زمان مطالعه: 5 دقیقه
بیوگرافی تیلور سوئیفت

بیوگرافی تیلور سوئیفت

تیلور سوئیفت یکی از خواننده‌های پرکار و معروف آمریکایی است که آهنگ های به یادماندنی زیادی را به بازار داده است.
نام و نام خانوادگی تیلور آلیسون سوئیفت
لقب تیلور سوئیفت
تاریخ تولد 13 دسامبر 1989
محل تولد وست ردینگ، پنسیلوانیا، ایالات متحده
محل زندگی آمریکا
ملیت آمریکایی، اسکاتلندی
حرفه خواننده، ترانه‌ سرا، تهیه‌ کننده موسیقی، بازیگر، کارگردان، بازرگان
وضعیت تاهل

نامزد

نام همسر جو آلوین

 

تیلور سویفت (Taylor Swift) با نام کامل تیلور آلیسون سوئیفت متولد 13 دسامبر 1989، خواننده کانتری و پاپ، ترانه‌سرا، تهیه‌ کننده موسیقی و هنرپیشه است. در ادامه این پست آسمونی بیوگرافی تیلور سوئیفت را ببینید.

درباره تیلور سوئیفت

تیلور آلیسون سوئیفت در 13 دسامبر 1989، در وست ردینگ، پنسیلوانیا زاده شد. پدرش، اسکات کینگزلی سوئیفت، یک کارگزار بازار بازیگر انگلیسی جو آلوین آغاز کرده است.

زندگی هنری تیلور سوئیفت

آلبوم بی باک تیلور سوئیفت
آلبوم بی باک تیلور سوئیفت در سال 2008

تیلور سوییفت ده سالگی به اجراهایی در اطراف شهرش - رقابت‌های karaoke، فستیوال‌ها و نمایشگاه‌ها- پرداخت و همچنین شروع به نوشتن آهنگ کرد. در دوازده سالگی او تمام تابستان را به نوشتن یک رمان 350صفحه‌ای اختصاص داد، که هیچ وقت چاپ نشد. شروع فراگیری گیتار تیلور را از یک تعمیرکار کامپیوتر بود که به او نشان داد چگونه می‌توان با سه آکورد بنوازد.

بعد از آموختن آن او اولین شعرش بنام «خوشبختی تو»∗ را نوشت. بیشترین تأثیر موسیقایی را شنایا تواین (خواننده زن و آهنگساز کانادایی) بر روی سوئیفت گذاشت. ضمن آنکه افراد دیگری بر روی او تأثیر گذاشتند همچون بریتنی اسپیرز، تینا ترنر، دالی پارتن و مادربزرگش. با اینکه مادربزرگش یک خواننده حرفه‌ای اپرا بود، اما ذائقه تیلور بیشتر به سمت موسیقی کانتری بود. در نوجوانی او علاقه و عشقش را نسبت به پتسی کلاین و دالی پارتن گسترش داد.

وی در چهارده‌ سالگی برای پیشرفت در موسیقی کانتری به نشویل، تنسی نقل مکان کرد. او قراردادی را با بیگ ماشین رکوردز امضا کرد و به جوان‌ ترین ترانه‌ نویس انتشارات موسیقی سونی/ای‌تی‌وی تبدیل شد. تیلور در اکتبر 2006، اولین آلبومش را با نام خودش منتشر کرد. تک‌ آهنگ «ترانه ما» او را به جوان‌ترین هنرمندی تبدیل کرد که به رتبه اول جدول داغ‌ترین ترانه‌های کانتری رسیده‌ است. دومین آلبوم سوئیفت بی‌باک در سال 2008 منتشر شد. موفقیت هم‌زمان تک‌ آهنگ‌های «داستان عشق» و «تو مال منی» بی‌باک را به پرفروش‌ترین آلبوم سال تبدیل کرد.

سومین آلبوم تیلور سوئیفت با نام حالا صحبت کن در سال 2010 منتشر شد و در ایالات متحده به رتبه 1 سعود کرد.

سومین تک‌ آهنگ این آلبوم «بدجنس» دو جایزه گرمی به دست آورد. چهارمین آلبوم سوئیفت، سرخ (2012) تک‌آهنگ‌های موفقیت‌آمیز «ما هرگز به یکدیگر بازنمی‌گردیم» و «می‌دانستم تو مشکل‌سازی» را داشت. برای پنجمین آلبوم استودیویی‌اش 1989 (2014) برنده سه جایزه گرمی و تبدیل به تنها هنرمند زنی شد که دو بار جایزه بهترین آلبوم سال را دریافت کرده‌ است. تک‌آهنگ‌های این آلبوم «از ذهنم پاکش کنم»، «فضای خالی» و «کینه» به شماره یک در ایالات متحده، استرالیا و کانادا رسیدند. ششمین آلبوم سوئیفت اعتبار (2017) و تک‌آهنگ اصلی آن «نگاه کن مجبورم کردی چیکار کنم» در جدول بریتانیا و ایالات متحده به اوج رسیدند. او جایزه هنرمند دهه [AOTD] را در برنامه AMA گرفت و برترین هنرمند تاریخ موسیقی نامیده شد.

آلبوم عاشق (Lover) تیلور سوئیفت، 23 اوت 2019 توسط ریپابلیک رکوردز منتشر شد. این آلبوم به طور کلی نقدهای مثبتی را از منتقدین دریافت کرد و ترانه سرایی سوئیفت را تقدیر کردند.

