زمان مطالعه: 1 دقیقه
راهکارهای صحیح حرف زدن با کودک

راهکارهای صحیح حرف زدن با کودک

توجه به موقع به فرزندمان را از یاد نبریم چون گاهی وقت ها تمام این گوش به حرف ندادن ها سرمنشا توجه دارد

بنام یگانه عالم

بعضی از بچه ها گاهی وقت ها بر اثر کم توجهی والدین خواهان جلب توجه حتی به گونه منفی هستند. والدین عزیز هنگام صحبت کردن با فرزندتان در جایی باشید که کودک تمام حواسش به شما باشد. هم سطح او قرار بگیرید یعنی اینگونه نباشد که تفاوت سطح باعث شود شما از بالا به فرزندتان نگاه کنید بلکه هردو روی صندلی بنشینید.

دست های کودک بگیرید و خیلی واضح و روشن با او صحبت کنید. جدی اما مهربان باشید. از کلماتی استفاده کنید که برای کودک قابل درک باشد (به گونه ای صحبت کنید که درک کند و از کلماتی استفاده کنید که معانی ان ها را بلد باشد). هیچ گاه به کودک قولی ندهید که نتوانید اجرا کنید.

سعی کنید تهدید نکنید (بطور مثال به تهدید به او بگویید امروز پارک نمیبرمت و بعد از گذشت چند ساعت کودک را به پارک میبرید)؛ عمل نکردن به تهدید. در حد توان کودک از او انتظار داشته باشید و او را بابت کارهای مثبت تشویق کنید تا انگیزه درونی برای ادامه کارهای درست پیداکند. الگوی مناسب را جایگزین الگوی نامناسب کنید.

سارا فلاحی

نظر خود را درباره «راهکارهای صحیح حرف زدن با کودک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره راهکارهای صحیح حرف زدن با کودک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.