زمان مطالعه: 1 دقیقه
جشنواره آش اقوام ایرانی

جشنواره آش اقوام ایرانی

جشنواره ملی آش اقوام ایرانی یکی از قدیمی ترین جشنواره های غذایی ایران است که همه ساله در شهر زنجان برگزار می شود اما این بار در شهر تهران برگزار شده است.

جشنواره آش اقوام ایرانی یکی از بزرگترین و قدیمی ترین جشنواره های غذایی ایرانی است که هر ساله در شهر زنجان برگزار می شد، اما در چند سال اخیر و به علت شیوع کرونا در کشورمان با یک وقفه چند ساله، این بار در گذر گردشگری بوستان آب و آتش تهران برگزار می شود.

این جشنواره شنبه تا چهارشنبه از ساعت 14:00 الی 23:00 و پنج‌شنبه و جمعه از ساعت 12:00 الی 23:00 در پارک آب و آتش پذیرای بازدیدکنندگان در این روزهای سرد زمستان همراه با فروش و ارائه انواع آش های سنتی اقوام مختلف ایران خواهد بود. لازم به ذکر است بازدید از جشنواره با رعایت پروتکل های بهداشتی برای عموم مردم رایگان است.

زمان و محل برگزاری جشنواره آش اقوام ایرانی

  • زمان برگزاری: از 14 تا 30 بهمن ماه 1400
  • محل برگزاری: گذر گردشگری بوستان آب و آتش
  • ساعات بازدید: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 14 تا 23 و پنج‌شنبه و جمعه از ساعت 12 تا 23

تاریخچه جشنواره آش

جشنواره ملی آش ایرانی قدیمی‌ترین جشنواره غذا در ایران به حساب می آید که در بازه زمانی اردیبهشت تا مهرماه هر سال، در شهر زیبای زنجان برگزار می‌شود. در این جشنواره ملی، اقوام مختلف ایرانی به دعوت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، به این شهر می‌روند و با برپایی دیگ‌های بزرگ آش به روش و سبک سنتی در محل برگزاری جشنواره، اقدام به پختن آش و نشان دادن آداب و رسوم و سنت‌های خود می‌کنند.
لازم به ذکر است که، آش یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین خوراک‌های سفره‌ ایرانی محسوب می‌شود، تا جایی که به طبخ کننده‌ی غذا آشپز گفته‌ می‌شود.

از سوی دیگر، آش‌ها بخش جدانشدنی از آیین‌ها و رسومات سنتی ایرانی هم هستند. برای مثال، ایرانی‌ها در زمان های قدیم آش را در مراسم سوگواری یا برای بیشتر شدن خیر و برکت مزرعه ها و دامپروری های خود می پختند و یا آن را به شکرانه محصول خوب و سلامت دوستان و اعضای خانواده خود به طبخ می‌رسانند.

نظر خود را درباره «جشنواره آش اقوام ایرانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره جشنواره آش اقوام ایرانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.