زمان مطالعه: 1 دقیقه
جشنواره لاله های کرج

جشنواره لاله های کرج

یکی از جشنواره های مهم گل در کشور که به صورت سالانه در شهر کرج برگزار می شود، جشنواره لاله های کرج است که در نیمه فروردین ماه هر سال برگزار می شود.

جشنواره لاله های کرج شده است.

جشنواره لاله های کرج
مسیر پیاده روی باغ گلهای کرج

تاریخ جشنواره لاله های کرج 1402

  • 15 فروردین  الی 21 اردیبهشت 1402 (مدت زمان برگزاری: 38 روز)

محل برگزاری جشنواره لاله های کرج 1402

آدرس کرج- خلج آباد- میدان امام حسین- پارک شهید چمران- باغ گلها
تلفن 02632201976
ساعات بازدید
از 11 صبح تا 23 شب

 

باغ لاله های کرج یکی از مهمترین مناطق گردشگری در شهر کرج می باشد که در بخشی از بوستان بزرگ چمران جای گرفته است. در این باغ بزرگ گل ها و گیاهان مختلفی از جمله لاله های رنگارنگ، میخک و ارغئان وجود دارد. روزانه جمعیت زیادی برای دیدن این گل های زیبا و رنگارنگ به این باغ بزرگ سری می زنند و در کنار خانواده خود ساعات خوشی را سپری می کنند.

باغ گل های کرج در سال 1384 و از سوی سازمان پارک‌ ها و فضای سبز شهرداری شهر کرج گشایش پیدا کرد. مساحت این فضای سبز بالغ بر 30 هزار متر مربع می باشد و جشنواره سالانه لاله های کرج در بازه زمانی نیمه فروردین تا اواخر اردیبهشت در این مکان برگزار می شود.

جشنواره لاله های کرج
جشنواره لاله های کرج

هر ساله 200 هزار پیاز گل از 40 گونه کاملا متفاوت و خاص در بازه زمانی اسفند ماه در این بتغ کاشته می شود تا در بازه زمانی نیمه فروردین تا اواخر اردیبهشت گل های لاله به طور کامل رشد کرده باشند و سر از خاک بیرون آورده باشند و کاملا آماده برای جشنواره لاله های کرج شوند. این 200 هزار پیاز در واقع بزرگترین فرش گل خاورمیانه را پدید می آورند که سالالنه هزاران نفر از سرتاسر کشور برای تماشای آن به شهر کرج سفر می کنند.

از سایر امکانات تفریحی این محل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محوطه پرچین تو در تو
  • آمفی تئاتر روباز
  • قفس پرندگان
  • آلاچیق
  • آبشار
  • رستوران و کافی‌ شاپ
نظر خود را درباره «جشنواره لاله های کرج» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره جشنواره لاله های کرج فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.