زمان مطالعه: 2 دقیقه
زندگینامه حسین زمان

زندگینامه حسین زمان

حسین زمان خواننده پاپ ایران بود. وی سال‌ها به دلایل سیاسی از اجرای کنسرت برای مردم ممنوع شده بود.
نام حسین زمان
تاریخ تولد 18 مرداد 1338
محل تولد

تهران-ایران

تاریخ درگذشت 21 اردیبهشت 1402
ملیت ایرانی
حرفه خواننده، استاد دانشگاه
سبک پاپ

 

حسین زمان (Hossein Zaman) خواننده پاپ ایران بود. وی سال‌ها از دنیای خوانندگی دور بود تا اینکه پس از 17 سال در سال 1398 دوباره روی استیج آمد. حسین زمان 21 اردیبهشت ماه 1402 بر اثر بیماری سرطان درگذشت. در ادامه با آسمونی باشید و زندگینامه حسین زمان را ببینید.

حسین زمان

درباره حسین زمان

حسین زمان 18 مرداد 1338 در تهران متولد شد. او فارغ‌التحصیل رشته مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی اصفهان بود. حسین زمان به عنوان معاون طرح و برنامه و نیز عضو هیئت علمی پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف به فعالیت‌های اجرایی و تدریس در جزیره کیش مشغول بود اما مدتی بعد به دلیل فعالیت‌های سیاسی از ادامه تدریس و فعالیت‌های هنری او جلوگیری به عمل آمد. حسین زمان سال 1359 ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک دختر و پسر می‌باشد.

فعالیت‌های سیاسی حسین زمان

حسین زمان در سال 1354 فعالیت سیاسی خود را از دبیرستان خوارزمی شروع کرد. وی بخاطر پخش مقالات سیاسی در 18 سالگی در دانشگاه دستگیر و اخراج شد. حسین زمان بعد از دستگیری در دانشگاه در سال 1356 برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت. وی اما بعد از 3 سال با شروع جنگ ایران و عراق به ایران بازگشت.

حسین زمان سال 1359 وقتی 21 ساله بود به جبهه اعزام شد. وی در طول هشت سال در کنار تحصیل دانشگاهش برای مدتی در معاونت مخابرات نیروی دریایی سپاه در حال انجام خدمت بود.

کنسرت حسین زمان

زندگی هنری حسین زمان

حسین زمان در سال 1375 وقتی 37 ساله بود دنیای خوانندگی خود را با هنرمندانی چون محمد اصفهانی و علیرضا عصار شروع کرد و در سال 1376 اولین آلبوم خود بنام شب دلتنگی را منتشر کرد.

آلبوم قصه شب را در سال 1378 به بازار داد و آلبوم شاپرک را هم در سال 1379 منتشر کرد. کارهای حسین زمان بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت.

حسین زمان اما به دلایل سیاسی سال‌ها از اجرای زنده محروم شده بود تا اینکه مرداد ماه 1398 و بعد از 17 سال دوری از اجرای زنده در مرکز همایش‌های برج میلاد روی صحنه رفت و کنسرت وی استقبال بی‌نظیر مردم را در پی داشت.

درگذشت حسین زمان

حسین زمان 21 اردیبهشت 1402 بر اثر بیماری سرطان درگذشت. وی مدتی در بستر بیماری بود و در بیمارستان بستری شده بود تا اینکه پسرش روز پنجشنبه 21 اردیبهشت در شبکه‌های اجتماعی خبر از درگذشت پدرش داد.

اجرای حسین زمان

آلبوم حسین زمان

  • قرار عاشقی 1399
  • قصه نگفته 1385
  • مشق عشق 1380
  • شاپرک 1379
  • قصه شب 1378
  • گلایه خوانندگان مشترک
  • فصل آشنایی مشترک با قاسم افشار، خشایار اعتمادی و علیرضا عصار 1377
  • شب دلتنگی 1376
نشست خبری حسین زمان

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «زندگینامه حسین زمان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره زندگینامه حسین زمان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.