زمان مطالعه: 8 دقیقه
مقایسه جک پارکینگی و کرکره برقی

مقایسه جک پارکینگی و کرکره برقی

استفاده از جک پارکینگی در مجتمع های مسکونی و اداری از جمله اختراعاتی بوده است که امروزه در بالابردن امنیت و زیباسازی شهری به کار برده می شود

با پیشرفت تکنولوژی، بشر به دنبال رفاه هر چه بیشتر در زندگی مردم بوده است. با ایده های نو و اعمال امنیت و آسایش در وسایل کاربردی تا حدی توانسته نیازهای مصرف کنندگان را رفع نماید. استفاده از جک پارکینگی در مجتمع های مسکونی و اداری از جمله اختراعاتی بوده است که امروزه در بالابردن امنیت و زیباسازی شهری به کار برده می شود و با عملکرد و نتایج مثبتی که در استفاده از این محصول حاصل شده، استقبال عموم را برای خرید بالابرده و در اکثر ساختمان ها تعبیه می شود.

با توجه به نیازهای متفاوت متقاضی و همچنین نوع کاربری این محصول، باعث شده است که در دو مدل ، به صورت نصب جک درب پارکینگی در درب های آهنی و کرکره برقی در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد و متناسب با کارایی ساختمان نسبت به نصب آن اقدام نمایند. به لحاظ ظاهری و کاربری قیمت تمام شده هر دو مدل متفاوت بوده و به عوامل بسیاری بستگی دارد.

اما کدامیک گزینه بهتری برای نصب درب پارکینگ ساختمان می باشد؟

در ابتدا برای شناخت بهتر به معرفی و مزایای دو نوع درب اتوماتیک پارکینگ می پردازیم .این محصول با گذشت 20 سال وارد بازار کشور شده است و توانسته به محبوبیت بالایی برسد. از جمله مزایای این محصول می توان به بالابردن امنیت و آرامش ساکنین یک مجتمع اشاره کرد. چرا که بدون نیاز به پیاده شدن از خودرو باعث  تسریع در کار شده و مانع اتلاف وقت می گردد. همچنین ممکن است حین پیاده شدن از خودرو ،آن را خاموش نکرده و فرصتی مناسب برای سارقین ایجاد کنید که احتمال سرقت و مزاحمت را افزایش می دهد . اما با وجود ریموت کنترل برای باز و بسته شدن درب پارکینگ دیگر مانع این حوادث و آسیب های احتمالی خواهید شد. از طرفی در فصل های سرد و گرم سال نیز مجبور به ترک اتومبیل نخواهید بود. همچنین ویلاهایی که در بازه زمانی کمتری مراجعه دارند نیز صاحب ویلا برای بالابردن امنیت و جلوگیری از ورود افراد ناشناس به محوطه مجبور به استفاده از این سیستم می باشد.

درب اتوماتیک در دو نوع جک پارکینگی و کرکره برقی در بازار موجود است.

مزایای جک درب پارکینگی

این نوع درب اتوماتیک که با نام های مختلف جک برقی ، جک بازویی ، جک درب اتوماتیک شناخته می شود در گذشته تنها در ساختمان های لوکس دیده می شد اما امروزه به دنبال آسایش و امنیت دیگر در هر ساختمانی ملزم به نصب بوده و باید از درب ریموتی برخوردار باشد. حال جک برقی باشد و یا کرکره برقی.

  • مناسب ساختمان های پرتردد

در مجتمع هایی با تردد بالا استفاده از جک درب اتوماتیک پیشنهاد می شود چرا که کرکره برقی تنها با سیستم الکترومکانیکی کار کرده و به دلیل استهلاک بالا برخلاف جک پارکینگی که با سیستم هیدرولیک کار می کند و قادر به باز و بسته شدن درب بدون محدودیت را دارد، انتخاب مناسبی نمی باشد. همچنین یکی دیگر از نقاط ضعف کرکره برقی این است که این سیستم حتی برای اماکنی با تردد متوسط هم جوابگو نبوده در حال که جک برقی 24 ولتی بدون مشکل پاسخگو خواهد بود. پس با این تفاسیر جک پارکینگی برای ساختمان هایی با تردد بالا ساخته شده است.

  • سرعت بالای بازشو ها

یکی از نکات مهم هنگام انتخاب درب اتوماتیک ، توجه به سرعت باز شدن درب ها می باشد. اما متاسفانه کرکره اتوماتیک از این ویژگی بهره مند نبوده و سرعت کم و ثابتی دارد که بسیار طاقت فرسا بوده و برای افزایش سرعت نیاز به تهیه موتورهای با قیمت بالا است.اما در جک پارکینگی  سرعت جک ها با توجه به استاندارد جهانی گزینه مناسبی می باشد و همچنین در صورت نیاز به سرعت بالاتر ، نصاب با تغییر در جوشکاری و استفاده کمتر از شفت می تواند سرعت بازشو ها را بیشتر از حالت استاندارد کند که در صرفه جویی در زمان نیز بسیار مناسب است.

