زمان مطالعه: 1 دقیقه
حضور تیمهای استانی در رقابتهای ملی فوتبال زنان آسیا!

حضور تیمهای استانی در رقابتهای ملی فوتبال زنان آسیا!

هرچند این روزها مسابقات فوتبال زنان از نظر کیفیت و سازماندهی برگزاری تفاوت چندانی با رقابتهای مردان ندارد، اما در گذشته شرایط با امروز کاملا متفاوت بود.

سومین دوره رقابتهای جام ملتهای زنان آسیا اولین تورنمنتی بود که در جنوب آسیا برگزار می شد. یک تورنمنت عجیب که کمبود تیمهای حاضر در آن سبب شد تا مسابقات به صورت دوره ای برگزار شود. اما این تنها دلیل تفاوت این تورنمنت با ادوار قبل و بعد مسابقات نبود.

در ابتدا قرار بود که مسابقات مطابق برنامه همیشگی به فاصله دو سال بعد از دوره دوم مسابقات و در سال 1979 برگزار شود. اما هندی ها نتوانستند در زمان مقرر رقابتها را برگزار کنند و به این ترتیب مسابقات با اندکی تاخیر در 11 ژانویه 1980 آغاز شد.

استقبال چنان کم بود که هند با دو تیم ملی در این رقابتها شرکت کرد؛ هند شمالی و هند جنوبی! استرالیا هم تیم ملی خود را به صورت رسمی به مسابقات اعزام نکرد و تیمی که از استرالیا راهی رقابتها شده بود، با نام استرالیای غربی در رقابتها حاضر شد. هنگ کنگ، مالزی و چین تایپه تنها تیمهای ملی رسمی مسابقات بودند و رقابتها به صورت دوره ای بین این تیمها آغاز شد. آن هم در شرایطی که فرصتی برای استراحت تیمها نبود و یک روز بعد از هر مسابقه، نوبت به دیدار بعدی مسابقات می رسید!

در پایان مرحله گروهی چین تایپه با 4 برد و یک تساوی مقابل هند جنوبی صدرنشین شد و هند جنوبی با 8 امتیاز در رده دوم ایستاد. تساوی (0-0) این دو تیم در برابر یکدیگر نخستین بازی بدون گل تاریخ تورنمنت نیز محسوب می شد. استرالیای غربی و هنگ کنگ هم با 2 برد و 3 باخت در رده های بعدی قرار گرفتند تا این چهار تیم راهی دور بعد شده و مرحله نیمه نهایی را آغاز کنند.

در روز 19 ژانویه چین تایپه 5 گل به استرالیای غربی زد و هند جنوبی هم (3-1) هنگ کنگ را شکست داد تا تکلیف دو تیم فینالیست مشخص شود. اما مسابقه رده بندی هرگز برگزار نشد! زیرا هنگ کنگی ها بلیت های بازگشت از هند را رزرو کرده بودند و اگر بازی رده بندی را انجام می دادند باید 4 روز بیشتر در هند می ماندند!

سرانجام روز 20 ژانویه مسابقه فینال برگزار و چین تایپه با برتری (2-0) مقابل هند جنوبی قهرمان شد. چین تایپه در طول تورنمنت 19 گل زد و هرگز گلی دریافت نکرد. نتیجه ای درخشان در یک تورنمنت بی کیفیت و ضعیف!

نظر خود را درباره «حضور تیمهای استانی در رقابتهای ملی فوتبال زنان آسیا!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره حضور تیمهای استانی در رقابتهای ملی فوتبال زنان آسیا! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.