زمان مطالعه: 1 دقیقه
تیمی که بدون شکست، اقتدارش در آفریقا خاتمه یافت!

تیمی که بدون شکست، اقتدارش در آفریقا خاتمه یافت!

تا سال 2010 تیم ملی مصر در رقابتهای جام ملتهای آفریقا دست نیافتنی بود.

داستان شکست ناپذیری مصر از مرحله گروهی جام ملتهای آفریقا 2004 آغاز شد. تیم مصر پس از شکست (2-1) مقابل الجزایر در آخرین دیدار در حالی با کامرون به تساوی بدون گل دست یافت که برای صعود حتما باید برنده می شد. به این ترتیب فرعون ها از صعود به مرحله بعد بازماندند در حالی که روند سريال بازیهای بدون باخت آنها آغاز شده بود.

مصر در مسابقات 2006 در خانه شکست ناپذیر بود و مقابل لیبی(3-0) و ساحل عاج(3-1) پیروز شد و با مراکش هم بدون گل مساوی کرد. سه برد مقابل کنگو( 4-1)، سنگال(2-1) و ساحل عاج( در ضربات پنالتی) این تیم را بدون شکست به مقام قهرمانی مسابقات رساند تا آفریقایی ها برای برتری مقابل مصر دو سال دیگر انتظار بکشند.

اما در سال 2008 هم تیمی حریف مصر نشد و این تیم در برابر کامرون(4-2) و سودان(3-0) برنده شد و پس از تساوی(1-1) در برابر زامبیا به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شد. در ادامه مسابقه ها سه برد مقابل آنگولا(2-1)، ساحل عاج(4-1) و کامرون(1-0) یک بار دیگر قهرمان مسابقه ها شد تا مصر برای ششمین بار بر قله فوتبال آفریقا بایستد.

حالا مصری ها در سیزده مسابقه پیاپی در جام ملتهای آفریقا بدون شکست مانده بودند و آماده می شدند تا در سال 2010 هم از عنوان خود دفاع کرده و هم به روند شکست ناپذیری خود ادامه دهند. در آن سال مصر با برتری مقابل نیجریه(3-1)، موزامبیک(2-0)، بنین(2-0)، کامرون(3-1)، الجزایر(4-0) و غنا(1-0) هت تریک خود را تکمیل و باز هم قهرمان آفریقا شد. تعداد بازیهای بدون شکست این تیم نیز به 19 مسابقه پیاپی رسید.

جالب این جا بود که در طول این سالها مصر از رسیدن به جام جهانی بازماند اما هربار که مسابقات جام ملتهای آفریقا آغاز می شد این تیم دست نیافتنی می شد. مصری ها حالا می خواستند در سال 2012 برای هشتمین بار در جام ملتها قهرمان شوند. اما...

این روند بدون حضور در بازیهای دوره بعدی جام ملتهای آفریقا متوقف شد! در سال 2011 بهار عربی کشورهای مختلف شمال آفریقا را در بر گرفت و مصر نیز از اتفاقات بهار عربی بی نصیب نماند. اتفاقاتی که سبب شد حسنی مبارک در 11 فوریه 2011 استعفا دهد و اوضاع ورزش مصر نیز متاثر از رویدادهای سیاسی دچار قهقرا شود.

در انتخابی مسابقات 2012 مصر در 6 مسابقه تنها بازی آخر خود را برد و سه بار مقابل نیجر(1-0)، آفریقای جنوبی(1-0) و سیرالئون(2-1) تن به شکست داد. انقلاب مصر فوتبال این کشور را در خود بلعید و مصر مسابقات سالهای 2013،2012 و 2015 را از دست داد. داستان این تیم شکست ناپذیر هم به پایان خود رسید...

نظر خود را درباره «تیمی که بدون شکست، اقتدارش در آفریقا خاتمه یافت!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تیمی که بدون شکست، اقتدارش در آفریقا خاتمه یافت! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.