  • طراحی کلاسیک و زیبا در جک پارکینگی

مسلما افرادی که به زیبایی نمای ساختمان خود اهمیت می دهند انتخاب درب پارکینگ متناسب با نمای ساختمان بسیار اهمیت دارد. در جک برقی دست کارفرما بازتر است و امکان انتخاب درب از جنس فلز،شیشه ، چوب و سایر متریال های خاص و در طرح های متنوع را دارد در حالی که این تنوع در کرکره برقی وجود ندارد و حتی زببایی داخل محوطه ساختمان را هم پنهان می کند. که در گران ترین مدل هم تنها طرح شیشه ای یا پانچ دار موجود می باشد.

  • خلاصی راحت جک

یکی از مشکلات استفاده از کرکره برقی ، قطعی برق هنگام ورود و خروج از ساختمان است که در این هنگام باید منتظر وصل شدن برق بود تا با ریموت کرکره را بالا ببرید همچنین خلاص کن در زیر موتور قرار گرفته که دسترسی به آن بسیار دشوار می باشد.اما در جک درب پارکینگ فقط چند ثانیه زمان نیاز است . شما می توانید برای خلاص کردن جک ها ، به وسیله کلید یا آچار خلاص کن و با چرخاندن بازوها این امر را به سادگی اجرا کنید. افرادی که از کرکره برقی استفاده می کنند می توانند با هزینه ای بالا از موتورهای UPS  استفاده نمایند تا دیگر نیازی به دستی کردن درب اتوماتیک نباشد.

  • عمر بالا جک پارکینگی

در جک بازویی هنگام باز و بسته شدن درب ، تنها موتور دچار استهلاک شده که تعویض این قطعه بعد از 8 تا 12 سال نیاز است و با این ویژگی  می توان انتظار بالایی از این ابزار داشت. در حالی که در کرکره برقی علاوه بر استهلاک موتور کرکره، تیغه ها نیز نسبت به درب پارکینگ مستهلک می شوند و عمر کمتری خواهند داشت.

مزایای استفاده از کرکره برقی

در چند سال اخیر ، شاهد کرکره دستی و قدیمی بودیم که از مقاومت کمی در برابر عوامل محیطی برخوردار بود .اما با گذشت زمان و با ورود کرکره برقی جایگزین مناسبی در مقایسه با کرکره های قدیمی شده است.

امروزه از این نوع درب اتوماتیک بیشتر در مکان های مختلف فروشگاه ها ، مراکز تجاری ، مسکونی و... استفاده می شود که به برخی از مزایای آن می پردازیم

  • نیاز به فضایی کم اما کاربردی

یکی از مشکلات درب های لولایی و جک پارکینگی نیاز به فضایی برای گردش 90 تا 110 درجه است. . به طور مثال درب لولایی برای باز و بسته شدن نیاز به فضایی حدود 2 متر دارد در حالی که کرکره برقی فضای زیادی را اشغال نمی کند و برای باز شدن با توجه به ویژگی رولی،درون ریل به سمت بالا حرکت می کند. این ویژگی مثبت زمانی به چشم می آید که خودرو برای وارد شدن باستی به یک سمت بچرخد و با استفاده از کرکره برقی دیگر مانعی برای شما وجود ندارد.

  • قیمتی کمتر نسبت به جک برقی

اگر تصمیم دارید که برای ورودی ساختمان از جک پارکینگی استفاده کنید علاوه بر تهیه جک باید به فکر خرید درب فلزی و طراحی آن باشید. در صورتی که هزینه کرکره برقی خیلی کمتر از این تجهزات شده و به مراتب مقرن به صرفه تر است. همچنین نصب راحتی داشته و از وزن سبکی برخوردار است.

  • امنیت بیشتر درب کرکره ای

کرکره برقی در صورت نصب صحیح به هیچ عنوان قابل دسترس افراد غیرمجاز نخواهد بود با این تصور که ورودی پارکینگ کاملا بدون درز باشد به ساکنین خانه اطمینان خاطر خواهد داد. همچنین برای ویلاهایی که زمان های طولانی خالی می باشد و رفت و آمد بالایی ندارد بهترین گزینه است. از طرفی مانع دیده شدن داخل محوطه و وسایل موجود در پارکینگ می شود.

  • تنوع طراحی

امروزه کرکره برقی را می توان با تیغه های رنگی مختلف سفارش داد که تاثیر زیادی بر تناسب نمای مجتمع با درب پارکینگ خواهد داشت. همچنین وجود تیغه های پلی کربنات در طراحی کرکره برقی باعث شده تا نور را عبور داده و پارکینگ از نور طبیعی بهره مند شود. این تیغه ها در رنگ های مختلف و مطابق با سلیقه مشتری تولید شده و از لحاظ بصری تاثیر مثبتی خواهد داشت.

