زمان مطالعه: 2 دقیقه
تیم ملی انگلیس و سرودی که خوانده نشد!

تیم ملی انگلیس و سرودی که خوانده نشد!

با حذف انگلیس از جام جهانی 2022، سرود معروف هواداران این تیم باز هم خوانده نشد.

داره میاد خونه

داره میاد

فوتبال به خانه می آید

 

معمولا هر یک از تیمهای باشگاهی فوتبال، سرود یا سرودهایی دارند که هواداران آنها،  این سرودها را در استادیوم می خوانند. اما این سرودها فقط مختص تیمهای باشگاهی نیستند و  تیمهای ملی  هم می توانند آهنگهای ویژه خودشان را داشته باشند؛ حتی با وجود این که بازیکئان هر تیم ملی در ابتدای مسابقه، سرود ملی کشورشان رو می خوانند و شاید نیاز چندانی به سرود جداگانه ای برای تیم ملی احساس نشود ، اما طبیعی است که تماشاگران نمی توانند در طول مسابقه برای نشان دادن علاقه خود به تیم، مرتبا سرود ملی کشورشان را  زمزمه کنند.

در این شرایط باید دید که آنها به چه سرودی علاقه دارند، حفظ  کردن کدام سرود آسان است و می توان آن را در ورزشگاه خواند.

انگلیسی ها یک نمونه خیلی خوب از این سرودها را برای خود دارند. یک مجموعه ساده از کلماتی که به راحتی در ذهن می مانند و همه می توانند آنها را حفظ کنند؛ حتی کسانی که به زبان انگلیسی تسلط نداشته باشند.

همه اینها دست به دست هم دادند تا وقتی تیم ملی انگلیس در سال 1996 میزبان جام ملتهای اروپا شد، همه استادیوم یک صدا این اشعار را بخوانند. مثلا در نیمه نهایی این مسابقات و قبل از نبرد حساس مقابل آلمان، بیشتر از 80 هزار هوادار انگلیسی، یکصدا این اشعار را خواندند. در بخشهای دیگری از این اشعار آمده است:

سه شیر روی یک پیراهن

ژول ریمه هنوز می درخشد

سی سال درد

هیچ وقت مانع رویاپردازی من نشد

اینهمه شوخی، اینهمه تمسخر

شما را فرسوده می کند

در طول سالها

اما من هنوز آن تکل مور را می بینم

این سرود که اسمش« سه شیرها» هست و اشاره به لقب تیم ملی انگلیس دارد، در 20 می 1996 توسط کمدین های انگلیسی، با همکاری یان برودی، دیوید بَدیِل و فرانک اسکینر اجرا شد. خوانندگان برای جذاب تر شدن کلیپ سه شیرها، به اردوی تیم ملی انگلیس رفتند و همراه با بازیکنان تیم ملی این سرود را خواندند. صحنه های جذاب تاریخ فوتبال انگلیس هم در همین اردو توسط بازیکنان، بازسازی شد. صحنه هایی مثل تکل تاریخی بابی مور در جام جهانی 1970 در بازی با برزیل یا گل بابی چارلتون در بازی با مکزیک در جام جهانی 1966 و گل گری لینه کر به آلمان در نیمه نهایی جام جهانی 1990.  شادی نابی استایلز بعد از فینال جام جهانی 1966 با جام ژول ریمه هم در این کلیپ فراموش نشده است.

The Lightning Seeds, Baddiel & Skinner play 'Three Lions' on 'The Last Leg'

در لابه لای کلیپ، هم صدای گزارشگران انگلیسی را می شنویم. در لحظه هایی مثل مهار تاریخ گوردون بنکس دروازه بان انگلیس در مصاف با پله در جام جهانی 1970 با صدای دیوید کولمن یا گل دیوید پلات در دقیقه 119 بازی با بلژیک در جام جهانی 1990 و صدای جان ماتسون گزارشگر معروف انگلیسی.

در لابه لای اشعار، بارها و بارها عبارت

 It's coming home

Football's coming home

گفته می شود و هر علاقه مندی می تواند به سرعت، آنها را در خاطر سپرده و تکرار کند. نتیجه همین می شود که آهنگ سه شیرها به یکی از مانگارترین سرودهای فوتبالی تبدیل شود. حتی با این که حدود 30 سال از ساخت آن می گذرد و حتی با این فرض که انگلیس هرگز قهرمان جهان یا اروپا نگردد.

دو سال بعد این گروه آهنگی مشابه برای جام جهانی 1998 آماده کردند که آن هم دارای موزیک ویدیویی جالب ازبرخورد هواداران انگلیس و آلمان بود. البته دومین موزیک هرگز به محبوبیت اولین کلیپ نرسید.

 



نظر خود را درباره «تیم ملی انگلیس و سرودی که خوانده نشد!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تیم ملی انگلیس و سرودی که خوانده نشد! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.