زمان مطالعه: 3 دقیقه
جاذبه‌های گردشگری مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد

مشهد به دلیل داشتن جاذبه‌های سیاحتی، زیارتی و تفریحی، در طول سال گردشگران فراوانی را به خود جذب می‌کند. علاوه بر این که این شهر مفتخر وجود حرم امام رضا (ع)...

مشهد به دلیل داشتن جاذبه‌های سیاحتی، زیارتی و تفریحی، در طول سال گردشگران فراوانی را به خود جذب می‌کند. علاوه بر این که این شهر مفتخر وجود حرم امام رضا (ع) است، جاذبه‌های تفریحی و گردشگری بسیاری دارد که به جذابیت‌های این قطب گردشگری افزوده است.

شهر مشهد بعد از تهران در فهرست پهناورترین شهرهای کشور قرار گرفته است. در زمان افشاریان این شهر پایتخت ایران بوده است و همچنین در بازه‌های زمانی مختلف شاهد حضور عالمان و مشاهیر به‌نامی بوده که هم اکنون آرامگاه آنان نیز جزو جاذبه‌های گردشگری این شهر به حساب می‌آید.

سایت آسمان هفتم ارائه دهنده تور مشهد  به صورت منظم و روزانه و با پشتیبانی 24 ساعته، آماده پاسخگویی به سوالات مسافران گرامی است.

در ادامه به جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد می‌پردازیم.

حرم امام رضا (ع)

حرم امام رضا (ع) مهم‌ترین مکان مذهبی در ایران است. این حرم تعدادی مسجد، آرامگاه، صحن، موزه و کتابخانه را شامل می‌شود. ساخت آن قبل از دوران صفویان و تیموریان آغاز شده است.  اوج رسیدگی و فعالیت برای باسازی حرم در دوران شاه طهماسب صفوی آغاز شد. حرم امام رضا (ع) هم اکنون نیز برای مسلمانان و شیعیان مکانی معنوی و مقدس به حساب می‌آید.

آرامگاه شیخ بهایی

شیخ بهایی دانشمند و عالم قرن دهم و یازدهم یکی از افرادی است که آرامگاه او در شهر مشهد قرار گرفته است. این آرامگاه با مزار سنگی، آینه‌کاری، کتیبه‌های خوشنویسی و دیوارهای شیشه‌ای مزین گشته است و مساحت آن به 102 متر می‌رسد.

گنبد سبز

گنبد سبز آرامگاه شیخ مؤمن استر آبادی است که در دوران صفویان بنا نهاده شده است. این گنبد دارای چهار ایوان، طاق‌هایی با نمای زیبا و کاشی‌کاری است. شاه عباس صفوی دستور ساخت این بنا را صادر نمود و در حال حاضر این گنبد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

مقبره فردوسی

آرامگاه فردوسی، پدر شعر فارسی، در باغی زیبا به فاصله 20 کیلومتری از شهر مشهد قرار گرفته است. دستور ساخت این آرامگاه در سال 1343 توسط انجمن آثار ملی صادر شد و بنای کنونی آن که از معماری دوره هخامنشی الهام گرفته شده توسط مهندس هوشنگ سیحون و نظارت‌های ایشان صورت گرفته است.

مجموعه کوهسنگی

بعد از پارک ملت، پارک کوهسنگی از بزرگترین پارک‌های مشهد به حساب می‌آید. موقعیت این پارک در جنوب و انتهای خیابان کوهسنگی است. این پارک در میان قدیمی‌ترین روستاهای مشهد و در قسمت کوهپایه‌ای قرار گرفته است. عناصری مانند آب، نور و سرسبزی، طراوت و حس تازگی این مکان را تکمیل کرده است.

مسجد گوهر شاد

مسجد گوهرشاد در قسمت جنوبی حرم مطهر امام رضا (ع) قرار گرفته است. ساخت این مسجد با کاشی‌کاری و معماری خاص خود عظمت و شکوه را به بازدیدکنندگان تلقین خواهد کرد. این بنا به دستور گوهرشاد همسر شاهرخ در مجاور حرم ساخته شد.

 بازار رضا

بازار رضا در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) قرار گرفته است. بنابراین اگر به حرم رفتید می‌توانستید سری هم به این بازار بزنید. بیشتر گردشگران برای خرید سوغاتی به این بازار می‌روند. به دلیل ازدحام خریداران در این بازار و موقعیت آن، به این بازار لقب پربازدیدترین بازارهای سنتی را داده‌اند.

پارک وکیل آباد

یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های تفریحی مشهد باغ وکیل‌آباد است. این پارک انتهای بلوار وکیل در قسمت جنوب غربی شهر قرار گرفته است. صاحب این باغ، حسین آقای ملک، در سال 1348 این مکان را به شهرداری  واگذار کرد.

دره هفت حوض

دره هفت‌حوض یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی مشهد به حساب می‌آید . این مکان دارای حوضچه‌هایی است که وسعت برخی از آن‌ها به اندازه یک استخر کوچک است. مسیر آب از این حوضچه‌ها به سمت رودخانه ادامه پیدا می‌کند. این مکان حدود هفت کیلومتر با شهر مشهد فاصله دارد.

سرزمین موج های آبی

سرزمین موج‌های آبی اولین پارک آبی و تفریحی ساخته شده در ایران است. شما با یک روز وقت گذاشتن در این پارک آبی می‌توانید اوج هیجان را تجربه کنید. مشهد در زمینه احداث پارک‌های آبی موقعیت بی‌نظیری در غرب آسیا دارد. یکی از جاذبه‌های ورزشی خاص در مشهد وجود پارک‌های آبی است که به‌ دلیل سرپوشیده بودن امکان استفاده از آن‌ها در تمام طول سال وجود دارد. پارک آبی ایرانیان، سرزمین موج‌های آبی، پارک ساحلی آفتاب و موج‌های خروشان از پارک‌های آبی مجهزی است که طرفدارن بسیاری در ایران دارد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «جاذبه‌های گردشگری مشهد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره جاذبه‌های گردشگری مشهد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.