شما با توجه به موارد ذکر شده می توانید هزینه هر یک از سیستم ها را مقایسه و مورد بررسی قرار دهید و در خصوص تهیه با مشاور کارشناسان  و متناسب با کاربری ساختمان و توجه به کلیه جوانب اقدام به خرید نمایید. درصورت انتخاب جک پارکینگی با بررسی بهترین و ارزانتنرین برند ها ، خریدی مطمئن داشته باشد

معرفی 5 برند برتر جک پارکینگی ایرانی

برند یکی از مهمترین عوامل تاثیرگزار بر کیفیت و کارکرد جک می باشد که در نهایت باعث رضایت مصرف کننده و عمر طولانی سیستم نیز می شود. برای انتخاب جک برقی مناسب نیاز به بررسی و تفکیک دقیق تر می باشد . همچنین مشاوره از متخصصان بسیار اهمیت دارد

  • جک سیماران

شرکت سیماران در دهه 50 و با تولیدات آیفون تصویری فعالیت خود را آغاز کرد و تا به امروز توانسته در بین کاربران به محبوبیت بالایی دست یابد.توجه به نیاز مشتری ، کیفیت در تولید ، بهره مندی از موتور های قدرتمند ، گارانتی و پشتیبانی محصول از عوامل محبوبیت سیماران می باشد.

برند سیماران با محصولات جک پارکینگی تولیدات خود را گسترش داده و تاکنون مدل های 4S ، 4I ، 4V  ، 4P  به بازار ارائه کرده است. همچنین در واردات جک پارکینگ پروتکو ساخت ایتالیا، فعالیت کرده که این برند ایتالیایی با مدل های لیدر 4 آیس شناخته می شود و از کیفیت خوبی برخوردار است.

4P یکی دیگر از تولیدات این برند می باشد که با استفاده از جک پرتیکو و مدار فرمان سیماران ، با جک ایتالیایی و مداری ایرانی در بازار موجود است.

از بهترین مدل های تولیدات جک سیماران می توان به 4P ، 4I  و 4S اشاره کرد. محصولات با کنترل کیفی عالی و کارکردی بسیار قوی و بی صدا ، از ویژگی های مثبت این برند می باشد.از موارد دیگری که این شرکت را نسبت به سایر برندها متمایز کرده خدمات پس از فروش می باشد.

  • جک یال

برند یال که در زمینه جک پارکینگی فعالیت می کند و با تنوع محصولات به محبویبت و شهرت دست یافته است. از بهترین تولیدات این شرکت ، جک پارکینگی پرایم می باشد که جز قویترین نمونه های موجود در بازار است.

توان کشش جک پارکینگی پرایم برای هر لنگه درب تا 800 کیلوگرم بوده و شفت این جک ها در کورس های 50 ، 60 و 70 با گشتاوری متفاوت ، در بازار موجود می باشد.

مدل پرایم تک لنگه تنها گزینه مناسب برای درب های تک لنگه سنگین می باشد همچنین دو مدل X1  و X2  برای درب های سبک و دولنگه کاربرد دارد.

شرکت یال برای محصولات مدل پرایم 5 سال گارانتی و برای سایر محصولات خود 36 ماه و خدمات پشتیبانی ارائه می دهد.

  • جک تابا

برند تابا با بیش از 35 سال فعالیت در زمینه صنعت الکترونیک و با وجود نیروهای متخصص و نظارت بر کیفیت محصولات در بازار های ایرانی و خارجی فعالیت قابل قبولی دارد. شرکت تابا الکترونیک که در تولیدات آیفون های تصویری شناخته شده است توانسته در کنار این محصولات و با ارائه جک پارکینگی در بین تولید کنندگان جک، نامی برای خود دست و پا کند و به محبوبیت بالایی برسد. جک برقی تابا با دقت بازشویی در عرض یک ثانیه توانسته به محصولی قابل اعتماد تبدیل شود. همچنین بسته شدن سریع درب پارکینگ بلافاصله بعد از عبور از چشمی ، قدرت بالا ، مدار فرمان مقاوم و قیمتی اقتصادی از مشخصات تولیدات جک پارکینگی تابا می باشد. تنوع محصولات ، کیفیت مطلوب ،خدمات پس از فروش و گارانتی، قیمت مناسب از ویژگی های اصلی محصولات برند تابا می باشد.

  • جک سوزوکی

شرکت سوزوکی با گذشت تقریبا 35 سال و با هدف ارائه بهترین خدمات در زمینه صنعت الکترونیک به برندی محبوب تبدیل شده است. این شرکت که از سال 94 تولیدات جک پارکینگی را آغاز کرد توانست نظر بسیاری از افراد که به دنبال محصولی با کیفیت اما ارزان قیمت هستند را به خود جلب کند.

جک سوزوکی برای ساختمان هایی با تردد کمتر از 5 واحد مناسب بوده و در دو مدل 400 و 600 عرضه می شود.

همچنین در پیکج یک جفت چشمی ، دو عدد ریموت و یک فلاشر موجود است.

نظر خود را درباره «مقایسه جک پارکینگی و کرکره برقی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مقایسه جک پارکینگی و کرکره برقی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.