مهدی زارعی- در سال 1993 تعداد تیمهای داوطلب برای شركت در یورو ـ زنان به 23 افزایش یافت و یوفا تصمیم گرفت كه مسابقات مقدماتی را در هشت گروه برگزار كند. به این ترتیب هفت گروه سه تیمه و یك گروه دو تیمی تشكیل شدند كه مسابقه رفت این گروه دو تیمه در زمینی بی‌طرف (بلغارستان) برگزار شد و آلمان با پیروزی (3ـ0) در برابر یوگسلاوی راهی مرحله دوم شد! دلیل برگزار نشدن بازی برگشت دو تیم در کشور آلمان، تحریک یوگسلاوی به دنبال جنگ های داخلی این کشور بود. امری که سبب حمله نیروهای ناتو به یوگسلاوی و تحریم ورزش این کشور شد. در همین سال مردان یوگسلاوی هم از حضور در جام ملتهای اروپا محروم و جای خود را به دانمارکی ها دادند. 

دور اول بازی‌های یورو زنان از 21 سپتامبر 1991 تا 14 نوامبر 1992 به درازا انجامید و نتایج جالبی چون برد (10ـ0) نروژ و سوئد در برابر سوییس و جمهوری ایرلند رقم خورد! نروژی‌ها در 4 بازی مرحله اول 24 گل زدند و گلی دریافت نكردند!! از دیگر نتایج نروژ در دور مقدماتی تساوی بدون گل در خانه بلژیک و برد(8-0) در بازی برگشت مقابل همین تیم به همراه برتری(6-0) مقابل سوئیس بود تا وایکینگ ها با اقتدار راهی مرحله بعد شوند.

در این بازیها تنها در گروه پنجم مقدماتی سرهنوشت صعود به روز پایانی کشید و تیم هلند با تساوی(0-0) در خانه رومانی و با دو برد و دو تساوی راهی مرحله بعد شد. این در حالی بود که رومانی با یک برد و سه تساوی و بدون حتی یک شکست در حالی از صعود ماند که در چهار مسابقه خود تنها یک گل دریافت کرده بود!

به این ترتیب دور یك‌چهارم نهایی با حضور هشت تیم برتر گروهی به صورت رفت و برگشت انجام شد و این نتایج كسب شد:

ایتالیا (6 ـ 2) انگلستان

دانمارك (3ـ2) سوئد

نروژ (6 ـ 0) هلند

آلمان  (7ـ0) روسیه.

NORWAY MEDIAGUIDE MEDIAGUIDE NORWAY 1 - PDF Free Download

دور نهایی از 29 ژوئن تا 4 جولای در ایتالیا برگزار شد و ایتالیا پس از تساوی (1ـ1) مقابل آلمان در ضربات پنالتی (5 ـ 4) پیروز شد و حریف نروژ شد كه دانمارك را با یك گل از پیش روی برداشته بود.

دانمارك در دیدار رده‌بندی مقابل آلمان (3ـ1) پیروز شد و سرانجام هفت هزار تماشاگر حاضر در استادیوم دینو مانوزی شهر چزنا شاهد بودند كه نروژ با یك گل ایتالیا را شكست داد و برای دومین بار قهرمان این تورنمنت شد.

نظر خود را درباره «لحظه های ماندگار جام ملتهای اروپا( زنان): تیمی که بدون گل خورده قهرمان اروپا شد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره لحظه های ماندگار جام ملتهای اروپا( زنان): تیمی که بدون گل خورده قهرمان اروپا شد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.