زمان مطالعه: 2 دقیقه
پنج پنالتی از دست رفته در یک مسابقه جام جهانی فوتسال

پنج پنالتی از دست رفته در یک مسابقه جام جهانی فوتسال

در رقابتهای جام جهانی فوتسال (1996) تیم ایران در بازی با بلژیک رکوردی برجای گذاشت که کسی دوست ندارد تکرار شود!

جام جهانی فوتسال 1996 (اسپانيا)

 سومين دوره  جام جهاني فوتسال باز هم در اروپا برگزار شد. كشور اسپانيا از24 نوامبر تا هشتم دسامبر1996 ميزبان تورنمنتي بود كه بازي‌هاي آن در چهار شهر برگزار مي‌شد. استاديوم7500نفره هابيون د دپورته. شهر «مورسيا»، ورزشگاه2050نفره «پدرودلگادو روبله دو» شهر«سخوويا»، استاديوم4357 نفره «پابيون دكاستيون» در شهر «كاستيون دلاپلانا» و ورزشگاه15000 نفره «پالائوسنت يوردي» شهر بارسلون چهار محلي بودندكه مسابقات درآن برگزار شدند. براي نخستين بار امتياز هر برد به عدد 3 افزايش يافت و با حضور دو تيم از جمهوري‌هاي تازه استقلال يافته شوروي سابق، قدرت‌هاي جديدي در بازي‌ها ظهور كردند.

در گروه نخست اين نتايج رقم خورد:

اسپانيا(7-2)مصر، اوكراين(11-2)استراليا

 مصر(8-2) استراليا، اسپانيا(4-1) اوكراين

 اوكراين(10-3) مصر، اسپانيا(7-0) استراليا

پديده گروه دوم بازي‌ها نيز روسيه بود كه آرژانتين را از صعود به مرحله دوم بازداشت و خود به اين مرحله رسيد.

هلند(2-2)روسيه، آرژانتين(1-2)چين

 آرژانتين(2-2) روسيه، هلند(5-1)چين

 روسيه(11-1) چين،  هلند(6-3) آرژانتين

در گروه سوم نيز به نظر مي‌رسيد كه آمريكا مشكلي براي صعود داشته باشد امّا نسل طلايي اين تيم براي هميشه  به پايان رسيده بود و اروگوئه  جاي اين تيم را در مرحله بعد گرفت.

اروگوئه(1-0) آمريكا، ايتاليا(10-0) مالزي

 ايتاليا(4-2) آمريكا، اروگوئه(4-1)مالزي

 اروگوئه(2-2)ايتاليا، آمريكا(10-2) مالزي

 عاقبت از دست دادن پنالتی

 در گروه چهارم پيشاپيش صعود برزيل مسجّل به نظر مي‌رسيد. امّا مشخص نبود كه آيا ايران مي‌تواند به عنوان تيم دوم گروه صعود كند يااين كه بلژيك انتقام شكست دوره قبل را  از نماينده  اول آسيا خواهد گرفت؟! در روز 25 نوامبر برزيل(5-2) بلژيك را شكست داد و شاگردان منصور پور‌حيدري (7-0) كوبا را از پيش روي برداشتند. دو روز بعد تيم برزيل با نتيجه(18-0) كوبا را منكوب كرد. امّا بازيكنان ايران ركوردي عجيب به جاي نهادند و 5 بار پنالتي‌هاي خودرا از نقطه پنالتي دوم به هدر دادند تا بلژيك(5-2) پيروز شود و كار ايران  براي صعود به امّا و اگر كشيده شود. بلژيك در آخرين ديدار(6-3) كوبا را شكست  داد. ايران هم (3-8) از برزيل باخت و حذف شد.

از نكات قابل توجه اين ديدار، مهارت برزيلي‌ها در بازي با توپ بود. تا جايي كه يك‌بار ضربه كاشته آنها به اندازه‌اي اوج گرفت كه به سقف سالن خورد!

اقتدار اسپانيا و برزيل

 دور دوم بدون شگفتي خاصي انجام شد و اسپانيا و برزيل صدرنشين گروههاي دوگانه شدند. در گروه يك نتايج زير به دست آمد: ايتاليا(4-1) بلژيك، اسپانيا(2-0) روسيه،  روسيه(3-0) ايتاليا، اسپانيا(2-1) بلژيك، روسيه(6-2) بلژيك، اسپانيا(4-1) ايتاليا

برزيليها همچون اسپانيا مقتدر نبودند. امّا با دو برد و يك تساوي صدرنشين گروه دوم شدند.

هلند(4-4)اوكراين، برزيل(5-2) اروگوئه، برزيل(2-2) اوكراين، اروگوئه(5-4)هلند، برزيل(5-1) هلند،   اوكراين(5-3) اروگوئه

هت‌تريك قهرمانی های برزيل

مرحله نيمه نهايي در روز ششم دسامبر برگزار شد. برزيل(6-2) روسيه را شكست داد و اسپانيا(4-1) اوكراين  را از پيش رو برداشت. دو روز بعد آخرين مسابقه‌هاي جام برگزار شد. در ديدار رده‌بندي روسيه(3-2) اوكراين را  شكست داد و صاحب عنوان سوم مسابقات شد. فينال در ساعت 13 همان روز برگزار شد و برزيل در همان نيمه اول با ثبت نتيجه(3-1) برتري خود را تثبيت كرد. اسپانيا در نيمه دوم بهتر بود. اما در پايان نتيجه مسابقه(6-4) به سود برزيل خاتمه يافت و 15500 تماشاگر مشاهده كردند كه برزيل چگونه در خاك قدرتمندترين رقيب خود نيز عنوان قهرماني را از دست نداد! در اين بازي‌ها12 بازيكن منتخب‌ جام نيز انتخاب شدند كه اكثراً  برزيلي بودند: سرجينيو،مارسيو، واژينيو،‌ مانوئل توبياس، فينيليو، ساندرنيو، دانيلو، چوكو، واندر، باگه، كلوويس، ژسير، مربي برگزيده تيم منتخب نيز «استاكويو آفونسو آرائوخو» بود. در اين بازي‌ها290 گل به ثمر رسيد و ميانگين 25/7 گل براي هر مسابقه به دست آمد.

 

نظر خود را درباره «پنج پنالتی از دست رفته در یک مسابقه جام جهانی فوتسال» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره پنج پنالتی از دست رفته در یک مسابقه جام جهانی فوتسال فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.