داد.

 از بزرگاني كه در آن سال‌ها خوش درخشيدند مي‌توان نفرات زير را به عنوان مشتي از خروار يادكرد: محمد صادقي مهريار (پرتاب وزنه و نيزه)  عارف خسروي (پرتاب ديسك) عوض آزموده (پرتاب‌‌‌نيزه)، محمدرضا ميرزايي (پرتاب نيزه)، حسن برقچي (پرتاب ديسك)، عبدالرضا جوكار (پرتاب نيزه و ديسك)، قادر مدبر (پرتاب ديسك و نيزه). جواد عبدالله‌زاده (پرتاب‌نيزه)، هادي يار احمدي (پرتاب نيزه)، مختار نور‌افشان (پرتاب ديسك و وزنه) و....

 واليبال نشسته با شكست رقيبي نوظهور چون بوسني و هرزگوين قهرمان بازي‌ها شد و به اين ترتيب با نتايجي كه اعضاي كاروان ايران كسب كردند. ايران با 12 طلا، 4 نقره و 7 برنز در بين 80 كشور مدال‌آور عنوان شانزدهم را كسب كرد كه بهترين نتيجه تاريخ جانبازان و معلولان كشورمان تا آن زمان بود.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «خاطرات ایران از پارالمپیک، نتايج درخشان ايران و نظم حیرت انگیز‌ پارالمپيك سيدني» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره خاطرات ایران از پارالمپیک، نتايج درخشان ايران و نظم حیرت انگیز‌ پارالمپيك سيدني فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.