زمان مطالعه: 1 دقیقه
جشنواره انار

جشنواره انار

جشنواره انار همزمان با موعد برداشت انار در برخی از استانها در فصل پاییز به مدت 3 روز برگزار می شود.

دوازدهمین جشنواره فرهنگی و هنری «صد دانه یاقوت» به منظور بهره‌مندی خانواده‌ها از برنامه‌های فرهنگی هنری در فضایی بانشاط، معرفی و آشنایی مخاطبان و شهروندان با مزایا و خواص انار و حمایت از باغداران و تولیدکنندگان انار برگزار می‌شود.

این جشنواره در بخش‌های متنوع شامل عرضه انار و مشتقات آن، نمایشگاه سوغات استان‌ها و صنایع دستی اقوام برای آشنایی شهروندان با میراث فرهنگی، تولیدات هنری و صنایع دستی نقاط مختلف ایران در نظر گرفته شده است.

هفت استان انارخیز کشور در این جشنواره حاضر هستند و محصولاتشان را عرضه می‌کنند. در بخش سوغات و صنایع دستی هم بیشتر استان‌های کشور حضور دارند و از شهرهای شیراز، یزد، کرمان، تبریز، ارومیه، زنجان، اصفهان، قم و سایر شهرهای ایران که سوغات مشهوری دارند، غرفه‌هایی برپا می‌شود.

زمان و محل برگزاری جشنواره انار اقوام ایرانی در شرق تهران

  • زمان برگزاری: 30 آبان تا 18 آذر
  • محل برگزاری: فرهنگسرای اشراق (تهران، فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره)
  • ساعات بازدید: هر روز از ساعت 11 الی 21

زمان و محل برگزاری جشنواره انار اقوام ایرانی در غرب تهران

  • زمان برگزاری: از 15 تا 30 آذر 1402
  • محل برگزاری: فرهنگسرای معرفت (شهران جنوبی، بعد از زیرگذر همت)
  • ساعات بازدید: از ساعت 10 تا 21

تاریخچه جشنواره انار

جشنواره انار باعث رونق صنعت گردشگری و رشد اقتصادی شهرهایی برگزار کننده می شود. هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی با خواص انار، خواص درمانی آن، ترویج فرهنگ شکرگزاری و غیره می باشد. جشن انار همزمان با فصل برداشت انار در چند استان و شهر صورت می گیرد.

در جشنواره «صد دانه یاقوت» سراهای مختلفی شامل انار، سوغات و صنایع دستی، کودک، برنامه‌های فرهنگی هنری و... آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند. همچنین تعدادی غرفه سیار برای فروش مواد غذایی نیز تدارک دیده شده است.

اجرای موسیقی محلی و اصیل ایرانی، برنامه‌های میدانی، پرده خوانی، استعدادیابی نوجوانان، اجرای فصل چهارم از مسابقه گویندگی «صدای تو» و... بخش‌های دیگری از این جشنواره است.

نظر خود را درباره «جشنواره انار» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره جشنواره انار فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.