مطالعه: 1 دقیقه
طرز تهیه حلوا نذری دو رنگ

طرز تهیه حلوا نذری دو رنگ

حلوا دو رنگ را معمولا برای نذری و مراسم‌های مختلف مذهبی طبخ می‌نمایند که طعم دلپذیری دارد.

حلوا یکی از شیرینی و دسرهای مناسبتی است. حلوا در مناسبت‌های مختلفی ماه رمضان، ماه محرم و .. طبخ می‌شود. در ادامه با آشپزی آسمونی باشید و طرز تهیه حلوا دو رنگ را آموزش ببینید.

طرز تهیه حلوا نذری دو رنگ
حلوا نذری دو رنگ

مواد لازم برای تهیه حلوا دو رنگ

آرد سفید ۳ لیوان
کره ۱۵۰ گرم 
روغن به میزان لازم
پودر قند ۱ لیوان
پودر کاکائو ۳ قاشق چ
پودر پسته برای تزئین
هل

۱ قاشق چ

 

طرز تهیه حلوا دو رنگ

آرد سفید الک شده را درون ماهیتابه ریخته و دائم هم بزنید و تفت دهید تا کمی به رنگ طلائی درآید و تغییر رنگ بدهد. حدود ۱۰ دقیقه روی شعله خیلی تند تفت دهید.

کره را با روغن جامد به آرد اضافه کنید سپس مجدد، چند دقیقه آرد را تفت دهید و هل را اضافه کنید. پودر قند الک کرده را نیز اضافه کرده و بخوبی مخلوط کنید.

این مواد را در سینی لبه بلند قرار دهید و روی آن را مسطح کرده و بگذارید یک ساعت در فریزر بماند. همان مقدار مواد را مجدد با همان روش انجام دهید به همراه چند قاشق چای‌خوری پودر کاکائو به همراه آرد به مواد اضافه کنید.

در آخر به‌ صورت داغ روی حلوای روشن بریزید و مجدد در فریزر به مدت یک ساعت قرار دهید تا خودش را بگیرد. از فریزر مواد را بیرون آورید و اجازه دهید کمی به دمای محیط برسد سپس به‌ صورت لوزی لوزی برش دهید و در ظرف مورد نظر برای استفاده بچینید. برای تزیین از پودر پسته استفاده کنید.

 

نظر خود را درباره «طرز تهیه حلوا نذری دو رنگ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه حلوا نذری دو رنگ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.