زمان مطالعه: 2 دقیقه
حشمت مهاجرانی

حشمت مهاجرانی

حشمت مهاجرانی متولد 21 آذر 1318 در مشهد، مربی فوتبال می باشد.
نام حشمت الله
نام خانوادگی مهاجرانی
محل تولد ایران مشهد
تاریخ تولد 21 آذر 1318
حرفه کاری بازیکن و سرمربی فوتبال

 

درباره حشمت مهاجرانی

حشمت مهاجرانی متولد 21 آذر 1318 در مشهد، مربی فوتبال می باشد. او فارغ التحصیل رشته مدیریت اداری بوده است. در یک خانواده پرجمعیت با 6 برادر و بدون خواهر به دنیا آمد پدر افسر ژاندارمری و مادرش هر دو متولد اراک بودند، ورزش را با ژیمناستیک و دو و میدانی شروع کرد و در رشته پرش ارتفاع و پرش با نیزه در 17 - 18 سالگی به مقام قهرمانی رسید.

ازدواج

حشمت مهاجرانی با زری شیخان ازدواج کرده که ثمره آن دو دختر بنام های لی لی و لادن است که در خارج از ایران زندگی می کند.

شروع دوران فوتبال حشمت مهاجرانی

از 10 سالگی توام با دیگر ورزش ها، فوتبال را آغاز کرد و وارد باشگاه خراسان شد و بصورت حرفه ای بازی می کرد تا اینکه در 20 سالگی با ورود به دانشگاه پلیس به تهران مهاجرت کرد. بعد از ورود به دانشکده، به عضویت باشگاه تاج (استقلال) در آمد و به مدت 6 سال در این باشگاه بصورت حرفه ای بازی کرد سپس به عضویت باشگاه پلیس که بعدا با نام پاس شناخته شد و تا پایان دوران بازی در 27 سالگی در این تیم باقی ماند.

بازیکن تیم ملی

در 23 - 24 سالگی به تیم ملی ایران دعوت شد و در پست وسط و گاهی مهاجم بازی می کرد، او مسیر ورزش حرفه ای خود را در 27 سالگی به اتمام رساند و از فوتبال کناره گیری کرد.

شروع دوران مربیگری حشمت مهاجرانی

حشمت مهاجرانی در تیم ملی
حشمت مهاجرانی در تمرین تیم ملی

بعد از ژاپن دوره مربیگری دید و بعد از دو سال در سال 1971 بعنوان سرمربی تیم ملی جوانان کارش را شروع کرد و توانست اولین بار این تیم را با رکورد 4 سال پیاپی قهرمان آسیا کند از سال 1974 تا 1978 ابتدا کمک مربی و سپس سرمربی تیم ملی شد و توانست ایران را قهرمان جام ملی های آسیا بکند و به جام جهانی 1978 آرژانتین صعود کند.

بعدها وی به عنوان مربی تیم ملی ایران منصوب شد و موفق شد تا در جام ملت‌های آسیا، تیم ملی ایران را به مقام قهرمانی برساند و تیم ملی فوتبال کویت را در ورزشگاه آریامهر و در فینال این رقابت‌ها در سال 1354 شکست دهد. زمان موفقیت بعدی مهاجرانی خیلی زود فرا رسید. برای نخستین بار در تاریخ فوتبال ایران، تیم ملی فوتبال ایران با مربیگری وی به مرحله یک چهارم نهایی المپیک 1976 مونترال راه یافت.

دو سال بعد مهاجرانی بزرگترین افتخار خود و فوتبال ایران را رقم زد. تیم ملی فوتبال ایران برای نخستین بار به رقابت‌های جام جهانی فوتبال راه پیدا کرد. جام جهانی 1978 آرژانتین و همچنان درخشش تیم ملی فوتبال ایران و مهاجرانی که با تیم ملی فوتبال اسکاتلند به تساوی دست یافت و با وجود باخت در برابر تیم ملی فوتبال هلند، بازی بسیار دیدنی و شجاعانه‌ای را در تاریخ فوتبال ایران به ثبت رساند.

آخرین حضور او روی نیمکت تیم ملی در 15 شهریور 1357 در بازی دوستانه برابر تیم ملی فوتبال اتحاد جماهیر شوروی در ورزشگاه آزادی با برتری یک بر صفر حریف صورت گرفت.

افتخارات حشمت مهاجرانی

به عنوان بازیکن

دیهیم
دسته دوم جام باشگاه‌های تهران: 1338

تاج
جام باشگاه‌های تهران: 1341

پاس
جام حذفی تهران: 1347
قهرمانی کشور: 1346
جام باشگاه‌های تهران: 45–1344

به عنوان مربی

تیم ملی جوانان
مسابقات جوانان آسیا: 1973 * 1974 * 1975 * 1976

تیم ملی
راه‌یابی تیم ملی فوتبال ایران برای نخستین بار به جام جهانی فوتبال در سال 1978
راه‌یابی تیم ملی فوتبال ایران به المپیک تابستانی 1976 (صعود به دور یک چهارم نهایی)
جام ملت‌های آسیا: 1976
بازی‌های آسیایی: 1974 (دستیار)

الوحده
جام کنفدراسیون امارات: 1986
دسته دوم امارات: 1984

عکس های حشمت مهاجرانی

حشمت مهاجرانی
حشمت مهاجرانی
حشمت مهاجرانی در قدیم
عکس قدیمی حشمت مهاجرانی
حشمت مهاجرانی
حشمت مهاجرانی
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «حشمت مهاجرانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره حشمت مهاجرانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.