زمان مطالعه: 1 دقیقه
لحظه های ماندگار جام ملتهای اروپا( زنان): قهرمانی در مسابقات بدون میزبان

لحظه های ماندگار جام ملتهای اروپا( زنان): قهرمانی در مسابقات بدون میزبان

تیم ملی زنان آلمان در سال 1995 هت تریك قهرمانی خود در یورو زنان را در تورنمنتی بدون میزبان به دست آورد. 

مهدی زارعی- با تجزیه كشورهای شوروی و یوگسلاوی و افزایش كشورهای اروپایی، تعداد تیم‌های داوطلب برای حضور در یورو به 30 افزایش یافت. تازه‌واردها اكثراً ضعیف بودند تا جایی كه آلمان در 6 بازی صاحب 55 گل زده شد و 24 گل را در دو بازی مقابل ولز به ثمر رساند!!!

آلمانی ها به جز دو برد(12-0) در برابر ولز، در برابر سوییس هم(5-0) و (11-0) پیروز شدند و با دو برد(7-0) و (8-0) مقابل کرواسی، به سادگی هرچه تمام راخی مرحله بعد شدند.

برد (9ـ0) سوئد مقابل لاتویا، دو برد (11ـ0) دانمارك در برابر لیتوانی و برد (9ـ0) و (8ـ0) نروژ مقابل چك و مجارستان از بازی‌های یك‌طرفه این تورنمنت بودند! اما هیچ یک به پای برد(17-0) اسپانیا در برابر اسلوونی نمی رسیدند. اسپانیا در مرحله مقدماتی هر دو بازی رفت و برگشت خود در برابر انگلیس و یک بازی مقابل بلژیک را با تساوی(0-0) به پایان رساند تا با وجود برتری در بازی برگشت مقابل بلژیک(4-0) و اسلوونی(4-0) بدون گل خورده از صعود به مرحله نهایی بازماند! انگلیس هم در همین گروه دقیقا مثل اسپانیا 29 گل زد و گلی دریافت نکرد. اما به خاطر دو برد(6-0) و (3-0) در برابر بلژیک، صاحب 10 امتیاز شد و با یک امتیاز برتری نسبت به اسپانیا راهی مرحله بعد شد. اسلوونی هم با خوردن 60 گل در شش مسابقه و ناکامی در زدن حتی یک گل، رکورد جدیدی برای ضعیف ترین تیم حاضر در مسابقات به جا نهاد!

با صعود هشت صدرنشین گروههای هشت‌گانه، نتایج زیر در دور یك‌چهارم نهایی رقم خورد:

آلمان (5 ـ 0) روسیه

نروژ (7 ـ 3) ایتالیا

سوئد (3ـ2) دانمارك 

انگلستان (4ـ2) ایسلند

دور نهایی فاقد میزبان بود و یك بار دیگر مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار شد تا آلمان (6ـ2) انگلستان را از پیش روی برداشته و حریف سوئدی شود كه نروژ را (7ـ5) شكست داده بود. فینال به صورت تك‌بازی در استادیوم فریتز والتر شهر كایزرسلاترن برگزار شد و آلمان با این كه در دقیقه 6 و اولین گل را دریافت كرد، امّا به بازی بازگشت و تا دقیقه 85 سه بار دروازه حریف را باز كرد. نتیجه نهایی (3ـ2) بود و این به معنای سومین قهرمانی آلمان‌ها در یورو بود.

در مرحله نهایی این مسابقات در 5 مسابقه 25 گل به ثمر رسید و با وجود این تعداد گل( میانگین 5 گل در هر بازی) بهترین گلزن مرحله نهایی لِنا ویدِکول سوئدی بود که تنها سه گل به ثمر رساند. عنوان بهترین بازیکن تورنمنت هم به بیرژیت پرینتس آلمانی رسید که قرار بود تا یک دهه بعد در فوتبال زنان آلمان بدرخشد.

نظر خود را درباره «لحظه های ماندگار جام ملتهای اروپا( زنان): قهرمانی در مسابقات بدون میزبان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره لحظه های ماندگار جام ملتهای اروپا( زنان): قهرمانی در مسابقات بدون میزبان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.