زمان مطالعه: 3 دقیقه
دقیق ترین پیش بینی ها از جام جهانی فوتبال

دقیق ترین پیش بینی ها از جام جهانی فوتبال

پیش بینی مسابقات مهم فوتبال امری عادی است. اما پیش بینی صحیح مسابقات نیاز به شناخت دقیق از تیمها دارد. در سال 1938 دو نمونه از بهترین پیش بینی ها اتفاق افتاد.

مهدی زارعی- در سالهای قبل از جام جهانی 1938 و برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در فرانسه، قاره اروپا گرفتار آشوب و نابسامانی بود. الحاق اتریش به آلمان نازی نیز باعث شد که بهترین بازیکنان فوتبال اتریش را آلمانی ها ربوده و در تیم ملی آلمان جای دهند.

کشور اسپانیا نیز گرفتار جنگ های داخلی بود. در آن سوی جهان در قاره آمریکا، اروگوئه که هنوز از خودداری برخی از کشورهای اروپایی برای شرکت در مسابقات جام جهانی سال 1930 آزرده خاطر بود، گرفتار بحران فوتبال حرفه‌ای( پرفشنالیزم)  شده و تیم ملی عملا اسیر باشگاههایی شده بود که از تیم ملی حمایت نمی کردند.

فدراسیون فوتبال آرژانتین نیز از جهت دیگر آزردگی خاطر داشته و جریان آن از این قرار بود که در کنگره فدراسیون بین المللی فوتبال در سال 1936 در اپرای کرول شهر برلین برگزار شده بود، با این که آرژانتین خود را نامزد برگزاری مسابقات جام جهانی 1938 نموده بود، اعضای فیفا فرانسه را به آن کشور ترجیح دادند. به همین خاطر پس از چندین ماه مذاکره و قهر و آشتی بالاخره آرژانتین تصمیم گرفت که از شرکت در این مسابقات خودداری کند. این تصمیم چنان ناگوار بود که در خارج از ساختمان فدراسیون فوتبال آرژانتین در شهر بوئنوس آیرس اغتشاشاتی از هواخواهان شرکت در این مسابقات برپا شود که پلیس برای فرونشاندن آن ناچار به مداخله گردید.

تیم ملی کوبا

در خلال چهار سال گذشته تیم ایتالیا به کلی تغییر پیدا کرده بود. در اولین بازی مسابقات جام جهانی که بین تیم ایتالیا و نروژ انجام شدف مونزگلیو آخرین بازی خود را کرد و از تیم خارج شد. به این ترتیب از بازیکنان تیم قهرمان سال 1934 ایتالیا فقط دو فروارد میانی یعنی جوزپه مه اتزا و جیوانی فراریس باقی مانده بودند. اما در عین حال بازیکنان با استعداد جوانی به تیم ایتالیا پیوسته بودند که تعداد آنان فراوان بود. در بین تازه واردین سنتر فوروارد برجسته ای به نام سیلویو پیولا دیده می شود که از بازیکنان باشگاه حرفه‌ای ورچلی بود.

از سال 1935 به بعد تیم ایتالیا فقط یک بار در پراگ در برابر دیگر فینالیست جام جهانی 1934( چکسلواکی) شکست خورده بود. آن ها از شرکت در سومین مسابقه انتقامی با چکها خودداری کردند. مربی ایتالیا همچون دوره قبل معتقد بود که در نقش هافبک وسط باید بازیکنی درشت اندام، عضلانی و پرتحرک قرار داده شود. مونتی بازیکن قدیمی کنار رفته بود ولی پوزو یک بازیکن مهاجم و نیرومند از اروگوئه به نام میشله آندرئولو پیدا کرده بود که به خوبی می‌توانست نقش چارلی رابرتز را در آتزوری ایفا کند. در سالهای بعد پوزو هنگامی که تیم جدید ایتالیا را با تیم سال 1934 مقایسه می‌کرد چنین نوشت:

 

تیم قدیمی شاید تا حدودی از نقطه نظر فردی قوی تر و جنگجو تر بود ولی تیم ایتالیا که در پاریس در مسابقات جام جهانی شرکت کرد، از نقطه‌نظر دسته جمعی( TEAM WORK) به مراتب بهتر و به عبارت دیگر از تمامی استعدادهای ممکن استفاده کرده بود.

 

پوزو معتقد بود که اگر تیم سال 1938 ایتالیا و انگلستان در یک زمین بی طرف بازی می کرد بدون شک انگلستان را مغلوب می ساخت. زیرا تیم ایتالیا نمی توانست در زمین های گلی و لیز لندن یا منچستر بازی کند و دلیل باخت ایتالیا در سال 1934 در زمین انگلستان همین بود. اما تیم انگلستان باز هم در جام جهانی غایب بود و به این ترتیب تیم های مجارستان و چکسلواکی قوی ترین رقبای ایتالیا محسوب می شدند.

با این حال نشریه پاری سوار درباره‌ی این مسابقات پیش بینی کرد:

 

ایتالیا قهرمان، مجارستان بعد از ایتالیا بهترین تیم و برزیل تیمی است که به جمع چهار تیم خواهد رسید ولی جایگاه این تیم قابل پیش بینی نیست.

 

اما در مرحله اول مسابقات، تیم کوبا در شهر تولوز با رومانی روبه رو شد. حضور کوبا در مسابقات جام جهانی به این علت بود که دیگر تیمهای آمریکای شمالی و مرکزی از شرکت در مسابقات انتخابی خودداری کرده بودند. این تیمها عبارت بودند از : مکزیک، کستاریکا، گویان هلند، السالوادور، کلمبیا و آمریکا.

کاپیتان های دو تیم کوبا و رومانی در مراسم آغازین مسابقه

با وجود آن که در تیم رومانی  سه نفر از بازیکنان تیم حاضر در جام جهانی 1930 حضور داشتند، اما نتیجه بازی این تیم با کوبا 3 بر 3 شد و کار به دیدار تکراری کشید. در بازی اول دروازه بان تیم کوبا بنیتو کارواخالس پِرِز به شدت مورد تشویق قرار گرفت اما در دیدار تکراری او کنار گذاشته شد. این دروازه بان بی نظیر به جای ان که خم به ابرو آورد مصاحبه ای مطبوعاتی تشکیل داد و طی آن اظهار داشت:

 

تیم کوبا برنده خواهد  بود.

 

وی گفت:

 

از تاکتیک بازی رومانیایی ها اطلاع کامل حاصل کرده ایم و دیگر چیزی از ما پوشیده نیست.

 

کارواخالس پیش بینی کرد که نتیجه مسابقه دو بر یک به سود کوبا خواهد بود. این پیش بینی به حقیقت پیوست. هر چند که برخی از تماشاگران برخلاف نظر ژرژ کاپِدویل- خط نگهدار فرانسوی- معتقد بودند که گل پیروزی کوبا آفساید بوده است.

هرچه بود هم پیش بینی دروازه بان کوبا دقیقا درست از آب درآمد و هم پیش بینی نشریه فرانسوی؛ در پایان جام ایتالیا قهرمان شد، مجارستان دوم و برزیل هم سوم!

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «دقیق ترین پیش بینی ها از جام جهانی فوتبال» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دقیق ترین پیش بینی ها از جام جهانی فوتبال فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.