  • آلبوم های تیلور سوئیفت

2020 اورمور
2020 فولکلور
2019 معشوق
2017 اعتبار
2014 1989
2012 سرخ
2010 حالا صحبت کن
2008 بی باک
2006 تیلور سوئیفت
  • فیلم های تیلور سوئیفت

2021 همه اش را خیلی خوب: فیلم کوتاه
2020 فولکلور: جلسه های استودیوی لانگ پاند
2020 شهر عاشق
2020 خانم آمریکایی
2019 گربه ها
2014 بخشنده
2012 لوراکس
2010 روز ولنتاین
  • جوایز

جوایز تیلور سوئیفت
جوایز تیلور سوئیفت

تیلور سوئیفت تاکنون برنده 353 جایزه است.

حقایق و حواشی

تیلور سوئیفت که سابقه اهدای کمک به افراد و دلایل خیرخواهانه را دارد، اخیراً برای کمک به ویتوریا ماریو 18 ساله که یک جمع آوری کمک مالی آنلاین برای جمع آوری پول برای یک دوره ریاضیات در دانشگاه وارویک راه اندازی کرده بود، کمک کرده است. تیلور بیش از 23،000 پوند اهدا کرد تا به این دختر کمک کند تا به هدف خود برسد. این دانشجوی جوان سیاهپوست چهار سال پیش از پرتغال به انگلستان نقل مکان کرده بود، بنابراین واجد شرایط دریافت وام نبود. این دختر وعده داده است تا با درجه های برتر فارغ التحصیل شود تا تیلور را مغرور کند. این اولین باری نیست که سوئیفت کمک های مالی خود را به افراد اهدا می کند. در ماه مارس، وی 3000 دلار برای حمایت از هواداران در طول همه گیری ویروس کرونا اهدا کرده است.

همینطور طبق گزارش Vanity Fair (مجله‌ای پیرامون فرهنگ عامه، مد و سیاست) تیلور سوئیفت در کنار بیانسه و جی زی _ بیلی آیلیشمگان راپینو  – سرنا ویلیامز و ریچ پائول، قدرتمندترین سلبریتی سال 2019 شناخته شده است.

تیلور سوئیفت یکی از خوانندگان معروف آمریکا است. وی یکی از پردرآمدترین خواننده های زن سال 2019 بوده است.

تیلور سویفت در واکنش به توییت تهدید آمیز ترامپ درباره تیراندازی به معترضان در مینیاپولیس، که بخاطر کشته شدن یک سیاهپوست توسط پلیس شلوغ شده در توییتی نوشت: "پس از اینکه آتش برتری سفید‌پوستان و نژادپرستی را در کل ریاست جمهوریت برافروختی، آیا شهامت تظاهر کردن به برتری اخلاقی قبل از تهدید به خشونت را داری؟ وقتی غارت شروع شود، تیراندازی هم آغاز می‌شود؟ ما در ماه نوامبر به خروج شما رای خواهیم داد."

تیلور سوئیفت در سال 2008 با خوانندهٔ پاپ "جو جوناس" ارتباط دوستی برقرار کرد که رابطهٔ آن‌ها در اکتبر همان سال به پایان رسید. او در سال 2009 با "تیلور لاتنر" دوست بود. تیلور از اکتبر تا دسامبر سال 2010 با "جیک جیلنهال" دوست بود. همچنین تیلور سوئیفت به "جان مایر" علاقه‌مند بوده و رابطه آن‌ ها از اواخر 2009 تا اوایل 2012 پایدار بود. در اواسط سال 2012 تیلور رابطه کوتاهی با "کونور. اف کندی" برقرار کرد اما رابطه آن‌ها دیری نپایید. تیلور سوئیفت از اکتبر 2012 تا ژانویه 2013 با "هری استایلز" خواننده گروه وان دایرکشن که چهار سال از خودش کوچک‌ تر بود رابطه داشت که با جنجال‌ های فراوان پایان یافت. او بمدت 15 ماه با "کلوین هریس" رابطه داشت که در 2 ژوئن 2016 به پایان رسید. او کمتر از یک ماه بعد با "تام هیدلستون" وارد رابطه شد. این رابطه پس از 3 ماه، پایان یافت. تیلور سپس با "جو آلوین" بازیگر انگلیسی وارد رابطه شد.

انتقاد تیلور سویفت از ترامپ
انتقاد تیلور سویفت از ترامپ در توئیتر

 

جایگاه هنری

تیلور سوئیفت یکی از بهترین، خوش صداترین و نیکوکارترین خواننده های جهان محسوب می شود و طرفداران بسیاری دارد.

مشخصات ظاهری

رنگ مو بلوند
رنگ چشم آبی
قد 180 سانتیمتر
وزن 65 کیلوگرم

راه ارتباطی

گالری تصاویر

بیوگرافی تیلور سوئیفت
بیوگرافی تیلور سوئیفت
تیلور سویفت، یکی از پردرآمدترین خواننده های زن سال 2019
تیلور سویفت، یکی از پردرآمدترین خواننده های زن سال 2019
تیلور سوئیفت
تیلور سوئیفت، یکی از خواننده های نیکوکار
اجرای تیلور سوئیفت
اجرای تیلور سوئیفت
عکس قدیمی تیلور سویفت
عکس قدیمی تیلور سویفت
تیلور سوئیفت و هری استایلز
تیلور سوئیفت و هری استایلز
سبک موسیقی تیلور سوئیفت
سبک استایل تیلور سوئیفت
آرایش تیلور سوئیفت در یکی از جشنواره ها
آرایش تیلور سوئیفت در یکی از جشنواره ها
بیوگرافی تیلور سوئیفت
بیوگرافی تیلور سوئیفت
عکس جدید تیلور سوئیفت
عکس جدید تیلور سوئیفت
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی تیلور سوئیفت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی تیلور سوئیفت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.